پزشکیان در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد»؛

باید کشتار مردم فلسطین متوقف شود

کد خبر: 1316867

رئیس جمهور در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد» گفت: پایان آپارتاید، آتش‌بس فوری و توقف تجاوز علیه فلسطینیان پیش‌نیاز این مهم است و ما آماده همکاری برای دستیابی به این اهداف هستیم.

باید کشتار مردم فلسطین متوقف شود

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد» در مقر این سازمان طی سخنانی بیان کرد: مواجه با چالش‌های کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل بر اساس عدالت و صداقت است. بیایید آینده‌ای عادلانه و پر رونق برای فرزاندانمان بیافرینیم؛ محور این تلاش مشترک، توجه به نقش و جایگاه سازمان ملل متحد به عنوان نماد چندجانبه گرایی و احترام به اهداف و اصول منشور آن است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران دیدگاه ها و ملاحظات خود را پیرامون سند آینده در این سازمان ثبت کرده است. تقویت نظام چندجانبه گرایی به منظور برخورد ریشه‌ای با چالش هایی همچون جنگ، تبعیض، فقر و گرسنگی باید مبنای کار مشترک ما برای آینده باشد. نقش فرهنگ و ارزش‌های خانواده و ضرورت گفتگوهای بین نسلی به منظور حفظ ارزش های فرهنگی و همزمان با توجه به نقش زنان، دختران و جوانان و توانمندسازی آنها انکارناپذیر است.

رئیس جمهور عنوان کرد: اولویت های کاری دولت من در سطح ملی توجه به سلامت، آموزش عمومی، رفاه عمومی، تأمین اجتماعی، ایجاد فرصت‌های برابر و کاهش انواع نابرابری، توزیع مناسب درآمدها، تقویت و تحکیم نهاد خانواده، کاهش فقر و تبعیض، گسترش عدالت اجتماعی، توانمندسازی زنان و جوانان و بهره مندی از محیط زیستی مطلوب است.

پزشکیان گفت: دستیابی به صلح و توسعه نیازمند احترام به حق توسعه کشورها، توجه به اولویت‌های توسعه‌ای و ویژگی‌های فرهنگی و رعایت اصول انصاف و اجرای تعهدات کشورهای توسعه یافته در برابر کشورهای در حال توسعه است. تحریم‌های یکجانبه دستیابی به اهداف توسعه‌ پایدار را متوقف می‌کند و این واقعیت باید در هر سندی که برای آینده تدوین می‌شود، لحاظ شود. پیشنهاد می‌کنم دبیرکل سازمان ملل متحد با مشارکت کشورهای قربانی تحریم، گزارش جامعی به مجمع عمومی ارائه کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما خواستار اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی و موسسات مالی بین‌المللی به منظور تضمین حضور کشورهای در حال توسعه در تصمیم‌گیری‌ها و شکل‌گیری ساختاری عادلانه و پاسخگو برای حل مسائل مالی این کشورها هستیم. پیمان آینده و پیمان دیجیتال باید به کاهش شکاف دیجیتال شمال و جنوب جهانی به ویژه از طریق انتقال فناوری نوین و رفع موانع کمک کند. مشارکت موثر کشورهای جنوب در حکمرانی اینترنت و هوش مصنوعی، احترام به قوانین ملی کشورها و مقابله با انحصار طلبی ضرورتی انکار ناپذیر است.

پزشکیان عنوان کرد: ما خواستار جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای و منطقه‌ای عاری از سلاح‌های کشتارجمعی در خاورمیانه، بدون هیچ‌گونه پیش شرطی هستیم. به‌عنوان قربانی تروریسم، همواره پیشگام مبارزه با این پدیده شوم بوده و آماده همکاری با کشورهایی هستیم که به دنبال مقابله واقعی با تروریسم هستند. ایران خواستار منطقه‌ای قوی، متحد، امن و با ثبات است که در آن منابع کشورهای منطقه برای هم‌افزایی در جهت پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و رفع مشکلات مشترک مصرف شود.

وی اضافه کرد: در جهانی که مردم غیرنظامی در غزه کشته می‌شوند، تروریسم کور دولتی، کودکان و زنان را به خاک و خون می‌کشد و از نسل‌کشی و ترور حمایت می‌شود، هیچ سندی صلح و توسعه را تضمین نخواهد کرد. پایان اشغالگری، توقف آپارتاید در فلسطین و آتش‌بس فوری در غزه، پیش‌نیاز توسعه و صلح جهانی است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد