آجرلو: بحران‌های صهیونیست‌ها با اقدامات مقاومت تشدید می‌شود

کد خبر: 1318338

سعید آجرلو کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بحران‌هایی که رژیم صهیونیستی با آن مواجه است، گفت: این بحران‌های پیش روی رژیم حتی می تواند با اقدامات و ابتکاراتی که جبهه مقاومت انجام می‌دهد بیشتر از این هم شود.

آجرلو: بحران‌های صهیونیست‌ها با اقدامات مقاومت تشدید می‌شود

سعید آجرلو کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره شهادت سیدحسن نصرالله گفت: این اتفاق واقعاً اتفاق تلخی بود و باید خیلی باید برای آن غصه بخوریم و عزاداری بکنیم البته به این معنا نیست که غم را تبدیل به حماسه بزرگ نکنیم.شخصیت، کلام رفتار و عملکرد سید حسن نصرالله به ما می گوید که انسان بزرگ و ارزشمندی را از دست دادیم و از خدا بخواهیم که این را خودش با تدبیرش برای ما جبران کند.

بحران مشروعیت رژیم اشغالگر 

وی ادامه داد: هم اکنون رژیم اشغالگر با چند بحران مواجه است که اگر بخواهیم واقعی به موضوع نگاه کنیم در سطوح نخبگان، روشنفکران، دانشگاهیان و عموم مردم امروز رژیم اشغالگر در بدترین وضعیت از لحاظ مشروعیت قرار دارد یعنی شما می بینید که به خصوص در یک سال گذشته چقدر تظاهرات نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در کشورهای غربی و امریکا و در دانشگاه‌های کشورهای مختلف اروپایی بوده که این مسئله جدی است که در میان مدت و بلند مدت حتما علیه این رژیم کار خواهد کرد.

احساس ناامنی در سرزمین‌های اشغالی

آجرلو تصریح کرد: نکته دوم مسئله احساس ناامنی در سرزمین‌های اشغالی است، مسئله‌ای که همیشه اینها با آن مواجه بودند و امروز من فکر میکنم که این موضوع بیشتر از هر زمانی شده است و این رژیم هر چقدر که به دنبال ناامن کردن منطقه است، خود رژیم و سرزمین‌های اشغالی را هم ناامن می‌کند.

شکاف اجتماعی و سیاسی داخلی 

وی تاکید کرد: نکته بعدی مسئله شکاف اجتماعی و سیاسی داخلی است. این واقعیت است که جناح مقابل نتانیاهو معتقد است که او کارآمدی لازم را نداشته و نتوانسته از امنیت سرزمین اشغالی محافظت کند و اساساً این جنگ را هم برای این به پا کرده که بتواند جلوی برخی اقدامات در داخل عیله خودش را بگیرد.

آجرلو گفت: مسئله بعدی جدا از ناامنی داخلی، مسئله بقای خود رژیم اشغالگر است که خود نتانیاهو هم به آن اشاره کرده است و مسئله بقا امروز بیشتر از هر زمانی در مقابل رژیم صهیونیستی است.

بحران اقتصادی در رژیم  صهیونیستی

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: نکته بعدی مسئله بحران اقتصادی است. این ناامنی داخلی و ناامنی خارجی و شکاف اجتماعی و شکاف سیاسی و عدم مشروعیت جهانی حتماً در اقتصاد رژیم صهیونیستی تأثیرگذار خواهد بود، حتماً در رفت و آمدها به سرزمین های اشغالی تأثیرگذار خواهد بود. شما وضعیت پروازها در این منطقه را می‌بینید که به چه شکلی شده است و این در وضعیت اقتصادی آنها حتماً تاثیر خواهد داشت.

وی گفت: من به نظرم این بحران‌های پیش روی رژیم حتی می تواند با اقدامات و ابتکاراتی که جبهه مقاومت انجام می‌دهد بیشتر از این هم شود و همین‌ بحران‌ها هم تشدید شود.

وی افزود: یکی از سوال هایی که باید جواب بدهیم این است که در نهایت رژیم اشغالگر به دنبال چیست؟ یعنی نتانیاهو چه می‌خواهد بکند و نقطه پایانی که برای دیوانگی که شروع کرده می‌خواهد بگذارد کجاست؟

آجرلو ادامه داد: من فکر می‌کنم که نتانیاهو در سخنرانی خود در سازمان ملل تازه‌ترین شاهدی باشد که بشود بر اساس آن حرف زد، یعنی یه نوعی اعتراض می کند به دنیا و می‌گوید که در این وضعیتی که وجود دارد. من فقط می‌توانم این کار را انجام بدهم و این کار را انجام می‌دهم، یعنی یک نوع رسالت در گفتمان خودش و یک رسالت تاریخی هم برای خودش قائل است که جرم، جنایت، قتل و غارت کند. این نگاه یک نگاه رئالیستی و بقا محور است. برای خودش یه فلسفه‌ای درست می‌کند که این کارها را ادامه بدهد. 

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: نتانیاهو پروژه‌های سیاسی برای دوام خود دارد. اساساً نتانیاهو به دنبال بالا بردن هزینه مقاومت است. یعنی در حال ارسال این پیام است که مقاومت هزینه بالایی دارد. در واقع هدف رژیم صهیونیستی از ترور هنیه، سید حسن نصرالله و قتل عامی که در غزه و لبنان انجام داده ارسال این پیام به دنیا است که من برای حفاظت از خودم دست به هر جرم و جنایتی می‌زنم. ابایی هم ندارم که در نیویورک در سازمان ملل بنشینم و در سازمان ملل متحد دستور عملیات تروریستی بدهم. نظم جدید از نظر نتانیاهو و رژیم صهیونیستی این است.

وی اظهار داشت: کارشناس مسائل سیاسی گفت: آیا گفتمان عادی سازی در این فضای بقا محور و با این دیوانگی‌های نتانیاهو معنا دارد؟ نظم جدید این است که  شما با این دیوانه‌ هیچ چیزی را نمی‌توانید عادی کنید. با همچین رژیم غیر نرمال و در واقع طغیانگر و خون آشامی چه چیزی را شما می‌خواهید عادی کنید؟ به نظم جدید از این زاویه باید نگاه کرد.

آجرلو تاکید کرد: نتانیاهو به دنبال بالا بردن هزینه مقاومت است. او با این عملکرد به مقاومت می‌گوید اگر از مردم غزه حمایت کنید من به شما ضربه می‌زنم. این ضربه به یمن، لبنان، حماس و مردم فلسطین است. علاوه براین‌که پیامی هم برای ایران دارد که پیام اصلی در واقع به ایران است. 

کارشناس مسائل سیاسی گفت: حالا باید از پرسید با نتانیاهو چه باید کرد؟ سوال بعدی این است که آیا ما نگاه ما به مقاومت کوتاه مدت است؟ یا نگاه ما پروژه‌ای است؟ یا نگاه یکی دو ساله داریم؟ یا این‌که نگاه بلند مدت با طراحی چشم انداز بزرگ به مقاومت داریم؟ این‌جا مسئله فلسفه سیاسی و مشروعیت مقاومت پیش می‌آید.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با ترور نمی‌شود نظمی درست کرد. با ترور فقط می‌توان چیزی را بر هم زد و مدتی آشوب کرد، اما فلسفه سیاسی مقاومت و حماس را با ترور نمی‌توان از بین برد. کما این‌که بعد از شهید عباس موسوی سازمان حزب الله به رهبری سید حسن  ایجاد شد. مقاومت یک راه و یک مسیر بزرگی است که ریشه در صدر اسلام دارد. صهیونیست‌ها درکی از این مطلب ندارند، لذا می‌خواهند با اقدامات نظامی پاسخ بدهند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد