حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با «فردا»:

باید فرهنگ دوقطبی‌سازی برچیده شود

کد خبر: 1313744

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: تخریب رئیس مجلس سودی برای هیچکس نخواهد داشت و خلاف منافع ملی است و حتما تخریب‌کنندگان رویکرد منصفانه‌ای در پیش ندارند.

باید فرهنگ دوقطبی‌سازی برچیده شود

گروه سیاست سایت فردا: دوقطبی‌سازی‌های سیاسی و اجتماعی همواره بر میزان تنش‌های موجود در کشور دامن زده است؛ به همین دلیل هم امروز همه نیروهای دلسوز انقلاب و کشور سعی می‌کنند با وجود همه اختلاف نظرها به سمت وحدت و انسجام حرکت کنند اما هنوز هستند افرادی محدود که می‌کوشند در جهت ادامه دوقطبی‌سازی حرکت کنند.

حسین سبحانی‌نیا، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «دولت با رأی مجلس شکل گرفت و تا اینجای کار روند خوبی را هم طی کرده است و امیدواریم آن‌طور که آقای رئیس‌جمهور اعلام کرده است، وزرا نسبت به انتخاب همکارانشان مشی وفاق ملی را مد نظر قرار دهند. ما امیداریم که در مجموع معاونت‌های کل، استانداران و فرمانداران به دور از گرایش‌های سیاسی و جناحی انتخاب شوند. این خواسته مردم است تا به معنای واقعی وفاق در کشور شکل بگیرد و دیگر شاهد دوقطبی‌شدن جامعه نباشیم».

او ادامه داد: «برخی از جریانات شاید روند وفاق و وحدت برایشان خوشایند نباشد. همیشه افراط و تفریط وجود داشته و همواره هم دیده‌ایم آثار مثبتی نداشته است. گاهی افراد و گروه‌های برخی جریان‌های سیاسی از شکل‌گیری وحدتِ یکپارچه در کشور خوشحال نمی‌شوند زیرا تصور می‌کنند کار از دستشان خارج می‌شود و قدرت را از دست می‌دهند؛ به همین دلیل دنبال بحث‌هایی هستند که شکاف در جامعه بیشتر و بذر اختلاف را در جامعه پاشیده شود. اینها در گذشته بوده‌اند و حالا هم هستند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ‌ دوقطبی‌سازی در کشور برچیده شود تا روابط سیاسی، هم در داخل و هم در عرصه بین‌المللی عادی شود. انتقاد خوب است اما گر سازنده باشد؛ در غیر این صورت دیگر انتقاد نیست و نامش تخریب است که حتما به ضرر منافع ملی خواهد بود».

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «اینکه مجلس به دولت رأی داد نقطه مثبتی بود؛ گرچه بر سر دو-سه نفر از وزرا بحث‌هایی وجود داشت اما در مجموع چون رویکرد دولت وفاق است با دولت آقای پزشکیان همراهی شد که کار خوبی هم بود زیرا در شرایط حساس کنونی داخلی و خارجی باید به دولت کمک شود و دولت هم سر جدال با هیچ جناحی ندارد. اینکه از این رهگذر برخی گروه‌ها به آقای قالیباف حمله می‌کنند، کار منصفانه‌ای نمی‌کنند. هرکسی چنین کند در جهت خلاف منافع ملی رفتار کرده است زیرا نیاز امروز کشور وحدت است؛ چه افرادی که عضو جبهه پایداری‌اند و چه از نزدیکان این طیف سیاسی. این حملات به آقای قالیباف نشان می‌دهد که اصولگرایان هنوز در میان خودشان مشکل دارند و واقعا باید شیوه پیمودن مسیر خودشان را اصلاح کنند. تخریب رئیس مجلس سودی برای هیچکس نخواهد داشت و واقعیت این است که آنچه برای کشور سود و منعفت به وجود می‌آورد وحدت، همدلی و انسجام است».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد