امام جمعه موقت تهران: جهان اسلام با وحدت می‌تواند اسرائیل را شکست دهد

کد خبر: 1317664

امام جمعه موقت تهران گفت:‌جهان اسلامی می‌تواند با وحدت رژیم صهیونیستی را از پای در بیاروند.

امام جمعه موقت تهران: جهان اسلام با وحدت می‌تواند اسرائیل را شکست دهد

حجت الاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه موفت تهران در خطبه‌های این هفته نماز طی سخنانی اظهار داشت: در عبراتی از پیامبر اکرم آمده است که بهشت را به کسانیکه در برابر خداوند و مردم تواضع هستند می‌دهند.

وی افزود: اسنانها در برخورد با خداوند بر دو نوع هستند. برخی فقظ شعار می دهند و در عمل خبری از دیندار نیست به این افراد دین شعار می‌گویند. این افرد در دینا و آخرت بدبخت هستند. اما گروه دوم خدا مدار هستند و در راه خداوند از جان و مال و آبروی خود مایه می‌گذارند.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: آنهایی که در راه دین هزینه نمی‌دهند و فقط شعار می‌دهند دروغ می‌گویند. در این باره مقام معظم رهبری دو نمونه بیان کردند. یک گروه از دینمداران ایثارگران دفاع مقدس هستند. در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان علاوه بر دفاع از وطین دفاع از اسلام را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: رزمندگان امروز جبهه مقاومت مجاهد فی سبیل الله هستند و آفرین بر رزمندگان مجاهد یمن که قلب تل آویو را در هم کوبیدند.

وی عنوان کرد: اگر این دینمداران نبودند این رژیم نسل کش صهیونیستی اساس دین را از بین می‌برد و بقا دین مدیون این فداکاران است. دشمنان می‌خواهند دین را بزنند اما تا کنون نتوانسته‌اند و نخواهند توانست. جلوه دین مداری عملی آمادگی مجاهدت در راه خدا است و باید برای دین هزینه کرد.

خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه گفت: در هفته گذشته حادثه تلخ طبس را داشتیم که مصیبت بزرگی بود. در این حادثه مسئولان پای کار آمدند تا از آلام حادپه دیدگان کاسته شود و به آنها پیام می‌دهیم ما را هم در غم خود شریک بدارید. آنچه مهم است بررسی دقیق این قضایا است. اگر قصور یا تقصیرهای احتمالی وجود داشت به صورت جدی پیگیری شود زیرا جان انسانها برای ما ارزش دارد. باید بازماندگان این عزیزان را تکریم کرد؛ مسائل بعد از جانباختگی هم باید به طور صحیح رسیدگی شود.

وی با اشاره به مسئله لبنان و منطقه عنوان کرد: رژیم صهیونیستی غاصب است و همانطور که امام فرمودند اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود. پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران آن است که سرنوشت ملت فلسطین با رای ملت فلسطین تعیین شود. ما از اساس رژیم صهیونیستی را غاصب و نامشروع می‌دانیم و اینها باید بروند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در جنایات رژیم صهیونی آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و منطقه شریک هستند زیرا هنوز با اسرائیل در رابطه هستند و عدم دخالت آمریکا در این جنایت شبیه طنز است. آمریکایی‌ها به دلیل نزدکی به ایام انتخابات قصد دارند این رژیم را مقتدر نشان دهند؛‌امام این رژیم جلاد بویی از انسانیست نبرده است.

خاتمی با بیان اینکه اسرائیل حدود یکسال است که مشغول نسل کشی است عنوان کرد: این در حالی است که از سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری هیچ صدایی در نمی‌آید زیرا این سازمانها در اصل سازمانهای دولت‌ها هستند.

وی افزود: ملت ایران در عرصه محکومیت اسرائیل یکپارچه است و یک صدا از ملت ما بر می‌خیزد. امروز سراسر ایران بعد از نماز جمعه ملت ایران یکپارچه ندای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهد. حتی رئیس جمهور ایران هم در قلب نیویورک محتوی صحخیت خود را مرگ بر اسرائیل قرار داد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ملت ایران با شعار ما می‌توانیم پیروز شده است و این در حقیقت شعار اسلام است. با این منطق جهان اسلامی می‌تواند با وحدت رژیم صهیونیستی را از پای در بیاروند. بی تردید مقاومت پیروز این میدان است و تا کنون حدود 1000 نفر از صهیونیست‌ها به درک واصل شده‌اند اما مخفی کاری می‌کنند.

خاتمی با اشاره به موضع نفوذ در کلام رهبر انقلاب عنوان کرد: خطر نفوذ یک خطر جدی است این خطر به صورت جدی یک ملت و امت را نابود می‌کند. نفوذی‌ها طوری عمل می کنند که به راحتی نمی‌توان آنها را شناخت.

ادامه دارد...

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد