انگلیس: در رهگیری و مهار موشک‌های ایران ناتوان بودیم

کد خبر: 1319868

وزیر دفاع سابق انگلیس می‌گوید موشک‌های ضدموشکی نوع ۴۵ این کشور دربرابر موشک‌‌های ایران ناتوان بوده‌اند.

انگلیس: در رهگیری و مهار موشک‌های ایران ناتوان بودیم

روزنامه تلگراف به نقل از بن والاس اذعان کرد که پس از عملیات وعده صادق ۲، ناتوانی انگلیس در مقابل موشک‌های بالستیک ایران آشکار شد.

والاس در گفت‌وگو تلگراف به ناتوانی ارتش انگلیس دربرابر قدرت موشکی ایران اعتراف کرد و گفت: موشک‌های ضدموشکی نوع ۴۵ انگلیس در برابر موشک‌های بالستیک ایران ناتوان بودند.

وزارت دفاع انگلیس در کنار مقامات نظامی آمریکا و فرانسه و اردن عنوان کرده که در عملیات رهگیری عملیات موشکی اخیر ایران شرکت داشته است اما تصاویر ویدئویی همان چیزی را تأیید می‌کند که وزیر دفاع بریتانیا ناچار به اعتراف درباره آن شده است: اصابت موشک و ناتوانی پدافند چند لایه غربی و عبری در رهگیری حملات.

تلگراف به نقل از کارشناسان حوزه دفاعی گزارش داد که جنگنده‌های تایفون از تسلیحات لازم برای مقابله با موشک‌های شلیک شده از سوی ایران در طول عملیات وعده صادق ۲ برخوردار نبوده و ناتوان بودند. به‌طوری‌که انگلیس درطول این عملیات موشکی، وادار به ایفای نقش به‌عنوان یک نیروی پشتیبان و اطلاعاتی شد.

اظهارات وزیر دفاع سابق انگلیس درحالی است که برخی از منابع رسانه‌ای این کشور در تلاش برای توجیه شکست انگلیس در برابر مقابله با موشک‌های بالستیک ایران را عدم اعزام نیروی کافی و خدمه کافی برای ناوشکن‌های انگلیس در منطقه توصیف کردند.

روزنامه تلگراف ناتوانی انگلیس را به عدم تخصیص بودجه کافی به صنایع دفاعی این کشور ربط داد و به نقل از «تام شارپ» فرمانده بازنشسته نیروی دریایی انگلیس نوشت: عملکرد ما در ائتلاف تشکیل شده برای مقابله با حمله موشکی‌ ایران ناچیز بود و علت این مسئله، ۴۰ سال عدم تخصیص بودجه کافی به صنایع دفاعی انگلیس است.

او در ادامه با اشاره به تحولات خاورمیانه و «اقدامات ‌ستیزه‌جویانه» روسیه خواستار تعمیق توانمندی‌های دفاعی انگلیس شد.

یادآور می‌شود نیروهای مسلح کشورمان در عملیات اخیر مجازات اسرائیل تعداد بسیار محدودی از موشک‌های فراصوت فتاح را شلیک کردند که بالای ۹۰ درصدد آنها دقیقاً به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کردند./کیهان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد