واکنش ها به شهادت سید حسن نصرالله/پیام پزشکیان، عارف، کنعانی ، ظریف ،عراقچی و محسن رضایی

کد خبر: 1317830

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی نوشت: راه پرافتخار سید مقاومت ادامه خواهد یافت.

واکنش ها به شهادت سید حسن نصرالله/پیام پزشکیان، عارف، کنعانی ، ظریف ،عراقچی و محسن رضایی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی نوشت: راه پرافتخار سید مقاومت ادامه خواهد یافت.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پس از بیانیه حزب‌الله لبنان در خصوص شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت:

«بسم اللّه الرّحمن الرّحیم 

وَلَاتَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ.

راه پرافتخار سید مقاومت جناب سیدحسن نصرالله ادامه خواهد یافت و آرمان مقدس او در آزادی قدس شریف محقق خواهد شد، ان‌شاءالله.»

جنبش حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای دقایقی پیش اعلام کرد که سید حسن نصرالله به‌همراه همرزمان شهید خود در طول 30 سال مجاهدت، به درجه شهادت نائل شده است و سید حسن نصرالله بود که رزمندگان مقاومت را از پیروزی به پیروزی دیگر رهبری و فرماندهی کرد و پیروزی‌هایی مانند آزادسازی لبنان از اشغال اسرائیل در سال 2000 و نیز پیروزی در جنگ 33روزه 2006 تا نبرد حمایت و پشتیبانی از فلسطین و غزه را رقم زد.

در این بیانیه همچنین آمده است: مصیبت وارده را به صاحب عصر و زمان (رضوان الله تعالی علیه)، ولی امر مسلمین حضرت سید علی خامنه‌ای (مدّ ظلّه العالی) سایه‌اش بلند، مراجع عظام، مجاهدین، مؤمنین، تسلیت عرض می‌نماییم. به ملت مقاومت، مردم صبور و مجاهد ما، همه ملت اسلام، همه آزادگان و مستضعفان جهان و خانواده محترم و صبور ایشان، به جناب آقای سید حسن نصرالله رضوان، دبیرکل حزب‌الله لبنان تبریک می‌گوییم، خداوند متعال به او به‌عنوان شهید راه بیت‌المقدس و فلسطین تسلیت عرض می‌نماییم، فرمان امام حسین علیه السلام را برآورده سازد همرزمان شهیدی که در پی یورش خائنانه صهیونیست‌ها به حومه جنوبی به موکب پاک و مقدس او پیوستند.

حماس شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی و همچنین آزادگان جهان شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان که به همراه گروهی از برادرانش در نبرد طوفان الاقصی و در راه قدس به شهادت رسید را تسلیت می‌گوییم.

جنبش حماس همچنین اعلام کرد: جنایت ترور نصرالله تنها باعث افزایش قاطعیت و پافشاری در راستای مقاومت در لبنان و فلسطین خواهد شد.

جنبش حماس در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: تاریخ ثابت کرده است که مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی با تمامی تشکیلات و اماکن حضور آن‌ها هر گاه رهبر و فرماندهی را از دست می‌دهد، یک نسل جدید از رهبران شجاع‌تر، قوی‌تر و مصمم‌تر برای ادامه رویارویی با دشمن صهیونیستی در همان راه جانشین آنان خواهد شد تا دشمن صهیونیستی را شکست و آن از سرزمین و منطقه حذف کنند.

حماس تاکید کرد: ما با الفاظ شدیداللحنی تجاوزات شنیع دشمن صهیونیستی و هدف قرار دادن ساختمان مسکونی در «حارة حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم و آن را اقدامی تروریستی ظالمانه، کشتار و جنایتی شنیع تلقی می‌کنیم.

حزب‌ الله لبنان امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تایید کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی، ویرانی گسترده‌ای بر جای گذاشت.

حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت همچنین در طول شب گذشته ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر هدف قرار گرفت.

سید حسن نصرالله در ۳۱ اوت ۱۹۶۰ میلادی در محله فقیرنشین «کرنتینا» در شرق بیروت به دنیا آمد. او سومین دبیرکل حزب‌الله لبنان و از بنیانگذاران آن در سال ۱۹۸۲ میلادی بود.

حزب‌الله در دوران وی به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شد و توانست پس از انجام عملیات‌های متعدد، در سال ۲۰۰۰ رژیم صهیونیستی را وادار به عقب‌نشینی از لبنان و آزاد کردن اسرای لبنانی کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سال‌های مسئولیتش چندین بار از جمله در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ مورد تهدید تروریستی واقع شده بود

ظریف: نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست می‌خورد

 معاون راهبردی رئیس‌جمهور در پیامی تأکید کرد: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.

محمدجواد ظریف در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا. با قلبی اندوهگین خبر شهادت سید مقاومت، نماد مبارزه با ظلم، پناه مظلومان و ستم‌دیدگان لبنان و منطقه، علامه مجاهد، شهید سید حسن نصر الله (رضوان الله تعالی علیه) و همراهان ایشان را دریافت کردم.

معاون راهبردی رئیس‌جمهور اضافه کرد: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت. اینجانب این ضایعه دردناک را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، مردم و دولت شریف لبنان و تمامی نیروهای شریف مقاومت و آزادی خواهان جهان تسلیت عرض می‌کنم. به امید پیروزی حق و شکست باطل، انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا.

سیدحسن خمینی: راه شهید نصرالله ادامه دارد

تولیت حرم امام راحل(ره) در پیام تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله گفت: انشاءالله به زودی خون مطهر نصرالله عزیز و تمامی شهیدان جبهه مقاومت با آزادی قدس شریف به ثمر خواهد نشست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم امام راحل(ره)، در پیامی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت‌های عظیم است. همانگونه که شهید نصرالله با تکیه بر عقلانیت بی‌بدیل خویش به مدت بیش از 30 سال نهال حزب‌الله لبنان را با عبور دادن از طوفان‌های سهگین تبدیل به درختی تناور و ریشه‌دار کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

«فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ  وَمَنْ یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا»

رژیم سفاک صهیونیستی بار دیگر مرتکب جنایتی بزرگ شد و برادری عزیز و مجاهدی بزرگ، فخر جهان اسلام و عالم گرانقدر جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله رحمت الله علیه و جمعی از فرماندهان حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صدها تن از مردم بی‌گناه را به شهادت رساند. برای آنانکه با سید عزیز آشنایی داشتند به خوبی واضح بود که برای او مرگ در بستر عار بود و آرزوی او شهادت به‌دست شقی‌ترین مردمان بود.

شهادت، به تعبیر امام خمینی «هنر مردان خداست» و بنا به نقلی از شهید بهشتی « مقلدان خمینی سرنوشتی جز شهادت ندارند» و تمام مقلدان آن رهبر کبیر آرزوی رسیدن به این درجه عالی را داشته و دارند، اما این جنایت عظیم و نابشخودنی هرگز نباید بی پاسخ بماند و حرکت متحد و دقیق جبهه مقاومت را می‌طلبد.

امروز بیش از قبل واضح است که رژیم جعلی صهیونیستی بدون کمک مالی، نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک دولت آمریکا و دولت‌های بزرگ اروپایی قادر به اینگونه رفتارهای افسارگسیخته نیست و عامل و مسبب واقعی تمام این وحشی‌گری‌ها شیطان بزرگ است.

راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت‌های عظیم است. همانگونه که شهید نصرالله با تکیه بر عقلانیت بی‌بدیل خویش به‌مدت بیش از 30 سال نهال حزب الله لبنان را با عبور دادن از طوفان‌های سهگین تبدیل به درختی تناور و ریشه‌دار کرد.

امروز دفع نفوذ دشمنان، پرهیز از تفرقه و چنددستگی‌های پوچ و وحدت حول محور رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای؛ لازمه عبور سالم از این مرحله حساس است.

انشاءالله به زودی خون مطهر نصرالله عزیز و تمامی شهیدان جبهه مقاومت با آزادی قدس شریف به ثمر خواهد نشست. به امید آن روز!

وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم

سید حسن خمینی

7 مهر 1403

واکنش محسن رضایی به شهادت سیدحسن نصرالله

فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی، شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«شهادت مجاهد کبیر، برادر عزیز ملت ایران، سید حسن نصرالله را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت سربلند لبنان و جبهه پرافتخار مقاومت تسلیت عرض می‌نمایم.»

پیام تسلیت وزیر ورزش و جوانان در پی شهادت سیدحسن نصرالله

وزیر ورزش و جوانان در پیامی، شهادت مجاهد مبارز و نستوه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.

احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان کشورمان در پیامی، شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تسلیت گفت.

متن پیام وزیر ورزش و جوانان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم؛ انا لله و انا الیه راجعون

شهید عالی مقام سید حسن نصرالله مجاهدی نستوه، مبارزی واقعی و رهبری خالص و بی ادعا بود که نقش‌آفرینی این عالم ظلم‌ستیز در سربلندی و عزتمندی جبهه مقاومت مقابل دژخیمان صهیونیستی در تاریخ به ثبت رسیده است.

سید حسن نصرالله با خلوص نیت و اندیشه‌های ظلم ستیزانه، ظفرمندی‌های ماندگاری را برای جبهه عظیم مقاومت به ارمغان آورد و همواره در مبارزاتی سخت و نفسگیر با شجاعت، شرافت و اقتدار در رویارویی با جنایتکاران و غاصبان صهیونیستی از حقوق مسلمانان و جبهه‌ی مقاومت دفاع می‌کرد.

آنچه در موشک‌باران وحشیانه ضاحیه‌ بیروت توسط رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر با قساوت و بی‌رحمی رخ داده، در استمرار حرکات ناجوانمردانه و ضد بشریت است و اکنون نیز که سید نصرالله عزیز به فیض عظیم شهادت نائل آمد، زهی خیال باطل است که اشغالگران و سفاکان تصور کنند به پیروزی رسیده‌اند چرا که جبهه‌ عزتمند مقاومت اسلامی لبنان همچنان با سربلندی و اقتدار به مسیر خود تا حصول پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.

به نمایندگی از جامعه‌ی ورزش و جوانان ایران اسلامی، مراتب تسلیت و تعزیت را به حضرت ولیعصر (عج)، حضرت آیت الله خامنه‌ای ولی امر مسلمین جهان، جبهه مقاومت، به ملت سرافراز لبنان و به خاندان و بازماندگان شهید عالی مقام سید حسن نصرالله تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال، علوّ درجات آن رهبر شجاع و عالم مبارز را مسألت دارم.

پیام تسلیت سید مقتدی صدر در پی شهادت سید حسن نصرالله

رهبر جریان صدر عراق در پیامی شهادت سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت.

به نقل از شبکه سومریه نیوز، «سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در پیام خود نوشت: خدانگهدار ای همسفر در راه مقاومت خدانگهدار.

وی گفت: از خداوند متعال خواستاریم که همه مقاومت کنندگان را با رسول خدا و وصی او حضرت علی (ع) و نوه‌اش امام حسین (ع) محشور کند.

مقتدی صدر افزود: ای سید تو به عهدت وفا کردی، سرافراز زندگی کردی و شهید سربلند رفتی، ما سه روز در عراق عزای عمومی اعلام می کنیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که حزب‌الله لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

این بیانیه افزود: جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به یاران شهید بزرگوار و جاویدان خود پیوست که نزدیک به سی سال پیروزی های پیاپی را رهبری کرده و رقم زدند.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم و بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

حزب‌الله در ادامه این شهادت را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت.

حزب‌الله در ادامه بیانیه خود با شهید سید حسن نصرالله عهد بست که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و شریف آن ادامه خواهد داد.

پیام تسلیت «عمار حکیم» در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان

رئیس جریان حکمت ملی عراق در بیانیه ای ضمن تسلیت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان، تاکید کرد: راه مقاومت تا تحقق پیروزی ادامه خواهد داشت.

به نقل از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، «سید عمار حکیم» رئیبس جریان حکمت ملی عراق در پیامی شهادت «سید حسن نصر الله»، دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: با قلبی پر از درد و با رضایت کامل و تسلیم در برابر قضا و قدر الهی، شهادت عالم ربانی از علمای اسلام و مجاهد مخلص از قهرمانان میادین جهاد و اعتلای کلام حق را به جهان اسلام و ملت لبنان و طرفداران قهرمان و مقاومت بی‌مانند آن را اعلام می‌کنیم.

حکیم افزود: ایشان عمر شریف خود را با جهاد و مخلصانه در لبنان و با یاری مسائل دین حنیف و امت اسلامی و در راس آن قضیه نخست اسلام یعنی قدس شریف صرف کرد.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در این پیام اشاره کرد: درگذشت جناب سید حسن نصر الله را که در راه انبیا، ائمه و اولیای صالح به شهادت رسید و به پیامبران، صدیقان، شهدا و صلحا پیوست، اعلام می‌داریم تا بدین گونه عمر مبارک شریف ایشان با بالاترین درجه‌ای که خداوند سبحان و تعالی برای اولیای خاص خود برمی‌گزیند، به پایان برسد.

وی با اشاره به جایگاه این مرد شجاع و مدافع از اصل حق مبین در نزد خداوند، خطاب به رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این امت که عزم خود را از امام شهیدش امام حسین (ع) می‌گیرد، امتی زنده است که نمی‌میرد و مرگ نمی‌تواند مانع آن شود چرا که مرگ برای ما عادت و کرامت ما از سوی خداوند شهادت است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق بیان کرد: راه مقاومت تا تحقق پیروزی یا شهادت ادامه خواهد داشت چرا که این پروژه در رویکرد مقاومانی که جان خود را نذر کردند، قوی‌تر، مهم‌تر و بزرگ‌تر از شخصیت‌ها و سران است و شهادت این عالم جلیل و مجاهد بزرگ، خسارتی جبران نشدنی است.

حکیم در پایان خواستار رحمت واسعه برای روح سید حسن نصر الله و اسکان او در بهشت برین و صبر برای خانواده بزرگوار شهید و همراهان مسیر جهاد و علم او و دوستدارانش شد.

سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات نیز ضمن تسلیت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی ابراز داشت: امید است که این خونهای پاک که بهرحال سبب بیداری و هوشیاری بیشتر مظلومان می شود هرچه زودتر دامن آلوده بانیان و مسببان و مباشران این جنایات را بگیرد و موجبات شکست و رسوائی رژیم جنگ‌طلب اسرائیل و توقف جنگ و جنایت را فراهم کند.

اسحاق جهانگیری معاون دولت های یازدهم و دوازدهم در پیام خود آورده است: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است در شرایط پیچیده و دشوار، بنا به تدبیر و محوریت منافع ملی و مصالح اسلامی در دام جنگ افروزی پ‌های رژیم صهیونیستی و فضاسازی‌های متناظر آن نخواهد افتاد و در عین حال حمایت موثر از مظلومان و مجاهدان را ادامه داده و با پیشبرد سیاست‌های مؤثر و بازدارنده جنگ‌طلبان را پشیمان خواهد کرد. 

پیام تسلیت شورای عالی سیاسی و دولت یمن درباره شهادت سید حسن نصرالله

پیام تسلیت شورای عالی سیاسی و دولت یمن درباره شهادت سید حسن نصرالله

تهران – شورای عالی سیاسی و دولت یمن با انتشار بیانیه‌هایی، شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل فقید حزب الله لبنان را تسلیت گفتند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های یمنی، شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای تاکید کرد: با اندوه و حزن فراوان، خبر شهادت برادر مجاهد و فرمانده بزرگ جناب سید حسن نصرالله پس از یک عمر، جهاد را دریافت کردیم.

شورای عالی سیاسی یمن افزود: سرانجام شهید فرمانده سید حسن نصرالله، پس از یک عمر مبارزه و جهاد، به فیض شهادت در راه خداوند نائل آمد.

شورای عالی سیاسی با تسلیت به خاندان نصرالله و جنبش مبارز حزب الله لبنان و مجاهدان آن و ملت لبنان و امت اسلامی تاکید کرد: شهادت شهید سید حسن نصرالله، باعث افزایش انگیزه و اراده برای ادامه مبارزه با دشمنان خواهد شد.

در بیانیه شورای عالی سیاسی یمن همچنین تصریح شده است: آینده، قطعا با پیروزی مقاومت و نابودی دشمن صهیونیستی و رژیم ساختگی و جعلی آن همراه خواهد بود.

دولت قانونی یمن نیز با انتشار بیانیه جداگانه‌ای تصریح کرد: خون شهید سید حسن نصرالله و سایر فرماندهان شهید، هرگز پایمال نخواهد شد.

دولت قانونی یمن تاکید کرد: دشمن صهیونیستی هرگز نخواهد توانست با عملیات ناجوانمردانه به خواسته‌هایش دست یابد زیرا مقاومت هرگز شکسته نخواهد شد و روحیه جهادی برادران مجاهد در لبنان و همه جبهه‌های پشتیبان قوی‌تر خواهد بود.

حزب‌الله لبنان امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

این بیانیه افزود: جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به یاران شهید بزرگوار و جاویدان خود پیوست که نزدیک به سی سال پیروزی های پیاپی را رهبری کرده و رقم زدند.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

حزب‌الله این شهادت را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت.

حزب‌الله در ادامه بیانیه خود با شهید سید حسن نصرالله عهد بست که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و شریف آن ادامه خواهد داد.

در این بیانیه همچنین خطاب به مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان آمده است: رهبر ما، سید ما، همچنان با فکر، اندیشه و راه و روششان در میان ما هستند.

به گزارش ایرنا، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

به دنبال این حمله، حزب الله لبنان از جمعه شب گذشته تاکنون مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی خود قرار داده است.

 

سخنگوی گردان‌های القسام شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

سخنگوی گردان‌های القسام شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- سخنگوی گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس، شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب‌الله را تسلیت گفت.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطین، «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام ضمن عرض تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب‌الله و همراهانش، جانفشانی‌های وی در راه قدس را ستود.

ابوعبیده همچنین مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های سید حسن نصرالله در راه آزادسازی قدس و مسجدالأقصی در طول عمر پربرکت وی را یادآور شد.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن‌ نصرالله، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی مسئول کامل این جنایت وحشیانه و پیآمدهای خطرناک آن برای امنیت و ثبات منطقه است همچنانکه دولت آمریکا نیز مسئول حمایت سیاسی، دیپلماتیک، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی از این رژیم و نیز مسئول سکوت و شانه خالی کردن از توقف تروریسم روزافزون صهیونیستی علیه ملت‌های فلسطین و لبنان است.

حماس همچنین بر همبستگی مطلق خود و ایستادگی در کنار برادران حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان که در نبرد طوفان الأقصی و دفاع از مسجدالأقصی مشارکت داشتند، تأکید کرد.

حزب‌الله لبنان بعد از ظهر امروز در بیانیه خود اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

این بیانیه افزود: جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به یاران شهید بزرگوار و جاویدان خود پیوست که نزدیک به سی سال پیروزی های پیاپی را رهبری کرده و رقم زدند.

عارف: استوار در کنار مقاومت می مانیم

معاون اول رئیس جمهور با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل شهید حزب الله لبنان گفت: خون بناحق ریخته شده مظلومان مسیر مقاومت به ویژه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، باعث نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، متن پیام محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور بدین شرح است :

انالله واناالیه راجعون

شهادت برادر مجاهد و فداکار حضرت حجت الاسلام والمسلمین  جناب آقای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به امت اسلامی و ملت لبنان، مقاومت فلسطین، رزمندگان جبهه‌ی مقاومت درسراسر جهان و ملت شریف ایران،خانواده های معزز این شهیدان سرافراز  و به ویژه به رهبر معظم انقلاب  تسلیت می گویم.

تسلیت در فقدان مرد بزرگی که زندگی خود را وقف دفاع از ملت مظلوم فلسطین و لبنان و آزادسازی قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی نمود و در این مسیر مقدس، فرزندان و اعضای خانواده اش را تقدیم کرد.

جنایات ددمنشانه ی رژیم اشغالگر قدس در کشتار بی‌رحمانه ی زنان و مردان و کودکان بی گناه، روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است.

امروز روز آزمون مهم برای همه ی جهانیان اعم از ملت‌ها و دولت‌ها است که در مقابل این جنایات و نسل کشی‌ها چه عکس العملی را نشان می‌دهند و در کدام جبهه قرار می‌گیرند؟ جبهه‌ی دفاع از مظلوم یا جبهه‌ی حمایت از ظالمان و متجاوزان از اخلاق و خوی انسانی ؟

به سران رژیم اشغالگر قدس هشدار می‌دهیم که خون بناحق ریخته شده مظلومان مسیر مقاومت به ویژه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان،باعث نابودی آنان خواهد شد.

باردیگر اعلام می داریم دولت و ملت ایران در کنار مقاومت اسلامی خواهند ماند و یقین داریم امتداد خون شهید نصرالله در جریان مقاومت خروشان خواهد بود.انشاالله

محمدرضا عارف

معاون اول رئیس جمهور

عراقچی: خون پاک شهدای مقاومت زمینه‌ساز آزادی قدس شریف خواهد بود

وزیر خارجه ایران شهادت دبیرکل حزب‌الله را تبریک و تسلیت گفت و نوشت «بی تردید خون پاک شهدای مقاومت زمینه ساز پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف از لوث جنایتکاران صهیونیست خواهد بود».

سید حسن نصرالله، سید مقاومت و فخر امت اسلامی، به خیل شهیدان راه شرافت و ایستادگی در برابر ظلم و جنایت اشغالگران آدم کش پیوست.

این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی رهبران و فرماندهان حزب‌الله را به شهادت می رساند ولی شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد باز نمی ایستد.

در مکتب اسلام، «شهادت» خود شاهدی است بر حقانیت آرمان و انگیزه ای است برای ادامه مسیر و محرکی است برای جذب مجاهدان. ندیدند که خون شهید سید عباس موسوی چگونه باعث تحکیم بیشتر حزب‌الله شد؟ اکنون باید با وحشت نظاره‌گر تاثیر خون سید حسن نصرالله بر گسترش بیش از پیش مقاومت باشند.

شهادت گوارایش باد و رهش پر رهرو.

اینجانب شهادت سید مقاومت و جمعی از یارانش به دست رژیم سفاک و منفور صهیونیستی را به مقام معظم رهبری، امت اسلامی و مردم منطقه، مردم مقاوم و فهیم لبنان و ایران و همه اجزا و ارکان محور مقاومت تبریک و تسلیت عرض می کنم.

بی تردید خون پاک شهدای مقاومت زمینه ساز پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف از لوث جنایتکاران صهیونیست خواهد بود. انشاالله. وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم

واکنش گروه‌های فلسطینی به شهادت سید حسن نصرالله

در پی شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت،‌ گروه‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌های جداگانه شهادت سید مقاومت را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، کمیته‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد رهبری کمیته‌های مقاومت فلسطین و تیپ «الناصر صلاح‌الدین» شاخه نظامی آن با اندوه، درد و نیز با غرور و افتخار زیاد شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در عملیات ترور ناجوانمردانه، خائنانه و کینه‌توزانه رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی شهر بیروت را تسلیت می‌گوید.

در این بیانیه همچنین آمده است: این ضایعه را به ملت بزرگ لبنان و قهرمانان مقاومت اسلامی در حزب‌الله و همه تشکیلات، رهبران و مجاهدان آن تسلیت عرض می‌کنیم.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: ترورها و تاریخ مبارزه طولانی ما با جنایت‌ها، تروریسم و ​​نسل‌کشی صهیونیست‌ها اثبات کرده‌اند که نبردها راهی به جایی نمی‌برند و پیروزی‌های استراتژیکی را محقق نمی‌کنند بلکه تأثیرات نامطلوبی بر روح، ذهن و اراده مردم دارند.

در این بیانیه آمده است: شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله مؤید درستی راه، درستی رویکرد، عمق تعلق و همبستگی، آمادگی بالا برای بذل و بخشش و جانفشانی و همگام بودن گفتار با عمل است. رهبر شهید، دبیرکل حزب الله راهگشای همه رهروان راه قدس، راه سربلندی و کرامت امت اسلامی بوده و طرح و ایده مقاومت انقلابی او چراغ راه ما و فرزندان امت تا زمان پیروزی قطعی و نابودی دشمن صهیونیستی خواهد بود.

جنبش فتح

از سوی دیگر، جنبش فتح نیز با صدور بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.

جنبش فتح اعلام کرد: ما سوگوار سید حسن نصرالله هستیم که در نتیجه حمله بزدلانه صهیونیست‌ها توسط دشمن صهیونیستی به شهادت رسید.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد: ما با رهبر شهید و همه مبارزان آزاده مقاومت عهد می‌بندیم که پاسخ این جنایت صهیونیست‌ها به اندازه خود جنایت خواهد بود.

گردان‌های شهداء الاقصی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان، شهید راه قدس را تسلیت می‌گوییم. سید نصرالله پس از فداکاری و جانفشانی‌های زیاد در راه آزادی فلسطین، قدس و مقدسات آن، به شهادت رسید. او دارای مواضع شریفی در راستای حمایت از مردم و مقاومت ما در همه جبهه‌ها و زمان‌ها بود.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما مجددا بر عهد و وفاداری خود تا زمان آزادی تاکید می‌کنیم.

جنبش آزادگان نیز اعلام کرد: شهادت سید حسن نصرالله رهبر بزرگ اسلام و ستون مستحکم محور مقاومت را تسلیت می‌گوییم. ما به یاران سید حسن نصرالله در راه قدس و مقاومت برای ادامه راه او اعتماد داریم. پاسخ و بازخواست به این گستاخی و اقدامات قلدرمآبانه اشغالگران و دولت اشغالگر و فاشیست دردناک‌تر و وحشتناک‌تر خواهد بود.

در همین رابطه، جنبش مجاهدین فلسطین نیز شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت و اعلام کرد: ما بر همبستگی و ایستادگی خود در کنار برادران مجاهد در حزب الله و مردم لبنان در سایه این فاجعه بزرگ تاکید می‌کنیم.

جهاد اسلامی فلسطین

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، تهدید کرد دشمن بهای جنایاتش را می‌پردازد.

الحوثی: نتیجه اجتناب‌ناپذیر شهادت سید حسن نصرالله، پیروزی و نابودی دشمن اسرائیلی است

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد، شهادت سید حسن نصرالله شعله فداکاری را بیشتر خواهد کرد و نتیجه اجتناب‌ناپذیر آن پیروزی و نابودی دشمن اسرائیلی است.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش مردمی انصارالله یمن امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهادت سید حسن نصرالله شعله فداکاری را بیشتر خواهد کرد و نتیجه اجتناب‌ناپذیر آن پیروزی و نابودی دشمن اسرائیلی خواهد بود.

«محمد عبد السلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن امروز در بیانیه‌ای به امت حزب‌الله و جنبش‌های آزادی‌بخش جهان این ضایعه بزرگ فقدان فرمانده بزرگ، سید حسن نصرالله را صمیمانه تسلیت گفت و اظهار کرد: ایشان پس از چندین دهه به عنوان مجاهدی دلیر و کم‌نظیر در تاریخ معاصر، به آنچه آرزو داشت یعنی مدال شهادت دست یافت و به برکت رهبری حکیمانه ایشان، اسرائیل و مستکبران شکست‌های پیاپی را متحمل شدند و خون مقدس او نفرینی خواهد بود که به یاری خداوند دامن رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت و تا ریشه‌کن شدنش آن را تعقیب خواهد کرد. او رهبر بی‌نظیر بزرگترین جنبش آزادی‌خواه جهان بود که به فرمانده شهدای طریق القدس تبدیل شد.

‌عبدالسلام در ادامه گفت: به خانواده شریف ایشان و ملت، مقاومت و امت او می‌گوییم این راه جهاد است که خداوند بندگان مخلص خود را با پیروزی یا شهادت که هر دو پیروزی است، گرامی می‌دارد. امت با سید نصرالله تنها پیروزی‌ها را تجربه کرد و زندگی جهادی او با پیروزی شهادت به پایان رسید. درد فراق پس از او هرگز همبستگی برادرانش را تضعیف نخواهد کرد بلکه به آنها قدرت می‌بخشد تا به راه مقاومت و جهاد تا پیروزی نهایی ادامه دهند و این وعده خداوند است و خداوند هرگز خلف وعده نخواهد کرد.

همچنین سخنگوی دولت تغییر و سازندگی یمن امروز با انتشار بیانیه‌ای ابتدا به آیه ۲۳ سوره احزاب که می‌فرماید «برخی از آن مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملا وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گزاردند (و بر آن عهد ایستادگی کردند تا به راه خدا شهید شدند) و برخی به انتظار (فیض شهادت) مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند» اشاره و سپس اعلام کرد: دولت تغییر و سازندگی یمن صمیمانه تسلیت و همدردی خود را با سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انقلاب و مردم عزیز یمن و تمامی سران و کادر حزب‌الله و مردم لبنان و فرماندهان و ملت‌های محور مقاومت و امت عربی اسلامی و آزادگان جهان بابت شهادت سید حسن نصرالله، برادر مجاهد و رهبر بزرگ اسلام و دبیرکل حزب‌الله اعلام می‌دارد، شخصیتی که یکی از نمادهای جهاد و مقاومت و دارای بصیرت و عملکردی راهبردی در مقابله با چالش‌ها بود و پیروزی‌های بزرگی را در مقابله با دشمنان امت به دست آورد که تاثیر بزرگی در افراشته شدن پرچم اسلام داشت.

سخنگوی دولت یمن در ادامه نیز اظهار کرد: ما به امت عربی و اسلامی پیروزی فردی را که این فرمانده شهید به دست آورد، تبریک می‌گوییم، او نقش برجسته‌ای در تقویت محور جهاد و مقاومت و حمایت از مسایل امت و در راس آنها مساله فلسطین داشت، فرمانده شهید سید حسن نصرالله زندگی خود را در راه خداوند گذاشت و تلاش‌های خود را برای دفاع از حقوق مردمش و آزادسازی سرزمینش و دفاع از ملت مظلوم فلسطین متمرکز کرد و تلاش‌های او پس از یک سفر طولانی مملو از جهاد، جان‌فشانی و مشارکت گسترده در ایجاد پایه‌های جنبش اسلامی، بهترین پایان یعنی شهادت در راه خداوند تعالی را رقم زد.

او گفت: ما در همین راستا بر استمرار راه جهادی او تاکید می‌کنیم، دفاع از مسایل عادلانه ادامه پیدا خواهد کرد و به یاری خداوند پیروزی در راه است، از تمامی آزادگان جهان می‌خواهیم به تلاش برای برقراری عدالت و مجازات دشمن اسرائیلی و شریکش دشمن آمریکایی ادامه دهند.

این مسوول یمنی در پایان نیز تاکید کرد: به یاری خداوند تعالی خون فرماندهان شهید هرگز هدر نخواهد رفت و دشمن اسرائیلی هرگز هیچ یک از آرزوهای خود را با عملیات بزدلانه‌اش محقق نخواهد کرد، مقاومت هرگز در هم نخواهد شکست و روحیه جهادی برادران مجاهد در لبنان و در تمامی جبهه‌های پشتیبانی تقویت شده و افزایش پیدا خواهد کرد و برادران مجاهد ما در حزب‌الله بهترین الگوی معاصر در میدان نبرد باقی خواهند ماند، تاکید می‌کنیم که آزادگان یمن با جانفشانی‌های بی‌حد و حصر در راه حق تالی در نبرد بزرگ خود-فتح موعود و جهاد مقدس، به طی مسیر جهاد و دفاع از میهن، سرزمین و امتشان و یاری مظلومان در فلسطین و لبنان ادامه خواهند داد. از خداوند تعالی مسالت داریم این شهید بزرگوار را در رحمت واسعه خود قرار داده و به خانواده و دوستداران او و همه صبر و شکیبایی عنایت کند و به تلاش‌های مقاومت برکت ببخشد و آزادگان را در راه تحقق اهداف عالی متحد سازد. درود خداوند بر خاتم انبیا محمد و خاندان پاک او باد.

حزب‌الله لبنان امروز شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل خود را در حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت اعلام کرد.

پزشکیان: جهان فراموش نمی‌کند که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد

رئیس جمهور با بیان اینکه فقدان شخصیت‌های برجسته‌ی مقاومت و در رأس آنها رهبر جاویدالاثر حزب‌الله شهید سید حسن نصرالله، شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند، گفت: ما اینگونه آموخته‌ایم که فرماندهی از آن خداست. مسیر الهی هیچ‌گاه بدون فرمانده و رهبر باقی نمی‌ماند و این زمین به بندگان صالح خدا به ارث خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله به رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمیع مستضعفین و آزادگان جهان تصریح کرد: جامعه جهانی فراموش نخواهد کرد که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد و آمریکایی‌ها نمی‌توانند خود را از هم‌دستی با صهیونیست‌ها تبرئه کنند.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«حَتَّی إِذَا اسْتَیْأَسَ الرُّسُلُ وَظَنُّوا أَنَّهُمْ قَدْ کُذِبُوا جَاءَهُمْ نَصْرُنَا فَنُجِّیَ مَن نَّشَاءُ وَلَا یُرَدُّ بَأْسُنَا عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِینَ»

دبیرکل حزب‌الله لبنان، فخر مسلمانان و اسوه جهاد و مقاومت، شهید سید حسن نصرالله به آرزوی دیرینه خود، یعنی نائل آمدن به درجه رفیع شهادت، دست یافت. کلمات در وصف رشادت‌ها، سلحشوری‌ها، دلاوری‌ها و مجاهدت‌های مداوم او حقیر و ناچیزند.

داغی بزرگ بر دل همه مظلومین و مستضعفین عالم نشسته است. حمله تروریستی شامگاه 6 مهرماه صهیونیست‌ها به ضاحیه و فقدان شخصیت‌های برجسته‌ی مقاومت و در رأس آنها رهبر جاویدالاثر حزب‌الله شهید سید حسن نصرالله، شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند و نام «سید حسن نصرالله» تا ابد در تارک اسلام خواهد درخشید.

ما اینگونه آموخته‌ایم که فرماندهی از آن خداست. مسیر الهی هیچ‌گاه بدون فرمانده و رهبر باقی نمی‌ماند و این زمین به بندگان صالح خدا به ارث خواهد رسید.

جامعه جهانی فراموش نخواهد کرد که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد و آمریکایی‌ها نمی‌توانند خود را از هم‌دستی با صهیونیست‌ها تبرئه کنند.

اینجانب شهادت مجاهد عالی‌مقام، شهید سید حسن نصرالله، را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمیع مستضعفین و آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.  حزب الله لبنان بیش از پیش چونان خورشید خواهد درخشید و بی‌شک عَلَم مبارزه با ظالم بر زمین نخواهد ماند که «إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ».

مسعود پزشکیان

رئیس جمهوری اسلامی ایران

ابطحی: مرگی غیر از شهادت برای «نصرالله» عار بود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب، تاکید کرد: شهید سید حسن نصر الله به نمایندگی از همه آزادی خواهان با شقی ترین وبی منطق ترین و جنایتکار ترین حکومت غاصب دنیا می‌جنگید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی ابطحی، ضمن محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن سید حسن نصرالله و مردم بی گناه در بیروت در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس ( توئیتر)، نوشت: «سالهای سال محبوبترین چهره جهان اسلام و عرب بود. هم مقاوم بود و هم شجاع وهم‌ عاقل واهل محاسبه.

جانش رابرکف‌گرفته بود و به نمایندگی از همه آزادیخواهان با شقی ترین وبی منطق ترین و جنایتکار ترین حکومت غاصب دنیا می‌جنگید.مرگی غیر از شهادت برایش عار بود.»

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی عصر روز گذشته _ جمعه ششم مهر ماه_ با حملاتی سنگین به ضاحیه بیروت، سید حسن نصرالله، دبیر کل جنبش حزب الله لبنان را به شهادت رساند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد