50 هزار خودرو وارداتی در مسیر جاده‌های ایران

کد خبر: 1315590

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفـت: در سال گذشته حدود 11 هزار خودرو وارد کشور شده که امسال به 50 هزار خودرو رسیده و از این میزان 18 هزار خودرو تحویل متقاضیان شده و 20 هزار خودرو در گمرک‌ها و 12 هزار خودرو نیز بر روی آب قرار دارند.

 50 هزار خودرو وارداتی در مسیر جاده‌های ایران

زهرا سعیدی مبارکه در تشریح نشست امروز ( 27 شهریور ماه ) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اولین جلسه ای بود وزیر صمت به همراه معاونان خود در کمیسیون حضور پیدا کردند. در این جلسه موضوع چابک سازی و برنامه های راهبری وزارت صمت برای ایجاد ظرفیت مطلوب تر مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در خصوص خودروهای وارداتی جانبازان و تامین ارز مورد نیازها آنها توضیحاتی را ارائه شد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به گزارش وزیر صمت در خصوص تسریع واردات خودروهای نو عنوان کرد: در خصوص خودروهای کارکرده نیز گفتند که برنامه ارزی ارائه نشده است. اما طبق گزارش وزیر در سال گذشته حدود 11 هزار خودرو وارد شده که امسال به 50 هزار خودرو رسیده و از این میزان 18 هزار خودرو تحویل متقاضیان شده و 20 هزار خودرو در گمرک‌ها و 12 هزار خودرو نیز بر روی آب قرار دارند. این امر حتما روند نزولی قیمت خودروهای وارداتی را به همراه خواهد داشت و امیدوارم بتواند خدمات پس از فروش مطلوبی را نیز برای مردم فراهم کنند.

سعیدی مبارکه تصریح کرد: در این جلسه توضیحاتی از سوی وزیر صمت در خصوص درصد‌های گمرکی واردات خودروها توضیحاتی ارئه شد. همچنین برنامه وزارت صمت برای برای خودروهای وارداتی این بود که 100 هزار خودروی بنزینی و هیبریدی، 100 هزار خودروی برقی و 40 هزار خودروی کار کرده وارد کشور شوند که البته هنوز آیین نامه واردات خودروهای کارکرده تدوین نشده است.

وی با اشاره به گلایه مردم برای کمبود اتوبوس بین شهری تاکید کرد: برای تسهیل در رفت و آمد مردم 2 هزار اتوبوس برون شهری ثبت سفارش شده که امیدوارم هر چه سریع تر با واردات آن، دغدغه مردم در این خصوص هم بر طرف شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: امیدوارم وزارت صمت بتواند با رفع ابهامات مطرح شده آیین نامه‌ها مورد نیاز را تدوین کند تا بتوانیم فرداهای بهتری را برای مردم عزیز به همراه داشته باشیم. بنای مجلس بر تعامل بوده و امیدواریم دولت هم مبنا را بر همین موضوع بگذارد و منافع این تعامل دو طرفه به سفره‌های مردم برگردد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد