یادداشت شفاهی مرتضی نواب

علاقمندان به شکست دولت نه انقلابی‌اند و نه اصولگرا

کد خبر: 1312720

مرتضی نواب تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی به نقد دیدگاه کسانی پرداخت که علاقمند به شکست دولت هستند.

علاقمندان به شکست دولت نه انقلابی‌اند و نه اصولگرا

متن یادداشت شفاهی به شرح زیر است:

انقلابی کسی است که بر پایه مبانی و چارچوب های انقلاب و آموزه ها و رهنمودهای امام و رهبری عمل کند. رهبر معظم انقلاب همواره از دولت ها حمایت کردند و درباره دولت چهاردهم نیز فرمودند «همه باید برای موفقیت این دولت تلاش کنند چون موفقیت دولت، موفقیت همه ماست» بنابراین انقلابی کسی است که عملکرد و رویکردش کمک به این دولت باشد.

بعد از سانحه پرواز اردیبهشت، انتخابات ریاست جمهوری پیش از موعد داشتیم و دولت چهاردهم به صورت اضطراری شکل گرفت و باید کمک کرد تا هر چه زودتر بر امور اجرایی مسلط شود. آقای دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بر همین اساس صحبت هایی را بیان کرد. در واقع اگر کسی ادعای انقلابی گری دارد باید چنین سخن بگوید.

از منظر اصولگرایی، اصولگرا کسی است که چارچوب و اصولی را بر پایه قانون اساسی و آموزه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دنبال می کند بنابراین از این منظر نیز باید خود را ملتزم به این دیدگاه بدانیم که کمک به دولت، کمک به پیشرفت کشور و تثبیت انقلاب است.

خارج از دو حالت یادشده اگر کسی رفتار کند، نام آن مشی قبیله ای، فرقه ای، تعصبی، سلیقه ای و ذائقه ای است. به عبارت دیگر اگر کسی در این اوضاع و احوال دنبال شکست دولت باشد و انتظار شکست و تغییر دولت را بکشد، قطعا نه انقلابی است و نه اصولگرا. چنین کسی با سیاسی کاری دنبال تحقق خواسته دلش است که قطعا این رویکرد در کشورما جایگاهی ندارد و مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

البته راه نقد و نقادی باز است اما باید واقعیت را دید که تازه دولت شروع کرده است و هنوز بعضی وزرا معارفه رسمی نشدند. اگر کسی قصد انتقاد دارد می خواهد به چه موضوعی انتقاد کند. باید کمی صبر کرد تا دولت عملکردش را نشان دهد، آن زمان دوره نقادی با هدف کمک به دولت آغاز خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد