سردار مسجدی:درهم تنیدگی میان ایران و عراق با همبستگی موکبها و مردم روی می دهد

کد خبر: 1320066

معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه دربهای موکب باید روی همه باز باشد، گفت: موکبداران باید همدلی را در ایام اربعین افزایش داده و تعامل با موکب‌داران عراقی را محدود نکنند.

سردار مسجدی:درهم تنیدگی میان ایران و عراق با همبستگی موکبها و مردم روی می دهد

ایرج مسجدی معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه، امروز ۱۶ مهرماه در همایش تجلیل از موکب‌داران و خادمان اربعین حسینی که در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: از آنجایی که سال‌ها سفیر کشورمان در کشور عراق بودم با موضوع اربعین و فرهنگ و مسئولین عراقی آشنا هستم. موضوع اربعین برای ما و زائران و موکب‌ها جنبه دولتی و مردمی دارد و بخش عمده‌ای از آن مردمی و بخشی از آن حاکمیتی است.

وی ادامه داد: در این سال میلیون‌ها نفر زیارت امام رضا می‌روند آیا ستادی هست یا کمیته‌های مختلف تشکیل شده است؟ نه چون مردم خودشان حضور دارند. غیر از اربعین در عراق شهادت امام موسی بن جعفر در بغداد همین روند روی می‌دهد.چهار ورز پنج روز بغداد تعطیل می‌شود و تمام محورهای بغداد مملو جمعیت می‌شود اما وقتی جمعیت زیادی می‌خواهد وارد کشور دیگری شود این میلیون انسانی که می‌خواهد ورود کنند، بدون نقش دولت امکان پذیر نیست. در عراق جریان اربعین کاملاً مردمی است و هیچ ستاد و رئیسی وجود ندارد. هیچ کاری به مسئولین ندارند و مردم با جمع آوری خرد و درشت مواکب خود را برپا می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه ما در عراق چیزی به اسم ستاد اربعین نداریم، ادامه داد: اربعین که تمام می‌شود بعد از آن صندوق اربعین وجود دارد و در طول سال مردم پول در آن می‌اندازند تا نزدیک اربعین برای زائران هزینه کنند. آن‌ها یک دینار از استاندار و دولت و … نمی‌گیرند بلکه خودشان با هرچه دارند، موکب می‌زنند و خدمت می‌کنند.

مسجدی با اشاره به اینکه در اربعین حدود ۲۰ روز کشور تعطیل می‌شود، تصریح کرد: این تعطیلی به این معنا نیست که مسئولان این کشور در ستادها باشند، آن‌ها به موکب خودشان می‌روند و مردمی خدمت می‌کنند. در یک موکب می‌رفتیم که وزیری با لباس موکب در حال خدمت است. معجزه در دستگاه سیدالشهدا همین است که عراقی‌ها با همه مشکلات وقتی پای امام حسین وسط می‌آید موجودات دیگری می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه در ادامه نکاتی را به موکبداران متذکر شد و گفت: موکبداران توجه داشته باشند که خدمت آن‌ها باید خاضعانه و صادقانه و برای رضای خدا و امام حسین علیه‌السلام باشد.

مسجدی از موکبداران خواست که زمین موکب‌ها را خریداری و تثبیت کرده و بسازند تا وسایل موکب هر ساله از ایران ارسال نشود، خاطر نشان کرد: باید موکب ما ثابت باشد. اگر قرار است ستاد عتبات کمک کند بیاید محل مناسب برای خرید زمین موکب معرفی کند.

وی با بیان اینکه ایام اربعین محل و معیشت جمعیت زیادی از مردم است، تصریح کرد: موکب‌داران خریدهای خود را از عراق انجام دهند تا بازار مسلمانان و شیعیان رونق گیرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه دربهای موکب باید روی همه باز باشد، گفت: موکبداران باید همدلی را در ایام اربعین افزایش داده و تعامل با موکب‌داران عراقی را محدود به اربعین نکنند. درهم تنیدگی میان ایران و عراق با همبستگی موکب ها و مردم روی می‌دهد.

مسجدی درباره آمادگی موکب‌های اربعین برای فعالیت در حوزه مقاومت، تصریح کرد: موکب‌ها هم می‌توانند در حوزه درمان یا کمک به آوارگان مقاومت به ویژه لبنان فعال شوند که در این رابطه باید با رئیس ستاد بازسازی عتبات مذاکراتی صورت گیرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد