«فردا» گزارش می‌دهد:

رد خون در میان سکوت شورای امنیت

کد خبر: 1320219

سکوت شورای امنیت سازمان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی به نوعی شراکت در جنایات این رژیم کودک‌کش است.

رد خون در میان سکوت شورای امنیت

گروه سیاست سایت فردا: حملات بی‌دریغ رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه این پرسش را به وجود می‌آورد که مسئولیت نهادهای بین‌المللی در قبال جنایات اسرائیل چیست؟ مشخصا شورای امنیت سازمان ملل متحد که تصمیماتش می‌تواند ضمانت اجرا داشته باشد چه کار می‌کند؟ پاسخ تقریبا یک کلمه است: «هیچ»!

شورای امنیت سازمان به واسطه حق وتوی آمریکا عملا نمی‌تواند تصمیماتی علیه اسرائیل وضع کند اما نکته قابل توجه آن است که این شورا حتی اقدام به برگزاری جلساتی برای محکوم‌کردن اسرائیل هم نمی‌کند تا در آن شرایط اگر آمریکا هم تصمیمات مأخوذه را وتو کرد، از نظر افکار عمومی محکوم به مشارکت مستقیم در جنایات اسرائیل شود.

در حال حاضر می‌شود گفت که سازمان ملل و مشخصا شورای امنیت به بنگاهی در اختیار قدرت‌های بین‌المللی تبدیل شده است؛ تا حدی که وقتی دادگاه کیفری بین‌المللی یا همان دادگاه لاهه اسرائیل را محکوم به نسل‌کشی می‌کند، تصمیم این نهاد بین‌المللی عملا هیچ ضمانت اجرایی ندارد و مبتنی بر آن تصمیم شورای امنیت هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد؛ حال آنکه همین شورای امنیت متعاقب ادعاهایی که هیچ وقت هم ثابت نشد، ایران را در پرونده هسته‌ای بر ایران تحریم‌های متعدد وضع کرده بود یا آنکه در موضوع حمله آمریکا به عراق استدلال عجیب حمله پیش‌دستانه را از سوی این کشور پذیرفت.

رویکردهای دوگانه شورای امنیت در قبال موضوعات مختلف باعث شده است نه‌تنها کشورهایی که از مواضع این نهاد بین‌المللی متضرر شده‌اند، بلکه همه ملت‌ها در اقصی‌نقاط جهان نسبت به عملکرد آن بی‌اعتماد شوند.

سکوت شورای امنیت در شرایط کنونی یک پیامد منفی بسیار مهم دیگر هم به بار می‌آورد؛ آنکه تسامح این روزهای این نهاد بین‌المللی باعث ایجاد رویه‌ای غیرانسانی خواهد شد که هر رژیم و کشوری می‌تواند در نزدیکی به قدرت‌های بزرگ دست به هر اقدامی بزند و عملا لابی‌های سیاسی و نفوذ اقتصادی کشورها تعیین‌کننده مصونیت آنها در قبال پاسخگویی بین‌المللی خواهد شد.

با این اوصاف می‌شود گفت علاوه بر آمریکا که به طور مستقیم اسرائیل را تحت حمایت نظامی و اقتصادی قرار داده است تا بتواند به جنگ خونبار در خاورمیانه ادامه دهد، سکوت سازمان ملل متحد و به خصوص شورای امنیت سازمان ملل به صورت غیرمستقیم شراکت در جنایت صهیونیست‌هاست؛ جنایتی که یکی از ننگین‌ترین دوره‌های شورای امنیت را در حافظه تاریخی ملت‌ها خواهد ساخت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد