«فردا» گزارش می‌دهد:

جنگ در خاورمیانه و پلیس خوب و پلیس بد آمریکایی!

کد خبر: 1319981

هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان با اقدامات جنایتکارانه اسرائیل موافق‌اند زیرا جمهوری‌خواهان و شخص ترامپ که علنا از جنگ حمایت می‌کنند و دموکرات‌ها اگر واقعا مخالف بودند جلوی جنگ را می‌گرفتند نه آنکه به اسرائیل کمک نظامی کنند.

جنگ در خاورمیانه و پلیس خوب و پلیس بد آمریکایی!

گروه سیاست سایت فردا: حملات اسرائیل به غزه، لبنان و یمن آتشی گسترده در منطقه به راه انداخته است؛ آتشی که جان هزاران انسان غیرنظامی و بی‌دفاع و حتی کودکان را گرفته و دستگاه جنایت نتانیاهو هم همچنان به کشتن انسان‌ها ادامه می‌دهد. در این بین بسیاری این پرسش را مطرح می‌کنند که موضع آمریکا در ادامه مسیر در قبال جنایات اسرائیل در منقطه چه خواهد بود؟ در پاسخ به این پرسش صداهای متضادی از آمریکا شنیده می‌شود؛ به طوری که دموکرات‌ها از جمله بایدن، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا و هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، می‌گویند که موافق ادامه جنگ نیستند یا آنکه در قبال ادعاهای اسرائیل درباره حمله به ایران می‌گویند که مخالف حمله به تأسیسات هسته‌ای و سکوهای نفتی ایران‌اند. در مقابل ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، رسما از جنگ حمایت می‌کند و حتی گفته است که اسرائیل باید به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند.

این سخنان متفاوت در ظاهر چنین به ذهن می‌رساند که پس اگر دموکرات‌ها در انتخابات پیروز شوند ممکن است منطقه به آرامش برسد و در مقابل اگر جمهوری‌خواهان کاخ سفید را به دست بگیرند وضعیت فرق خواهد کرد اما این برداشت با واقعیت سیاست در روی زمین متفاوت است؛ چرا؟

نخستین دلیل بر نفی چنین برداشتی آن است که هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان به اقتضای مطالبات پایگاه رأی خود سخن می‌گویند و این سخنان را نباید به مثابه سیاست‌های راهبردی و اصلی دولت دموکرات‌ها یا دولت جمهوری‌خواهان تلقی کرد. هر دوی این گروه‌ها در ایام پیش از انتخابات می‌خواهند سبد رأی خود را افزایش دهند و سخنانی را می‌گویند که برای جامعه هدفشان بیشتر مقبولیت داشته باشد.

نکته دوم آن است که آمریکایی‌ها می‌خواهند با القاء اینکه درباره سیاست جنگ میان دو جناح اصلی سیاسی‌شان اختلاف وجود دارد، چنین به جهان برساند که دولت مستقر با جنگ مخالف است و در نهایت ثابت کنند که آمریکا در جنگ یک‌ساله‌ای که در منطقه به وجود آمده است، نقشی نداشته است.

مسئله سوم به لابی‌های صهیونیستی در آمریکا برمی‌گردد. واقعیت آن است که همواره در انتخابات‌های آمریکا یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده لابی‌های صهیونیست‌هاست و این لابی‌ها به هر سمتی برود با خود پول سرشاری می‌برد و پر واضح است در نظام لیبرال آمریکا پول‌پاشی در انتخابات بسیار مهم و تعیین‌کننده است. از طرفی گعده‌های یهودی در آمریکا از هر نامزدی که حمایت کنند، شانس آن نامزد برای پیروزی در انتخابات بسیار بالا می‌رود؛ بنابراین صداهای متضاد درباره جنگ در خاورمیانه صرفا مصرف بیرونی و بین‌المللی دارد و هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها در نهایت منافع اسرائیل و یهودی‌ها را تأمین خواهند کرد.

نکته پایانی امر واقعی است که رخ داده است. اکنون جنگ در جریان است و اسرائیل هم قصد متوقف کردن ماشین انشان‌کُشی خود را ندارد. واقعیت موجود این است و فرای این صرفا شعارهایی است که از سوی دموکرات‌ها مبنی بر مخالفت با ادامه جنگ داده می‌شود. در حقیقت هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها موافق جنگ‌اند. جمهوری‌خواهان و شخص ترامپ که علنا این موضوع را می‌گویند و دموکرات‌ها همین موضع را دارند زیرا در دولت آنها اسرائیل به خاک غزه حمله کرد. دولت بایدن اگر واقعا مخالف جنگ بود می‌توانست در همان ابتدای کار جلوی اسرائیل را بگیرد و اگر اسرائیل از متوقف‌کردن جنگ خودداری می‌کرد، دستِ‌کم کمک‌های نظامی به رژیم اسرائیل ارائه نمی‌داد؛ اما همان‌طور که اخیرا صدای ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هم درآمده، دولت دموکرات آمریکا از یک سو می‌گوید مخالف جنگ است و از سوی دیگر به اسرائیل اسلحه می‌فرستد؛ تناقضی آشکار که نشان‌دهنده عزم واقعی دموکرات‌ها برای ادامه جنگ است. با این اوصاف مشخص است که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان درخصوص جنگ غزه و لبنان و به طور کلی آشوب در خاورمیانه مانند گذشته نقش پلیس خوب و پلیس بد را ایفا می‌کنند تا همان‌طور که گفته شد، جهانیان چنین تلقی کنند که آمریکا نقشی در بروز جنگ نداشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد