درخواست میراحمدی از سازمان بازرسی/ ترک فعل‌های احتمالی در واردات اتوبوس اربعین بررسی شود

کد خبر: 1314166

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: دستگاه‌های نظارتی رسیدگی کنند، هر کسی در هر شرایطی در انجام وظایف و تکالیف خود در قبال واردات 2000 اتوبوس برای اربعین کوتاهی کرده، باید پاسخگو باشد.

درخواست میراحمدی از سازمان بازرسی/ ترک فعل‌های احتمالی  در واردات اتوبوس اربعین بررسی شود

سیدمجید میراحمدی در یکصد و بیست و هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع)، گفت: در بخش اول جلسه دوستان و استانداران و تعدادی از رؤسای کمیته‌ها در مورد نقاط ضعف و کمبودها و پیشنهاداتی که بایستی برای ارتقای وضعیت داده شود، مطرح کردند. ضمن اینکه دبیرخانه از قبل نظرات کمیته‌ها را دریافت کرده بود.

وی افزود: جمع‌بندی اولیه رؤسای کمیته‌ها و استانداران بر مبنای مکتوبه‌ای که برای دبیرخانه ارسال کردند، راهکارهای ارتقای وضعیت را در حوزه خود مشخص کردند و نقشه راهی برای اربعین ۱۴۰۴ مشخص کردند، بخشی که مربوط به حوزه تصمیم‌گیری و اختیارات خود است دوستان از همین امروز شروع کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد: ما یک تقویم اجرایی بایستی تا اربعین ۱۴۰۴ داشته باشیم تا در این مدت اربعین ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۴ چه اقداماتی باید صورت بگیرد تا وضعیت ارتقا پیدا کند.

میراحمدی اضافه کرد: بخشی از پیشنهادت مربوط به حوزه اختیارات و اقدامات خود کمیته‌ها است. یک‌بخشی مربوط به ستاد مرکزی اربعین که باید جلسه بگذاریم و آن را دنبال کنیم. این را دوستان کمیته‌ها مشخص و از دبیرخانه پیگیری کنند تا جلسات را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه مسائل زیرساختی خواهش بنده این است که اولویت‌ها را به‌سرعت تا حداکثر ۲۰ روز آینده مشخص و اعتبارات موردنظر معین کنند، هم به ما اعلام کنند و هم به سازمان برنامه بودجه اعلام شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: گفتند اعتبارات زمانی واگذار می‌شود که وقت برای عملیات اجرایی نیست، ان‌شاءالله امسال ما این اشکال را برطرف کنیم. اولویت‌هایی که اشاره شد، اولویت در حوزه راه‌آهن، حمل‌ونقل و ناوگان عمومی دنبال شود.

میراحمدی تأکید کرد: راجع‌به ترک فعل‌های احتمالی و اجرای مصوبه دولت در واردات ۲ هزار دستگاه، درخواست ما این است بازرسی کشور و ورود کند، چرا مصوبه هیئت دولت بعد از گذشت یک سال، نه‌تنها اجرا نشد، بلکه بخش خصوصی که به اعتبار این مصوبه سرمایه‌گذاری کرده و به کمک وزارت راه آمده تا مشکل و حمل‌ونقل مردم را حل کند، دچار مشکل و خسارت چندمیلیاردی شود؟! یک سال اتوبوس‌های آنان زیر آفتاب است و خسارت‌دیده است.

وی همچنین اظهار کرد: حتماً باید دستگاه نظارتی رسیدگی کند و هر کسی کوتاهی کرده پاسخگو باشد، البته این مسئله ستاد مرکزی اربعین نیست، اما چون مصوبه هیئت دولت این بوده ۲ هزار دستگاه وارد و به حمل‌ونقل زائران اربعین کمک کند، ما ورود کردیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: عملکرد دوستان در بیمه، هلال‌احمر و شهرداری در اربعین ۱۴۰۳ خیلی خوب بود. هیچ سالی میزان هماهنگی و خدمات‌دهی به زائران در بحث بهداشت و درمان به این خوبی نبوده است. سال گذشته کمیته بهداشت و درمان ما رتبه اول را داشتند. امسال نیز ان‌شاءالله این‌گونه خواهد بود.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد