بیژن مقدم در گفت‌وگو با «فردا»:

پشت پرده اختلافات تازه اصلاح‌طلبان/ خطاب قوچانی چه گروهی است؟

کد خبر: 1316612

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: برخی طیف‌های اصلاح‌طلب پیروزی انتخاباتی را گوشتی قربانی می‌دانند که باید سهمی از آن داشته باشند. در آینده اختلافات اصلاح‌‌طلبان تشدید می‌شود.

پشت پرده اختلافات تازه اصلاح‌طلبان/ خطاب قوچانی چه گروهی است؟

گروه سیاست سایت فردا: یادداشت اخیر محمد قوچانی دارای ابعاد مهمی است که می‌شود با دانستن آنها به آنچه درون جبهه اصلاحات می‌گذرد، دست یافت. او در یادداشت انتقادی خود گفته است که اصلاح‌طلبان قدرت‌طلب‌اند.

بیژن مقدم، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «بخشی از ماجرا برمی‌گردد به اختلافات داخلی جریان اصلاحات میان دو-سه طیفی که در این جریان وجود دارند؛ طیف‌هایی از تندروها تا میانه‌روها و تا آنهایی که واقعا به مبانی نظام و انقلاب باور دارند. هر کدام از اینها انتظاراتی از دولت آقای پزشکیان دارند و آنهایی که انتظاراتشان برآورده نشده، تبدیل به منتقدان دولت می‌شوند و در مقابل آنهایی که از شرایط دولت رضایت دارند و مدافع دولت محسوب می‌شوند، نسبت به منتقدان اصلاح‌طلب دولت، نقد می‌کنند».

او ادامه داد: «نتیجه چنین شرایطی ارائه نظراتی از جنس یادداشت اخیر آقای قوچانی یا سخنان خانم فائزه هاشمی از درون زندان می‌شود. اینها دیگر چهره طیف مقابل را آشکارا نمایان می‌کنند و می‌گویند که برخی اصلاح‌طلبان در پی کسب قدرت‌اند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «عمده این حرف‌ها به طور کلی تابعی از حضور افراد در قدرت است. هر گروهی دورتر از قدرت باشد، طیف مقابل را قدرت‌طلب می‌نامند زیرا هر کدام از این طیف‌ها برای خود سهمی از قدرت قائل است و به نوعی برخی طیف‌ها پیروزی انتخاباتی را گوشتی قربانی می‌دانند که باید سهمی از آن داشته باشند. حالا در این بین ممکن است افرادی هم سخن بگویند که هیچ وقت حضور ویژه‌ای در قدرت نداشته‌اند؛ مثل آقای قوچانی که همیشه کار ژورنالیستی خود را کرده و حتی در دولت آقای روحانی مسئولیت ویژه‌ای که با خود قدرت به همراه بیاورد نداشت».

مقدم در پایان گفت: «به نظر من اکنون وقت مناسبی برای قضاوت عملکرد دولت نیست. دولت باید به کارش ادامه دهد و منتقدان و مدافعانش برای مثال یک سال دیگر می‌توانند نظر دقیقی بدهند و طبیعی است شرایط دولت می‌تواند بر روند پیش روی اصلاح‌طلبان هم تأثیر بگذارد اما به طور کلی من تصور نمی‌کنم اصلاح‌طلبان در ادامه مسیر به انسجام برسند و به نظر می‌رسد شکاف‌ها و اختلافاتشان تشدید شود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد