یادداشت شفاهی ابوالفضل ظهره‌وند

پزشکیان رئیس‌جمهور من هم است/ رویکرد مجلس تعامل فعال و مثبت است

کد خبر: 1312907

ابوالفضل ظهره‌ند نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به بررسی روابط دولت و مجلس پرداخت.

پزشکیان رئیس‌جمهور من هم است/ رویکرد مجلس تعامل فعال و مثبت است

گروه سیاسی فردا: متن یادداشت ابوالفضل ظهره وند به شرح زیر است:

دولت چهاردهم مستقر شد. هر چند در انتخابات به آقای پزشکیان رأی ندادم اما او رئیس‌جمهور من هم است، امیدوارم طوری عمل کند که انتظارات و مطالبات من نیز از دولت محقق شود تا دور بعد به او رأی دهم. هم اکنون شاهد عزل و نصب هایی در حوزه مدیریت اجرایی کشور و تبیین سیاست های دولت هستیم که از نظر برخی انتقادبرانگیز است اما شخصا معتقدم اگر قرار به نقدی باشد باید سازنده و همراه با راه حل جایگزین طرح شود. در آن صورت است که مشخص می شود رئیس جمهور و همکارانش در دولت چه میزان دنبال درنظر گرفتن راهکارهای مختلف برای حل مشکلات هستند یا آنکه راه حلی پنهان دارد و می خواهد در قالب کلی گویی ها آن راه حل پنهان را جلو ببرد.

معتقدم راه نقد باید باز باشد و هر دو طرف دولت و منتقدان دولت، مرزی از فضای آزاد فکری و رویکردی را تحمل کنند چون در فضای نقد و نظر اتفاقی برای کشور نمی افتد بلکه زاویه نگاه برای مواجهه با مسائل بازتر می شود. البته باید اجازه داد تا دولت چند ماهی را پشت سر بگذارد. هنوز شخص رئیس جمهور و همکارانش با فضای مسئولیت جدید خود کامل آشنا نشدند، وقتی این دوره تمام شد و دولت اقداماتش را آغاز کرد می توان نقد کارشناسی و حرفه ای داشت. در مجموع باید صبور بود و به آقای پزشکیان مجال داد تا بیاید دیدگاه هایش را در قالب برنامه هفتم توسعه پیاده کند.
 

مجلس هم برای کمک به دولت وظیفه دارد رویکرد تعامل فعال و مثبت را دنبال کند، این رهنمود و تاکید مقام معظم رهبری است تا دولت بتواند در شرایط سخت و پیچیده کنونی کارهای اجرایی کشور را پیش ببرد. بالاخره راست و چپ در دهه های گذشته برای اداره کشور امتحان پس دادند و هیچ کدام آپولو هوا نکردند. تجربه نشان می دهد معدل کار دولت خواه اصولگرا خواه اصلاح طلب از یک میزانی بالاتر و پایین تر نمی رود بنابراین نباید زیاد مته به خشاش گذاشت. امیدواریم دولت آقای پزشکیان در مسیری حرکت کند که بعد از چهار سال کشور از وضعیت پیچیده و سخت کنونی عبور کرده باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد