بلوف سیاسی رژیم صهیونیستی

کد خبر: 1313366

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با «صبح نو» به بررسی اعتصابات و اعتراضات علیه جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار اسرای فلسطینی پرداخت و این اقدامات را نقض بارز قوانین بین‌المللی و پروتکل‌های ژنو دانست و گفت: «کشتار اسرای فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی نه‌تنها نقض حقوق این زندانیان است، بلکه به‌عنوان یک نسل‌کشی و جنایت جنگی تلقی می‌شود. این اقدامات به‌طور آشکار نقض تعهدات بین‌المللی و پروتکل‌های ژنو است.»

بلوف سیاسی رژیم صهیونیستی

 هانی‌زاده با اشاره به وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی و ناکامی‌های آن در تغییر معادلات جنگ غزه، افزود: «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل بحران‌های داخلی و احساس انزوای سیاسی، به نظر می‌رسد تلاش دارد با کشتار اسرای فلسطینی انتقام بگیرد. این استراتژی نه‌تنها بحران را حل نمی‌کند، بلکه به تشدید بحران انسانی و سیاسی می‌انجامد.»

وی افزود: «رژیم صهیونیستی در مواجهه با فشارهای داخلی و بین‌المللی به‌ویژه در نتیجه ناکامی‌های خود در جنگ غزه، به استراتژی‌های خشونت‌آمیز و نقض حقوق بشر روی آورده است. این کشتارها بخشی از تلاش‌های رژیم برای ایجاد رعب و وحشت در میان ملت فلسطین و تسلیم آن‌ها به خواسته‌های غیرمنطقی رژیم است.»

ضرورت واکنش جامعه جهانی و کشورهای اسلامی

هانی‌زاده بر لزوم واکنش قاطع جامعه جهانی تأکید کرد و گفت: «سازمان ملل باید به‌طور جدی وارد عمل شود و رژیم صهیونیستی را تحت منشور سازمان ملل قرار دهد. این رژیم باید به ‌دلیل نقض مکرر قوانین بین‌المللی و حقوق بشر تحت فشار قرار گیرد. جامعه بین‌المللی نمی‌تواند در برابر چنین جنایت‌هایی سکوت کند و باید اقدامات مؤثری را برای محاکمه مقامات اسرائیلی به‌ عمل آورد.»

وی به واکنش‌های کشورهای اسلامی و نهادهای بین‌المللی پرداخت و افزود: «اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی باید با محکوم کردن این رژیم، از کشورهای عربی بخواهند روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند. کشورهایی مانند مصر و اردن که روابط نزدیکی با رژیم اسرائیل دارند، باید فورا این روابط را متوقف کنند. همچنین کشورهای عربی دیگر باید هرگونه ارتباط اقتصادی، سیاسی و امنیتی خود را با رژیم صهیونیستی قطع و به‌طور جدی برای رسیدگی به این بحران اقدام کنند.» 

تحریم‌های جدید رژیم اسرائیل و پیامدهای احتمالی

هانی‌زاده به تحلیل تحریم‌های جدید رژیم صهیونیستی علیه حماس و ایران پرداخت و آن‌ها را بیشتر به‌عنوان بلوف سیاسی توصیف کرد و گفت: «این تحریم‌ها تأثیر زیادی بر ایران و حماس نخواهد داشت و احتمالا به افزایش محبوبیت این گروه‌ها در میان ملت‌های اسلامی و آزادی‌خواه منجر خواهد شد. به‌ جای تحریم، جامعه جهانی باید به‌طور مؤثر و عملیاتی به نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی پاسخ دهد.»

وی خاطرنشان کرد: «جامعه جهانی باید رژیم صهیونیستی را به‌خاطر جنایت‌هایش در غزه در طول 10 ماه گذشته تحت فشار و بند هفت منشور سازمان ملل قرار دهد. کشورهای اسلامی باید تمامی روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و کشورهای عربی نیز باید روابط خود را با رژیم اسرائیل تعلیق کرده و پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه این رژیم در شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهند. حتی اگر آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌عنوان قدرت‌های دارای حق وتو این پیش‌نویس را وتو کنند، کشورهای اسلامی باید به تلاش‌های خود ادامه دهند تا رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند و اقدامات لازم را برای پایان دادن به این بحران انسانی انجام دهند.»

صبح نو

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد