نعیم قاسم: پیروز میدانیم مثل جنگ ۳۳ روزه

کد خبر: 1318498

معاون حزب‌الله گفته کاری که حزب‌الله در حال حاضر انجام می‌دهد تنها «بخشی کوچک از برنامه ادامه نبرد است» و «می‌دانیم که نبرد ممکن است طولانی باشد» و «گزینه‌ها برای ما باز است. ما با هر احتمالی روبه‌رو خواهیم شد.» او به سناریوی ورود اسرائیل به فاز نبرد زمینی اشاره و به طور تلویحی نتیجه پیروزی درخشان گذشته حزب‌الله را به صهیونیست‌ها یا دآوری‌کرد «این ملت بزرگ که همواره مأموریت‌های سختی را برعهده گرفته، این بار هم به مسئولیت‌های خود عمل کرده و ما در نهایت همانند جنگ سال ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) بر دشمن صهیونیستی پیروز خواهیم شد.»

نعیم قاسم: پیروز میدانیم مثل جنگ ۳۳ روزه

شیخ نعیم قاسم، معاون حزب‌الله لبنان ظهر دیروز در اولین سخنرانی بعد از ترور سیدحسن نصرالله، به لبنانی‌ها اطمینان داد حزب‌الله برای مواجهه زمینی با اسرائیل آماده است و تأکید کرد مثل ۲۰۰۶ پیروز از میدان خارج خواهد شد. در حالی که تل‌آویو خود را برای فاز زمینی جنگ آماده می‌کند، حزب‌الله در حال تصاعد عددی و کیفی شلیک موشک‌ها به شمال سرزمین‌های اشغالی است. 

به گزارش «جوان»، اولین سخنرانی یک مقام بلندپایه حزب‌الله بعد از ترور دبیرکل حزب‌الله، درحد و حدود سخنرانی‌های نصرالله مورد توجه قرار گرفت و چندین خبرگزاری و رسانه اسرائیلی و غربی، با بسته‌های خبری مانند «نعیم قاسم کیست»، صحبت‌های او را تحلیل و تفسیر کردند. شیخ نعیم قاسم که طی دو هفته اخیر دست‌کم دو مرتبه خبر ترور و شهید شدنش منتشر شده، صحبت‌های خود را با توصیف دبیرکل شهید آغاز کرد: «ما یک برادر بزرگوار، پدر و رهبر را از دست دادیم، دبیرکل حزب‌الله لبنان شهید سیدحسن نصرالله، این انسان بزرگ از دوران کودکی تا لحظه شهادتش در عرصه جهادی، تبلیغی و بسیج باقی ماند.» او گفت که «سیدحسن نصرالله محبوب مردم، آزادیخواهان جهان و ملت فلسطین بود» و «الگوی همه کسانی است که به رهایی فلسطین از ظلم صهیونیست‌ها و شکستن قدرت استکبار امریکایی- صهیونیستی امید دارند». او تأکید کرد: «شهید سیدحسن نصرالله ذوب در اسلام بود، وی ادامه‌دهنده خط امام بود و در مسیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حرکت می‌کرد.» معاون حزب‌الله گفت که حزب‌الله «یک وجب از مواضع خود» کوتاه نخواهد آمد. 

 ۲۰ فرمانده دروغ است

بخش مهم سخنرانی نعیم قاسم، زدودن انگاره‌هایی بود که طی چهار روز بعد از شهادت نصرالله و برخی فرماندهان حزب‌الله شکل گرفته است. معاون نصرالله، پیش و بیش از هرچیز، این خبر منابع رسمی در اسرائیل را رد کرد که گفته‌اند ۲۰ فرمانده حزب‌الله در حمله روز جمعه عصر به مقر فرماندهی حزب‌الله در ضاحیه شهید شده‌اند: «برخلاف آنچه رژیم صهیونیستی مدعی شده نشستی که شهید سیدحسن نصرالله در آن حضور داشت با حضور ۲۰ نفر از فرماندهان مقاومت برگزار نمی‌شد و ما این ادعا را تکذیب می‌کنیم.» او البته شهادت «جمعی از فرماندهان ارشد مقاومت» را تأیید کرد، ولی این را هم روشن کرد که حزب‌الله لبنان همچنان به عملیات‌های خود با قدرت ادامه خواهد داد و این ترور‌ها «هیچ تأثیری» بر توانمندی مقاومت نداشته است. او در خطابی حماسی به نصرالله گفت: «ببینید بعد از ترور حضرتعالی چه اتفاقی افتاد، عملیات مقاومت با همان سرعت ادامه و افزایش یافت. سیستم فرماندهی و کنترل و مجاهدین، از آنچه شما ترسیم می‌کردید با همان دقت و با همان مراحلی که ترسیم کردید و با نقشه‌های جایگزینی که برای افراد و رهبران جایگزین مشخص کردید، عمل می‌کنند» نعیم قاسم، به حمله موشکی یک‌شنبه شب حزب‌الله به حیفا، به عنوان شاهدی بر تدوام عملیات‌های حزب‌الله با «همان سرعت» و برنامه ترسیمی نصرالله اشاره کرد؛ عملیاتی که به گفته او دشمن اسرائیلی در آن «اعتراف کرد که یک میلیون نفر» به پناهگاه‌ها گریخته‌اند. او تأکید کرد: «اسرائیل نتوانسته بر ظرفیت نظامی ما، چنانچه که رسانه‌هایش می‌گویند، تأثیر بگذارد، آرزویی که آن‌ها به آن نرسیده‌اند و هرگز نخواهند رسید.»

 

 اگر تصمیم به عملیات زمینی بگیرد

معاون حزب‌الله لبنان گفته که کاری که حزب‌الله در حال حاضر انجام می‌دهد تنها «بخشی کوچک از برنامه ادامه نبرد است» و گفت که «می‌دانیم که نبرد ممکن است طولانی باشد.» او در عین حال گفت: «گزینه‌ها برای ما باز است. ما با هر احتمالی روبه‌رو خواهیم شد.» او به سناریوی ورود اسرائیل به فاز نبرد زمینی اشاره کرد و گفت: «اگر اسرائیلی‌ها تصمیم به ورود زمینی بگیرند، آمادگی داریم و خود را آماده کرده‌ایم و در صورت ورود آن‌ها تصمیم مناسب را اتخاذ خواهیم کرد. با اتکال به خدا مطمئن هستیم که دشمن به اهداف خود نمی‌رسد و پیروز میدان خواهیم بود.» او به طور تلویحی نتیجه جنگ ۳۳ روزه تابستان ۲۰۰۶ را به صهیونیست‌ها یا آوری کرد و گفت: «این ملت بزرگ که همواره مأموریت‌های سختی را برعهده گرفته، این بار هم به مسئولیت‌های خود عمل کرده و ما در نهایت همانند جنگ سال ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) بر دشمن صهیونیستی پیروز خواهیم شد.» شیخ نعیم قاسم، به روند جانشینی دبیرکل شهید و همچنین جایگزینی فرماندهان شهید اشاره کرد و گفت که ما گزینه‌های شهید سیدحسن نصرالله برای فرماندهان به شهادت رسیده را در اختیار داریم و بر اساس همین موضوع در تعیین فرماندهان و کادر حزب‌الله عمل خواهیم کرد. او گفت: «در ساختار تشکیلاتی حزب‌الله لبنان، معاونان فرمانده و گزینه‌های جایگزین حضور دارند که در صورتی که فرمانده در هر شرایطی نتواند به مأموریت خود ادامه دهد، این افراد جایگزین وی خواهند شد.» نعیم قاسم اضافه کرد: «در اسرع وقت طبق سازوکار انتخابی معمول در حزب، رهبری و مناصب را به طور پیوسته پر خواهیم کرد و مطمئن هستیم که انتخاب‌ها آسان خواهد بود.»

 تصاعد موشکی حزب‌الله، گزینه زمینی تل‌آویو

منابع عبری می‌گویند وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به همتایان خود در ۲۵ کشور گفته که تل‌آویو خواهان برقراری آتش‌بس در لبنان نبوده و هرگز با آتش‌بس موافقت نخواهد کرد. یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز دیروز گفت که مرحله بعدی در جنگ علیه حزب‌الله به زودی آغاز خواهد شد. این یک عامل مهم در تغییر وضعیت امنیتی خواهد بود و به ما امکان می‌دهد بخش مهمی از بازگشت ساکنان به خانه‌های‌شان را تکمیل کنیم. واشینگتن‌پست گزارش کرده که اسرائیل به امریکا پیغام داده که به زودی عملیات زمینی را در لبنان آغاز می‌کند. سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام امریکایی گفته که ایالات متحده معتقد است که اسرائیل به زودی ممکن است حمله زمینی محدودی به جنوب لبنان انجام دهد ولی امریکا نگران است که حمله زمینی محدود به یک عملیات بزرگ طولانی‌مدت تبدیل شود. حزب‌الله مقابل تهدید رژیم صهیونیستی در حال گسترش حملات موشکی خود به سرزمین‌های اشغالی است. یک موشک غروب دیروز در حالی به حیفا اصابت کرده است که آژیر‌های هشدار ارتش به صدا درنیامد. حزب‌الله همچنین اعلام کرد که برای اولین بار شهرک صهیونیست‌نشین کفرگیلادی را با «موشک نور» هدف قرار داده است. حزب‌الله تا حوالی ساعت ۱۹ دیشب هفت بیانیه درباره حمله موشکی به مناطق مختلف در سرزمین‌های اشغالی منتشر کرد. کانال ۱۲ عبری گفته که ۲۵ موشک ناهاریا را در آخرین حمله هدف قرار دادند که به گفته رسانه‌ای عبری، خسارت قابل توجهی به آن وارد شد. جلیله غربی با ۲۰ موشک هدف قرار گرفت. همچنین دو عملیات موشکی با استفاده از موشک‌های فادی٢ علیه پایگاه ناعوره، و همچنین حملات راکتی علیه صفد انجام شد. شهرک ماروم نیز با موشک هدف قرار گرفت که منجر به آتش‌سوزی در آن شد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گفته که حزب‌الله یک پهپاد را به سمت میدان گازی کاریش در مجاورت «نهاریا» به پرواز درآورد و این پهپاد با موفقیت رهگیری و منهدم شد. 

 سی ان ان: دولت بایدن نگران است

جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا با وجود تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان، خواستار جلوگیری از وقوع جنگ فراگیر در غرب آسیا شد. سی‌ان‌ان بامداد یک‌شنبه در گزارشی به نقل از چند تن از مقام‌های ارشد امریکایی که خواستند نام آن‌ها فاش نشود، نوشت: بزرگ‌ترین پرسش و نگرانی دولت جو بایدن در شرایط کنونی این است که ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان در روز‌ها و هفته‌های آینده چه پیامد‌هایی در منطقه به دنبال خود خواهد داشت. یک مقام امریکایی گفته که به دنبال شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، دولت بایدن از بیم طراحی یک حمله انتقام‌جویانه از سوی ایران، مشغول همکاری با اسرائیل برای تقویت مواضع دفاعی خود است.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد