واکنش مقتدایی درباره تکرار ادعاهای شورای همکاری خلیج‌فارس

کد خبر: 1314160

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جزایر سه‌گانه جز تفکیک‌ناپذیر و جدایی نشدنی قلمرو سرزمینی و جغرافیایی ایران است.

واکنش مقتدایی درباره تکرار ادعاهای شورای همکاری خلیج‌فارس

عباس مقتدایی نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  پیرامون تکرار ادعاهای شورای همکاری خلیج‌فارس درباره «جزایر ایرانی» و «میدان آرش» گفت: بر اساس مستندات غیرقابل‌انکار تاریخی، جغرافیایی و همه منابع سیاسی جزایر سه‌گانه جز تفکیک‌ناپذیر و جدایی نشدنی قلمرو سرزمینی و جغرافیایی ایران است.

وی گفت: ایران همواره به دنبال آن بوده است تا با همسایگان خود روابط مسالمت‌آمیز داشته باشد. آنچه که این روزها توسط برخی از کشورهای عرب مطرح شد به‌عنوان موضوعی که می‌تواند تفاهمات و دوستی‌ها را بر هم زند تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار و توقع ما از همسایگان آن است که حسن هم‌جواری، دوستی، نزاکت‌های بین‌المللی و مسائلی ازاین‌دست را همواره در مناسبات دو و چندجانبه مدنظر داشته باشند. جمهوری اسلامی ایران خواهان حفظ همکاری دوستی و رفاقت میان ملت‌هاست و در عمل هم این را ثابت کرده است.

مقتدایی بیان کرد: مقررات و حقوق بین‌الملل هم کاملاً بر این موضوع که حقانیت قلمرو سرزمینی ایران غیرقابل‌خدشه است تأکید دارد. جمهوری اسلامی ایران به دنبال تفاهم و دیپلماسی قوی و فعال با همسایگان است و نباید کشورهای همسایه در دام برنامه‌ریزی‌های دشمنان ایران قرار گیرند.

مقتدایی گفت: اکنون کارهای گسترده‌ای وجود دارد که ایران و همسایگانش باید انجام دهند و به همین جهت است که هم ما به قلمرو سرزمینی و تمامیت ارضی همسایگانمان احترام می‌گذاریم و هم دیگران را به چنین رفتار خردمندانه و منطبق با معیارهای بین‌المللی فرامی‌خوانیم. 

مقتدایی نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران با کسی، کشوری، دولتی و یا مجموعه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی بر سر منافع ملت ایران معامله نمی‌کنیم. به همین جهت ما در کنار اقتدار تمام‌وکمال ملت ایران خواهان دوستی با کشورهای دیگر هستیم و از اقدامات مفید و دوستان استقبال می‌کنیم و کارهای غیردوستانه را حتماً در عرصه سیاسی مورد لحاظ قرار خواهیم داد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد