حسن کاظمی قمی خبر داد

ابتکار منطقه‌ای برای کمک به افغانستان

کد خبر: 1320889

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: در فُرمت مسکو کشورهای همسایه در قالب ابتکار منطقه‌ای دور هم جمع شدندتا بشود در حوزه مقابله با تروریسم به افغانستان کمک کرد و شرایط را برای سازندگی این کشور فراهم آورد و از سیل مهاجرت جلوگیری شود.

ابتکار منطقه‌ای  برای کمک به افغانستان

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص برگزاری فرمت مسکو درباره وضعیت و تحولات افغانستان، اظهارداشت: ششمین اجلاس فرمت مسکو روز جمعه ۱۳مهرماه در پایتخت روسیه با حضور ده کشور و وزیر خارجه حکومت سرپرستی افغانستان برگزار شد.

وی گفت: مسئله مهمی که وجود دارد این است، با وجود تحولاتی که در عرصه بین المللی به خصوص مسئله فلسطین و لبنان رخ داده، موضوع افغانستان همچنان به عنوان یک موضوع مهم در حوزه منطقه‌ای وجود دارد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان تصریح کرد: یکی از راه‌کارهای برون‌رفت از مشکلات و کمک به حکومت سرپرستی افغانستان و مردم این کشور، استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و کشورهای همسایه است.

کاظمی قمی افزود: در حقیقت در اجلاس فرمت مسکو باز هم این کشورهای همسایه بودند که ضمن بررسی شرایط و تحولات برای اینکه چگونه این همکاری‌ها را توسعه دهند در قالب یک ابتکار منطقه‌ای دور هم جمع شدند تا در حوزه مقابله با تروریسم به افغانستان کمک شود و این مساله مورد بررسی قرار بگیرد که چگونه می‌شود شرایط مقدماتی را برای آغاز بازسازی و سازندگی این کشور انجام داد تا از سیل مهاجرت جلوگیری کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در فرمت مسکو مطرح شد، توجه بر موضوع محیط زیست است، امروز مسئله محیط زیست به عنوان دغدغه‌ای در منطقه در این اجلاس مطرح شد.

به گزارش ایرنا؛ ششمین نشست «فرمت مسکو» در مورد افغانستان روز جمعه ۱۳مهرماه در مسکو و در سطح نمایندگان ویژه و مقامات ارشد طالبان، چین، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان برگزار شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد