پزشکیان در نشست با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی:

ایران آن چیزی نیست که رسانه‌ها نشان می‌دهند/ما آماده هستیم با همه دنیا با صلح و امنیت زندگی کنیم

کد خبر: 1316766

پزشکیان در نشست با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی گفت: دیدگاه ما در رابطه با کشورمان، منطقه و دنیا؛ دیدگاه شفاف و روشنی است.

 ایران آن چیزی نیست که رسانه‌ها نشان می‌دهند/ما آماده هستیم با همه دنیا با صلح و امنیت زندگی کنیم

نخستین نشست مسعود پزشکیان در نیویورک با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی برگزار شد.

رئیس جمهور کشورمان که به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد در نشست با مدیران رسانه‌های آمریکایی اظهار کرد: دیدگاه ما در رابطه با کشورمان، منطقه و دنیا؛ دیدگاه شفاف و روشنی است. من وقتی در کشورم برای ریاست جمهوری کاندید شدم تمام شعار و بحثم این بود که باید در کشور وحدت و انسجام کامل ایجاد شود.

وی افزود: اختلاف‌هایی که در کشور داشتیم و در حال حاضر برخی از جریان‌ها به این اختلافات دامن می‌زنند، باید ابتدا بتوانیم اختلافات را در داخل کشور حل کنیم ایرانی که ما در آن زندگی می‌کنیم متعلق به همه ایرانیان است؛ وابسته به یک دسته جناح قم و یا جنسیت نیست و به خاطر همین شعارها بود که مردم اقبال داشتند و آمدند و رأی دادند و در نهایت علی رغم آنکه من وابسته به هیچ جناح، دسته و گروهی نبودند رأی مردم من را در این جایگاه قرار داد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما باید در داخل کشور وحدت و انسجام را داشته باشیم، گفت: باید در داخل کشور وحدت داشته باشیم و با خارج از کشور تعامل سازنده برقرار کنیم. اولویت ما در ارتباط با کشورهای خارجی ابتدا همسایگان خودمان بود که بتوانیم با همسایگان چهارچوب مشخصی را در رابطه با حفظ حدود و حریم یکدیگر و حریم کشور مورد تفاهم قرار دهیم. ارتباطات خودمان را منطقی کنیم.

پزشکیان بیان کرد: اقدامی که بخواهد امنیت داخلی هر کشوری را خدشه‌دار کند، در تلاش با کشورهای همسایه از بروز آن جلوگیری کنیم و نگذاریم که آن اتفاق رخ دهد. طبیعتاً با دنیا چنین رابطه‌ای خواهیم داشت و دلمان می‌خواهد با همه کشورهای دنیا یک رابطه سالم و برابر داشته باشیم و صلح و امنیت در دنیا جای جنگ و خونریزی را بگیرد. بتوانیم جامعه‌ای را بسازیم تا انسان‌ها در فرصت کوتاهی که خداوند در این کره خاکی به آنها داده است، به جای آنکه همدیگر را بکشند و با هم دعوا کنند برای رفاه و امنیت را در تمام نقاط دنیا ایجاد کنند؛ این نگاه کلی من بود و بر اساس همین نگاه در کشور مردم به من رأی دادند.

وی یادآور شد: در کشور به دنبال این هستیم که وحدت و انسجام را به دور از اینکه چه جناح و چه دسته و یا قومی هستند همینطور چه جنسیتی دارند در مدیریت و تصمیم‌گیری همینطور در سیاست‌ها مورد استفاده قرار دهیم. باور داریم در کشورمان بر اساس عدالت و حقوقی که باید برای همه انسان‌ها جاری و ساری باشد. می‌توانیم کشورمان را درست کنیم.

جمهور در ادامه گفت: در ارتباط با کشورهای دنیا به ویژه آن کشورهایی که از ما چهره نامناسبی برای خودشان ترسیم کردند، می‌گویم که کشور ما دارای تمدن چندین هزار ساله است و آن چیزی نیست که در رسانه‌ها یا از زبان برخی از سیاستمداران به گوش مردم جهان می‌رسد. ما آماده هستیم با همه دنیا با صلح و امنیت زندگی کنیم و به هیچ وجه به دنبال ناآرامی و یا به هم زدن جایگاه مردم نیستیم.

پزشکیان تاکید کرد: اینجا آمده‌ام تا پیام خود را به گوش مردم دنیا برسانم. این باور و اعتقاد ما است و تلاش می‌کنیم تا ناهماهنگی درونی و بیرونی را تا جایی که ممکن است و از دستمان برآید اصلاح کنیم./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد