گزارش کیهان از یک ترور دسته جمعی وحشیانه /ترور از سر استیصال

کد خبر: 1315894

اقدامات این روزهای رژیم آپارتاید اسرائیل، ملغمه‌ای از گیجی و وحشی‌‎گری است؛ در آخرین واکنش بی‌خردانه، این رژیم دست به یک ترور دسته‌جمعی و کور زده است و مردم لبنان را با دستگاه‌های پیجر دستکاری‌شده، هدف قرار می‌دهد. آن هم مقابل چشمان تمام کشورها و سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر!

گزارش کیهان از یک ترور دسته جمعی وحشیانه /ترور از سر استیصال

حضور پُررنگ حزب‌الله در مرز شمالی اراضی اشغالی و آنچه این جنبش کرده است (یعنی جهنم کردن شمال اراضی اشغالی برای صهیونیست‌ها) رژیم آپارتاید اسرائیل را در وضعیت «جنون» و «انتخاب سخت» قرار داده است. آیا وارد یک جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله بشود یا نه؟ آخرین حربه صهیونیست‌ها راه‌اندازی یک عملیات روانی کثیف و خونین به شکل انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان بوده است. عصر روز سه‌شنبه بود که خبر رسید پیجرها در لبنان، شروع به انفجار کرده و تعداد زیادی از مردم- که بین آنها شماری از نیروهای حزب‌الله هم دیده می‌شوند-هدف قرار می‌دهند. یک سوءاستفاده کثیف از تکنولوژی برای ترور دسته‌جمعی آن هم از سر استیصال در میدان نبرد. صهیونیست‌ها ترور دسته‌جمعی راه می‌اندازند تا شمالی‌ها را که زندگی‌شان جهنم شده التیام بخشند. در واقع این واکنشی وحشیانه به ضربه‌های سنگین مقاومت از جمله حمله حزب‌الله به پایگاه اطلاعاتی 8200 رژیم و حمله ‌هایپرسونیکی انصارالله به تل‌آویو است. 

واکنش‌ها

حزب‌الله در بیانیه‌ای تاکید کرد که پس از حملات اشغالگران به دستگاه‌های ارتباطی رادیویی شخصی (پیجر)، در لبنان، به عملیات پشتیبانی خود در نوار غزه ادامه خواهد داد. یک منبع پارلمانی در حزب‌الله لبنان با اشاره به آغاز تحقیقاتی درباره چگونگی وقوع انفجار در دستگاه‌های پیجر، تاکید کرد که لبنان به دنبال جنگ نیست اما برای آن کاملا آماده است. همچنین رهبر دروزی‌های لبنان و رئیس سابق حزب پیشرو سوسیال این کشور، در واکنش به حمله سایبری رژیم صهیونیستی و انفجار دستگاه‌های ارتباطی پیجر، اعلام کرد لبنان باید برای یک جنگ سرنوشت‌ساز با رژیم صهیونیستی آماده شود. «مروان بشاره»، تحلیلگر ارشد الجزیره هم این طور موضع گرفت که: «این یک حمله تروریستی خشونت‌آمیز است که به طور گسترده و به صورت کور انجام شده؛ مقامات از خود راضی تل‌آویو امروز بهانه زیادی برای جشن گرفتن خواهند داشت اما احتمالا در آینده دلایل زیادی برای پشیمانی خواهند داشت.»

«فراس الابیض»، وزیر بهداشت لبنان اما دیروز چهارشنبه، شمار شهدا و مجروحان جنایت روز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی در این کشور را اینچنین اعلام کرد: «در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و منفجر کردن دستگاه‌های پیجر در نقاط مختلف لبنان تاکنون ۱۲ تن شهید شده‌اند و از میان آنها ۲ تن کودک هستند... شمار زخمی‌ها نیز مابین ۲۷۵۰ تا ۲۸۰۰ تن گزارش شده است که وضعیت سلامتی حدود 4۰۰ تن از آنها وخیم گزارش شده است... تاکنون ۴۶۰ عمل جراحی برای مجروحان انجام شده که بیشتر آنها از ناحیه چشم بوده است.»

۵۰۰۰ پیجر آلوده

رسانه‌های عبری اما با ذوق‌زدگی خاصی گزارش دادند که نوع مواد مورد استفاده برای انفجار دستگاه‌های پیجر در لبنان، «پینتریت» به اختصار PETN، نوعی ماده منفجره بسیار قوی و بسیار حساس است. این ماده یکی از قوی‌ترین مواد منفجره شناخته‌شده در جهان است. این ماده حساس به گرما و اصطکاک است. آن‌طور که ایسنا نوشته است، یک منبع امنیتی ارشد لبنان و یک منبع دیگر روز چهارشنبه به رویترز گفتند که سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) مقادیر کمی مواد منفجره را در پنج‌هزار پیجر تایوانی که ماه‌ها پیش توسط حزب‌الله لبنان درخواست شده بود، جاسازی کرد. این منبع امنیتی ارشد لبنانی تصویری از این دستگاه را نشان داد، این پیجر پیام‌های متنی را به صورت بی‌سیم دریافت و نمایش می‌دهد، اما نمی‌تواند تماس تلفنی برقرار کند. البته در کنار این تحلیل‌ها، «دانی یاتوم»، رئیس سابق موساد هم با عصبانیت گفته است: «هدف از این حمله چه بود؟ ما نمی‌دانیم هدف آن چیست و نمی‌دانیم چه کسی آن را انجام داده است؟» همچنین «عاموس گلعاد»، رئیس مؤسسه سیاست و استراتژی دانشگاه رایشمن، گفته است: «آیا ما آماده یک عملیات بزرگ هستیم؟ به چه منظور و در برابر چه کسی؟ گسترش جنگ معضل اسرائیل است نه معضل حزب‌الله!»

پیجرها ساخت کجاست؟

این منبع امنیتی که پیش‌تر از آن سخن رفت افزود که حزب‌الله درخواست پنج‌هزار دستگاه ارتباطی تولیدشده توسط شرکت تایوانی Gold Apollo را داده بود و چندین منبع می‌گویند که آنها در بهار وارد کشور شده‌اند. البته شرکت تایوانی

Gold Apollo گفت که پیجرهای منفجرشده در لبنان و سوریه توسط یک شرکت مستقر در بوداپستِ مجارستان ساخته شده‌اند. دیروز تصاویری نیز از تایوان منتشر شد که نشان می‌داد پلیس تایوان دفتر این شرکت را در تایپه بازرسی می‌کند. «گولد آپولو» که به تولید این پیجرها متهم شده است، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پیجرهای مدل «AR-۹۲۴» را شرکت «BAC» می‌سازد و می‌فروشد. به ادعای این شرکت، «گولد آپولو فقط مجوز علامت تجاری را ارائه می‌دهد و هیچ دخالتی در طراحی یا ساخت این محصول ندارد.»

اسرئیل عجله کرد!

وبگاه آمریکایی آکسیوس اما به نقل از سه مقام آمریکایی مدعی شده است که رژیم صهیونیستی از این جهت تصمیم گرفت که دستگاه‌های پیجری را منفجر کند، زیرا نگران بود که حزب‌الله از توطئه مخفیانه این رژیم درخصوص پیجر‌ها اطلاع پیدا کند. 

نقش آمریکا و موساد 

شبکه خبری المیادین نیز به نقل از منابع امنیتی با ارائه جزئیاتی درباره این انفجارها، فاش کرد که سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) و سرویس اطلاعات نظامی این رژیم (امان) پشت این انفجارها قرار دارند و «مواد منفجره در قطعه آی‌سی دستگاه‌های پیجر منفجرشده کار گذاشته شده بود.» بسیاری نیز اعلام کرده‌اند، آمریکا قطعا پشت این ماجرا بوده و به موساد کمک کرده است.

مقام آمریکایی اما در مصاحبه با آسوشیتدپرس مدعی شد رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه پس از پایان عملیات تروریستی انفجار پیجرها در لبنان، به آمریکا اطلاع داد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم روز سه‌شنبه مدعی شده بود که این کشور نقشی در حمله به دستگاه‌های پیجر در لبنان نداشته است. اما از طرف دیگر، بسیاری از تحلیلگران از جمله یک ژنرال سابق مصری تأکید می‌کنند که آمریکا شریک رژیم صهیونیستی در اجرای عملیات تروریستی انفجار پیجرها در لبنان است. «محمد عبدالمنعم»، کارشناس نظامی مصری و رئیس پیشین دستگاه شناسایی نیروهای مسلح مصر، به شبکه روسیاالیوم گفت: «اسرائیل پشت عملیات انفجار پیجرها در لبنان است زیرا پس از جلسه کابینه در روز پنجشنبه گذشته، تصمیم به اتخاذ موضعی در قبال جنوب لبنان برای تأمین امنیت شهرک‌های شمال اسرائیل گرفت. این یک استراتژی واضح اسرائیل از زمان شروع جنگ است که با غزه و سپس کرانه باختری شروع شده و سپس به جنوب لبنان منتقل می‌شود. اسرائیل از این فناوری بالا برخوردار نیست و بیشترین چیزی که اسرائیل در اختیار دارد تنها مشخص کردن دامنه فرکانس دستگاه‌هاست اما در مورد هدف قرار دادن دستگاه‌های بی‌سیم با امواج الکترومغناطیسی این یک عملیات آمریکایی است. بنابراین ایالات‌متحده آمریکا در اجرای این عملیات با اسرائیل شریک است.»

یدیعوت آحارونوت: حماقت کردیم

همزمان با تشدید تنش‌ها میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در پی عملیات پیجرها، منابع عبری از انتقال تیپ ۹۸ ارتش این رژیم از نوار غزه به جبهه شمالی اراضی اشغالی هم‌مرز با لبنان خبر می‌دهند. همزمان، روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مقام نظامی نوشت: «رهبران نظامی نسبت به انجام اقدامات متهورانه در جبهه شمالی هشدار داده‌اند. اقدامات اسرائیل در شمال، خطر وقوع یک جنگ فراگیر در کل منطقه را افزایش می‌دهد.»

«آمیهای آتالی»، نویسنده روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز، در گزارشی درباره انفجار پیجرها، نوشت: «زخمی‌های این انفجارها بهبود می‌یابند و به کارشان باز خواهند گشت و ما هم برای برگزاری (تظاهرات اعتراضی) به خیابان برمی‌گردیم.» وی با انتقاد از کابینه «بنیامین نتانیاهو» به خاطر صدور دستور انفجار یادشده گفت: «انتظار دارید حزب‌الله چه واکنشی نشان دهد؟ آیا واقعا فکر می‌کنید با این کار، حزب‌الله، اسلحه‌هایش را زمین خواهد گذاشت؟»

محکومیت‌ها

از انصارالله یمن تا دولت سوریه، از سخنگوی کاخ کرملین تا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از ترکیه تا وزیر خارجه و نخست‌وزیر ایرلند و اتحادیه عرب، همه این حمله تروریستی را محکوم کرده‌اند. حتی انگلیس نیز گفته است: «تلفات غیرنظامیان درپی انفجارهای لبنان ناراحت‌کننده است.» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان​​ نیز اقدام تروریستی در لبنان را مصداق کشتار جمعی دانسته و به شدت محکوم کرد. 

تکرار انفجارها این‌بار در بی‌سیم‌ها!

دیروز عصر خبرگزاری‌ها از شنیده شدن صدای انفجارهای گسترده از بیروت داده و نوشتند، این‌بار بی‌سیم‌ها با قدرت بیشتری در حال انفجار و قربانی گرفتن هستند! آکسیوس به نقل از دو منبع گزارش داد که رژیم صهیونیستی هزاران دستگاه بی‌سیم را که در لبنان استفاده می‌کنند، منفجر کرده است. خبرگزاری رویتز هم به نقل از یک منبع امنیتی نوشت دستگاه‌هایی که دیروز (چهارشنبه) در لبنان منفجر شده‌اند، پیجر نیستند. گفتنی است، در حالی که صهیونیست‌ها در حال تبلیغ این مسئله هستند که بی‌سیم‌های رزمندگان حزب‌الله منفجر شده است، باید تاکید کرد که حزب‌الله در پایین‌ترین سطح و کمترین میزان از بی‌سیم استفاده کرده و عمده بی‌سیم‌هایی که منفجر شده‌اند متعلق به نیروهای پلیس، ارتش یگان‌های خدماتی و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و برخی از کارمندان دولتی لبنان بوده است!

حملات گسترده موشکی هکری

در این میان حزب‌الله لبنان نیز بیکار نبود و در نخستین عملیات پس از انفجار پیجرها، آشیانه توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی در «نافیه زیو» را در هم کوبید. همچنین منابع عبری‌زبان اعلام کردند حزب‌الله منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی را به شدت هدف حمله موشکی قرار داده است. در پی این حمله آژیر خطر در بخش‌هایی از شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد. روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» از شلیک 15 موشک از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. همچنین تصاویری آتش‌سوزی در مناطقی در شمال فلسطین اشغالی درپی حمله موشکی از جنوب لبنان منتشر شده است. در خبرها آمده است که حمله حزب‌الله به کریات شمونا «بسیار سنگین» بوده است و تلفاتی نیز گرفته است. حملات بزرگ هکری نیز از داخل عراق علیه زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی انجام شده است.

گزارش‌هایی نیز به دست ما رسیده است که نشان می‌دهد، محور مقاومت خود را آماده یک پاسخ جدی به همین جنایات می‌کند. در بیانیه دوم حزب‌الله لبنان که سه‌شنبه‌شب منتشر شد نیز این جنبش قدرتمند بر«قصاص» تاکید کرده بود. به نظر می‌رسد نه فقط روزها که، ساعت‌های آینده آبستن تحولات بسیار مهم و سرنوشت‌سازی است!

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد