ساداتیان: اسناد مهمی در ۷ اکتبر به دست فلسطینیان رسید

کد خبر: 1320327

یک تحلیل‌گر مسائل بین‌المللی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: اسناد مهمی در ۷ اکتبر به دست فلسطینیان رسید و رژیم اسرائیل هیچ دستاوردی از حمله به فلسطین نداشت.

ساداتیان: اسناد مهمی در ۷ اکتبر به دست فلسطینیان رسید

سیدجلال ساداتیان، تحلیل‌گر مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: قدرت گرفتن نتانیاهو، درگیری‌ها در میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها را افزایش داد و میزان جنایات رژیم اشغالگر روز به روز در حال افزایش بود. جنایاتی که بر خلاف پیمان اسلو بود. در واقع عملیات نیروهای حماس تا پیش از ۷ اکتبر تهاجمی نبود و صرفاً در برابر حملات دفاع می‌کردند.

وی با بیان اینکه فلسطین توانست اقتدار رژیم صهیونیستی را فرو بریزد، ادامه داد: مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی به اسناد و مدارک مهمی از رژیم صهیونیستی دست پیدا کرده‌اند و این یک دستاورد برای آنها در این عملیات مهم به شمار می‌رود.

این تحلیل‌گر مسائل بین‌المللی در بخشی از سخنانش به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی و به شهادت رساندن ۴۲ هزار شهید اشاره کرد و گفت: اوج‌گیری جنایت صهیونیست‌ها بازتاب گسترده‌ای در سراسر دنیا داشت و موجب شد دیوان بین‌المللی لاهه در مورد جنایات جنگ نتانیاهو حکم صادر کند و اعلام دارد که اشغال سرزمین‌های فلسطینیان غیرقانونی است و نباید اسرائیل را به رسمیت شناخت.

ساداتیان با تاکید بر اینکه اسرائیلی‌ها هیچ دستاوردی در حملات به جبهه مقاومت به دست نیاوردند، ادامه داد: ترور فرماندهان جبهه مقاومت و به شهادت رساندن سید حسن نصرالله و شهید هنیه مانع رشد و ادامه کار جبهه مقاومت نشد.

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی، خاطرنشان کرد: درست است که ایران اعلام کرده به دنبال تشدید تنش با رژیم صهیونیستی نیست اما در پاسخ به قلدری آنها و جنایاتی که مرتکب شدند، عملیات وعده صادق ۱ و ۲ را به خوبی اجرا کرد و در صورت ادامه دادن اسرائیلی‌ها با قدرت بیشتری پاسخ خواهیم داد.

ساداتیان در پاسخ به این پرسش که اگر رژیم صهیونیستی، ایران را مورد هدف قرار دهد چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: در این صورت ممکن است که آمریکایی‌ها رژیم صهیونیستی را وادار کنند که رفتار حساب شده‌ای داشته باشد البته فرضیات مختلفی مطرح است از جمله آنکه تنها راه مقابله با این جنایتکاران ابزار نظامی نیست و از نظر دیپلماسی روش‌های متعددی در دستور کار قرار خواهد گرفت. با یک اجماع جهانی می‌توان حمایت برخی از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی را از میان برد.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد