انتخاب نمایندگان مجلس برای عضویت در اتحادیه IPU و APA / متکی رئیس شد

کد خبر: 1317203

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، انتخابات برای تعیین نمایندگان عضو اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) و عضو مجمع مجالس آسیایی (APA) برگزار شد.

انتخاب نمایندگان مجلس برای عضویت در اتحادیه IPU و APA / متکی رئیس  شد

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: برای تعیین نمایندگان عضو در اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) و عضو در مجمع مجالس آسیایی (APA) رأی گیری انجام می‌شود، اما نتایج آن الان اعلام نخواهد شد.

وی در این مورد، گفت: با توجه به اینکه علاوه بر موضوع رأی گیری، شروط دیگری هم برای عضویت در بین‌المجالس جهانی وجود دارد، نتایج این انتخابات بعداً اعلام خواهد شد و ۱۵ نفر عضو اتحادیه بین‌المجالس جهانی خواهند شد.

روح‌الله متفکرآزاد، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این مورد توضیح داد: ترکیب ۱۵ نفر عضو اتحادیه بین‌المجالس جهانی باید شامل دو نماینده زن، یک نماینده اقلیت‌های دینی و یک نماینده زیر ۴۴ سال سن باشد. نمایندگان ۲۰ نماینده را برای عضویت در بین‌المجالس جهانی انتخاب کنند که شامل ۱۵ عضو اصلی و ۵ عضو علی‌البدل می‌شود.

متفکرآزاد درباره برگزاری انتخابات برای عضویت نمایندگان در مجمع مجالس آسیایی (APA) نیز توضیح داد: برای عضویت در مجمع مجالس آسیایی نیز باید یک نماینده زن در بین اعضا انتخاب شوند. نمایندگان ۷ نفر را برای مجمع مجالس آسیایی انتخاب کنند که شامل ۵ نماینده به عنوان اعضای اصلی و ۲ نماینده به عنوان اعضای علی‌البدل می‌شود./ مهر

متکی رئیس دوره‌ای هیئت پارلمانی ایران در اتحادیه بین‌المجالس جهانی شد

عضو هیئت پارلمان ایران در اتحادیه بین‌المجالس جهانی برگزاری انتخابات برای تعیین رئیس گروه مجلس شورای اسلامی در اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) خبر داد.

به گزارش فارس،‌ الهام آزاد عضو هیئت پارلمانی ایران در اتحادیه بین‌المجالس جهانی گفت: در جلسه علنی صبح امروز، ۱۵ نماینده عضو در اتحادیه بین‌المجالس جهانی انتخاب شدند.

وی افزود: با تعیین اعضا، انتخابات برای تعیین رئیس و دبیرکل گروه پارلمانی مجلس شورای اسلامی در اتحادیه بین‌المجالس جهانی برگزار شد و منوچهر متکی نماینده تهران رئیس دوره‌ای و فداحسین مالکی دبیرکل هیئت پارلمانی در IPU شدند.

با رای امروز نمایندگان مجلس علی‌اصغر باقرزاده، الهام آزاد، مجتبی یوسفی، سیدمحمود نبویان، عباس گلرو، ابراهیم رضایی، منوچهر متکی، رحمت‌الله نوروزی، مرتضی آقاتهرانی، سمیه رفیعی، سیدشمس الدین حسینی، رحیم زارع، فداحسین مالکی، امیرحسین ثابتی و شارلی انویه تکیه به‌عنوان ۱۵ عضو اصلی و رضا تقی‌پور، مهرداد گودرزوند چگینی، سارا فلاحی، هادی قوامی و بیژن نوباوه به‌عنوان ۵ عضو علی‌البدل اتحادیه بین‌المجالس جهانی شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد