وطن‌فروشی بیزینس پهلوی‌ها

کد خبر: 1320320

دفتر بنیامین نتانیاهو مسئول برنامه‌های فرزند شاه مخلوع ایران است

وطن‌فروشی بیزینس پهلوی‌ها

اساساً در دنیای مفاهیم و کلیدواژه‌های سیاسی، منظور از «اپوزیسیون»، مجموعه‌ای از افراد، نهادها و گروه‌هایی است که فعالیت‌های خود را در مقابل و مخالفت با نظام سیاسی مستقر سازماندهی می‌کنند و به صورت مشخص، به دنبال براندازی حاکمیت هستند. مخالفتی که صرفاً در سطح مقابله با حاکمیت سیاسی باقی مانده و به هویت ملی تعرض نمی‌کند. به عبارتی ساده‌تر، یک فرد یا گروه اپوزیسیون با نوع حکومت در ستیز است و تغییر نظام سیاسی و رهبرانش را دنبال می‌کند و تحت هر شرایطی به دنبال ایمن نگه‌داشتن کشور و مفاهیم ملی آن است. البته که چنین تعاریفی شامل گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی نمی‌شود. گروه‌هایی که فراتر از پروژه براندازی نظام سیاسی مستقر در ایران، هویت ملی و وحدت سرزمینی ایرانیان را نیز نشانه گرفته‌اند. این را نه جمهوری اسلامی که زیست سیاسی مزورانه و اقدامات سوء گروه‌های به اصطلاح اپوزیسیون ایران نشان می‌دهد. گروه‌هایی که حاضرند برای تغییر نظام سیاسی -آن هم نه برای اهداف ادعایی مثل «دموکراسی» بلکه برای به دست آوردن قدرت وابسته به بیگانگان- استقلال کشور و اصیل‌ترین انگاره‌های هویت ملی مردم ایران را به مسلخ برده و ذبح کنند. رؤیای شومی که مشخصاً خاندان مفلوک پهلوی از ابتدای سقوط خود، بی‌پروا آن را فریاد می‌زند.

 دیروز رجوی، امروز پهلوی

در تاریخ معاصر ایران، هیچ گروهی به اندازه سازمان مجاهدین خلق، به دلیل اقدامات تروریستی و همکاری‌هایش با صدام در حمله به خاک کشور، بدنام و منفور نبوده است. اما به نظر می‌رسد موعد بازنشستگی منافقین رسیده و حالا نوبت سلطنت‌طلبان است که شانس خود را برای تبدیل شدن به منفورترین گروه مخالف جمهوری اسلامی و معارض با هویت ملی ایرانی، امتحان کند.

اگر مسعود رجوی رستگاری را در همکاری اطلاعاتی و نظامی با رژیم بعث عراق و صدام می‌دید، رضا پهلوی و سلطنت‌طلبان نیز در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و همکاری با رژیم صهیونیستی رؤیای محکوم به شکست خود را دنبال می‌کنند.

همزمان با تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و لبنان و پس از حمله موشکی ایران به فلسطین اشغالی، رضا پهلوی خواستار حمله نظامی اسرائیل به ایران شد! درخواستی که حداقل در چند سال اخیر بارها چه از سوی او و چه توسط دیگر افراد و گروه‌های ضدایرانی تکرار شده است.

تشدید توهمات پهلوی

دیکتاتورزاده پهلوی بدون هیچ اشاره‌ای به جنایات ضدبشری اسرائیل، در اظهاراتی مضحکانه، جمهوری اسلامی را دشمن مشترک مردم ایران و منطقه دانسته و مدعی شده که ایران منطقه را به آستانه جنگ کشانده است.

او با دامن زدن به توهمات چند ساله خود، از جایگاه ادعایی شاهزاده خطاب به دولت‌های منطقه گفت که پس از سقوط جمهوری اسلامی، خلأ قدرتی در کار نخواهد بود و «با درخواست مردم ایران برای نظارت بر این گذار مسالمت‌آمیز به دموکراسی و بازگشت ایران به جامعه ملل، قدم به پیش خواهم گذاشت.»

از صدام تا نتانیاهو سوار بر یک رؤیای مشترک

همکاری پهلوی و سلطنت‌طلبان با دشمن خارجی مردم ایران، موضوع چند سال اخیر نیست و مدت‌ها پیش از این، با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه کشورمان شروع شد. تنها یک ماه پس از حمله صدام به ایران، شاپور بختیار آخرین نخست‌وزیر محمدرضا پهلوی در مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه‌های چاپ فرانسه، فاش کرد که در ماه‌های منتهی به آغاز جنگ تحمیلی، چندین بار محرمانه به عراق سفر کرده و اعلام کرده که برای سرنگونی جمهوری اسلامی آماده است تا با رژیم صدام همکاری کند و از هر دولتی که امکان داشته باشد کمک بگیرد.

در همین رابطه «رعد الحمدانی» یکی از فرماندهان و مسئولان بلندپایه ارتش بعث عراق گفته بود: «اعتماد صدام به ارتشیان ایرانی در خارج بود. بنا بود آنان به داخل ایران بروند و با همیاری هم‌رده‌های پیشینِ مخالف و باقی‌مانده در داخل و اعضای جبهه ملی رژیم انقلابی را سرنگون کنند. این جنگ را به مدت 4 تا 6 هفته پیش‌بینی کرده بودیم. ادامه جنگ به مدت هشت سال را هرگز نمی‌توانستیم در ذهن خود تصور نماییم.»

مشخصاً همکاری اطلاعاتی سلطنت‌طلب‌ها نقش قابل توجهی در آغاز جنگ تحمیلی داشت. سلطنت‌طلبان حامی پهلوی برای بازگشت به قدرت، با دشمن خارجی که تمامیت ارضی ایران را در معرض خطر قرار داده بود، همراه شدند. درست مثل همراهی امروز رضا پهلوی با رژیم صهیونیستی علیه کشورمان.

واکنش‌ها به پیام پهلوی چه بود؟

درخواست رضا پهلوی از رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران و متهم کردن کشورمان به جنگ‌طلبی در برابر اسرائیل، واکنش‌های گسترده و البته یکپارچه‌ای را به همراه داشت. منظرپور، سردبیر سابق بی‌بی‌سی در شبکه اجتماعی کلاب‌ هاوس خطاب به سلطنت‌طلبان و پهلوی گفت: «شما خائنان و وطن‌فروشان این خواب را که اسرائیل بتواند به ایران حمله کند به گور خواهید برد، چنانچه رجوی این آرزو را به گور برد.»

اظهارات جدید رضا پهلوی حتی در میان خوانندگان لس‌آنجلسی و منتقد جمهوری اسلامی نیز با واکنش‌های منفی مواجه شد؛ از جمله آنکه یکی از این خوانندگان در کنسرت شامگاه دوشنبه خود خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: «در کوله‌پشتی مهماتی که سربازان خارجی حمل می‌کنند آزادی جایی ندارد.»

گاملیل؛ مافوق رضا پهلوی

با این حال اغلب کاربران شبکه‌های اجتماعی و حتی چهره‌های رسانه‌ای برخی جریان‌های اپوزیسیون نیز رضا پهلوی را وطن‌فروش و سخنان او را خائنانه خواندند. فرزند شاه مخلوع ایران پس از جریان آشوب‌های سال 1401 در ایران نیز سفری به سرزمین‌های اشغالی داشت و در آنجا نیز مورد استقبال و میزبانی گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات اسرائیل قرار گرفت. گاملیل که هم اکنون مسئول اطلاعات دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز است، در صفحات مجازی خود از مواضع اخیر رضا پهلوی حمایت کرده است. این گونه برآورد می‌شود که جریان رضا پهلوی پس از اختلافات گسترده با اپوزیسیون و حتی برخی گروه‌های سلطنت‌طلب مخالف او، به طور کلی تحت هدایت دفتر بنیامین نتانیاهو قرار گرفته‌اند.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد