حاج بابایی: دولت بادکنک تورم را بترکاند

کد خبر: 1315220

نایب رئیس مجلس، گفت: اگر قصد داریم در طول سال‌ها قیمت مسکن، خوراک و اقلام اساسی تغییر نکند، نخست باید دولت بادکنک تورم را بترکاند.

حاج بابایی: دولت بادکنک تورم را بترکاند

حمید‌رضا حاج بابایی اظهار‌ داشت: نیاز داریم در جامعه سیستمی تعریف شود که در طول 10 سال مثلا قیمت مسکن بدون تغییر بماند که برای رسیدن به این هدف باید تورم کاهشی شده و منابع مالی دولت از سطح جامعه مجدد به خزانه برگردد.

وی افزود: در ماه دولت 120 همت یارانه پرداخت می‌کند و 100 همت نیز حقوق به عبارتی ماهانه 220 همت از منابع مالی دولت هزینه می‌شود که برای شکستن تورم باید چاره‌ای اندیشید که همزمان این مبلغ به خزانه برگردد.

در موضوعات اقتصادی دولت و مجلس نیازمند اتخاذ تصمیمات بزرگ هستند

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مسائل و موضوعات اقتصادی دولت و مجلس باید کمک کنند تصمیمات بزرگ و آینده ساز اتخاذ شود، چرا که به واقع حق مردم ما این وضعیت کنونی اقتصاد نیست.

حاجی بابایی افزود: دولت سالانه هزار و 560 همت یارانه مستقیم پرداخت می‌کند در حالی که سهم فروش نفت آن 18 میلیارد تومان است، بنابراین نیازمند تغییرات اساسی برای کاهش تورم هستیم.

وی تاکید کرد: فروش حاصل از حامل‌های انرژی یعنی نفت و فرآورده‌های آن که حدود 100 همت است، کجا هزینه می‌شود؟ یارانه آرد، کمیته امداد، بهزیستی و غیره در حالی که باید سیستم دولت اصلاح شود و تنها در چهار بخش آموزش، بهداشت، امنیت و بخشی هم فرهنگ متمرکز شده و منابع مالی خود را در این حوزه‌ها هزینه کند و مابقی به بخش خصوصی برون‌سپاری شود.

نایب رئیس اول مجلس با تاکید بر اینکه باید فضا را به گونه‌ای مدیریت کنیم که مسیر برای ورود مردم به اقتصاد فراهم شود، افزود: ما برای حل مشکل و رفع موانع چه در تولید چه در مسکن و چه دانش‌بنیان‌ها قوانین را تسهیل شده در مجلس نوشتیم با این وجود هنوز با مشکل تولید و مسکن دست به گریبان هستیم.

حاجی بابایی عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم نقش مردم و بخش خصوصی را در اقتصاد پررنگ کنیم مجلس حتی در قوانین بالا‌دستی ورود کرده و سازو‌کاری را اتخاذ نموده که بخش خصوصی بتواند در پالایشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کند.

در خصوص اقتصاد باید با مردم شفاف بود

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمی‌شود که مشکلات را کتمان کنیم، وقتی خود مردم با گوشت و پوست و استخوان سختی معیشت را احساس می‌کنند، بنابر‌این باید در خصوص اقتصاد با مردم شفاف بود و از آن‌ها کمک خواست، کمک مردم هم نیازمند رفع موانع برای ورود بخش خصوصی به پروژه‌های اقتصادی و عمرانی است.

حاجی بابایی عنوان کرد: برای رشد تولید به ویژه در صنایع باید شهرک‌های صنعتی موجود در کشور را رشد و ارتقا دهیم تا بتوانیم سرمایه‌گذار را جذب کنیم و چرخ تولید را بچرخانیم، چرخش چرخ تولید یعنی اشتغال یعنی درآمد در نتیجه تغییر در معیشت مردم را شاهد خواهیم بود.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد