آخرین خبر از مذاکرات ایران و قطر | منتظر آزادسازی پول‌های بلوکه شده در قطر باشیم؟

کد خبر: 1319950

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد تصمیم‌گیری برای 6 میلیارد دلار بلوکه شده در قطر گفت: رئیس کل بانک مرکزی ایران با مقامات مسئول در کشور قطر در خصوص این موضوع جلساتی را برگزار کرد و امیدوار هستیم نتایج و حاصل این مذاکرات بتواند کمک کند تا در کوتاه‌ترین زمان دسترسی به منابع مالی خود داشته باشیم.

آخرین خبر از مذاکرات ایران و قطر | منتظر آزادسازی پول‌های بلوکه شده در قطر باشیم؟

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح سفر خود با رئیس جمهور و تیم همراه به قطر گفت: سفر رئیس جمهور به قطر هم برای شرکت در اجلاس گفت وگوی همکاری های آسیایی و هم برای ملاقات‌های دو و چندجانبه انجام شد.

وی در ادامه به دیدار رئیس جمهور با امیر قطر و  نخست وزیر تایلند اشاره کرد و افزود: در این دیدارها که هیأت همراه پارلمانی نیز حضور داشتند، مباحث و دیدگاه‌هایی مطرح شد و گزارش آن در اختیار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به حضور نمایندگانی از مجلس در این سفر، هیات پارلمانی نیز از نحوه، ماهیت و متن مذاکرات انجام شده در این اجلاس مطلع شد لذا می‌توان از این طریق روابط پارلمانی ایران با سایر کشورها را ارتقاء داد. از طرف دیگر اطلاع مجلس هم افزایش می‌یابد چرا که در این سفر اعضایی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس گروه دوستی – پارلمانی از مجلس هیأت را همراهی می‌کردند.

مقتدایی مراودات و مذاکرات انجام شده در این اجلاس را فرصتی برای کشف نیازهای دولت و ساماندهی امور در ابعاد نظارتی و تقنینی و دیگر عرصه‌ها دانست و گفت: مبالغی از مجموع دارایی‌های ایران که حاصل فروش نفت بوده و در حال حاضر در یک پروسه زمانی از کشور کره جنوبی به کشور قطر منتقل شده را در این سفر پیگیر شدیم، این منابع به عنوان مطالبه ملت ایران و دولت محسوب می‌شود.

وی در مورد تصمیم‌گیری برای 6 میلیارد دلار بلوکه شده در قطر نیز گفت: در این سفر با توجه به حضور رئیس کل بانک مرکزی، مذاکراتی با مقامات قطر پیرامون نحوه ارتباط و پیگیری، استفاده از منابع مالی خودمان و همچنین انتقال پول‌ها صورت گرفت و به طور مشخص رئیس کل بانک مرکزی ایران با مقامات مسئول در کشور قطر جلساتی را برگزار کرد.

مقتدایی تصریک کرد: امیدوار هستیم نتایج و حاصل این مذاکرات بتواند کمک کند تا در کوتاه ترین زمان دسترسی به منابع مالی خود داشته باشیم و از این جهت منافع ملی ایران در بالاترین سطح حفظ شود./

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد