ادعای دیدار رئیس‌جمهور ایران با یک اسرائیلی

کد خبر: 1317414

براساس برخی گزارش‌های ادعایی، تیم همراه پزشکیان از یک صهیونیست برای حضور در جلسه رئیس‌جمهور دعوت کرده و موضوعات جنجال آفرینی در این جلسه ردوبدل شده است.

ادعای دیدار رئیس‌جمهور ایران با یک اسرائیلی

اگرچه رژیم صهیونیستی همواره با دروغ و عملیات روانی به دنبال ایجاد اختلال در محور مقاومت و تاثیرگذاری روی افکار عمومی است اما این سیاست با توجه به سکوت دولتمردان ایرانی، نگرانی‌های جدی‌ای را به وجود آورده است.

در رویدادی غیرمنتظره، یک صهیونیست با دعوت تیم پزشکیان در نشست ادیان الهی با حضور رئیس‌جمهور شرکت کرده است. بر اساس ادعای منابع خارجی، لیور استرنفیلد، پژوهشگر صهیونیست، متخصص ایران، خاورمیانه و فارغ‌التحصیل دانشگاه بن‌گورین اسرائیل، در این دیدار با پزشکیان صحبت کرده و ادعا می‌شود موضوع آزادی گروگان‌های اسرائیلی با میانجی‌گری ایران، جزو مباحث مطرح شده بود.

طبق گزارش‌ها، استرنفیلد با هماهنگی مقامات اسرائیلی در این جلسه حضور یافته و هدیه‌ای هم به پزشکیان داده است.

ماجرای دعوت رسمی تیم ایرانی از این صهیونیست چیست؟

برخی کانال‌های تلگرامی با انتشار متن دعوت‌نامه‌ای اعلام کردند که ایروانی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل، در نامه‌ای رسمی از استرنفیلد برای حضور در جلسه پزشکیان دعوت کرده است.

2

هماهنگی دیدار با مقامات رسمی اسرائیل

کانال 12 رژیم صهیونیستی گزارش داد: «استرنفیلد پس از دریافت دعوت از رابط‌های ایرانی خود برای حضور در جلسه پزشکیان، این موضوع را با مقامات رسمی اسرائیل در میان گذاشت و موافقت آن‌ها برای شرکت در جلسه را دریافت کرد.» 

طبق روندهای رژیم صهیونیستی، به احتمال فراوان تیم امنیتی و عوامل اطلاعاتی اسرائیل جزء مقاماتی بودند که استرنفیلد دیدار خود با پزشکیان را با آن‌ها هماهنگ کرده بود

هدیه عامل اسرائیل به پزشکیان

به گزارش ادعایی روزنامه تایمز اسرائیل «لیور استرنفیلد در این جلسه با رئیس‌جمهور ایران صحبت کرد و کتاب خود را به پزشکیان هدیه داد» عنوان کتاب استرفیلد این است: «میان ایران و صهیون: تاریخ یهودیان ایران در قرن بیستم.»

3

آیا تیم ایرانی و رئیس‌جمهور استرنفیلد را می‌شناختند؟

استرنفیلد مدعی شده است: «پزشکیان می‌دانست که او یک اسرائیلی است. بااین‌وجود حضورش در جلسه لغو نشد.»

4

ماجرای گروگان‌های اسرائیلی چه بود؟

منابع صهیونیستی ادعا کردند که «استرنفیلد موضوع گروگان‌های اسرائیلی نزد حماس را مطرح کرده و ایران پذیرفته است که نقش میانجی‌گری در موضوع گروگان‌های اسرائیل ایفا کند.

با توجه به سابقه رسانه‌ای صهیونیست‌ها در حوزه عملیات روانی و سکوت طرف ایران، در قسمتی از این کزارش ادعا شده است که پزشکیان تاکید کرده که وقتی اسرائیل و فلسطین در موضوع پایان درگیری به توافق برسند، ایران دیگر پرچم مبارزه برای فلسطین را به دوش نخواهد کشید.»

استرفیلد نیز در توصیفش از این دیدار با پزشکیان می‌کوید: «این دیدار جالب و محترمانه بود.»

استرنفیلد، ایده پرداز براندازان

این چهره صهیونیست، پژوهشگر میز خاورمیانه موسسه انستیتو تحقیقاتی سیاست خارجی است. او در سال 2023 در مقاله‌ای با عنوان «پسر شاه و آینده ایران» در این موسسه نوشت: «برای اینکه جنبش اپوزیسیون ایران بادوام باشد، باید چشم‌انداز روشنی برای ایرانیان ارائه داد. مخالفان جمهوری اسلامی باید مردم ایران را تحت رصد داشته باشند. مخصوصا کسانی که هنوز حمایتی از اپوزیسیون نشان نداده‌اند. باید به آن‌ها بگویند که آینده شما در صورت پیروزی اپوزیسیون چگونه خواهد بود.» به‌عبارتی‌دیگر، استرنفیلد به‌خوبی نقص جریان برانداز ایران را می‌داند و برای پیروزی و حل مشکلات آن‌ها، ایده پردازی می‌کنند. او نویسنده مقالاتی باعنوان «پسران و دختران فراموش‌شده انقلاب» و «یهودیان فراموش‌شده انقلاب ایران» است.

5

تیم رسانه‌ای پزشکیان و مقام‌های دولتی تا به الان هیچ واکنشی نسبت به انتشار خبر این دیدار نداشته‌اند./فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد