حاجی‌دلیگانی: آزادی ابوعباس مطالبه نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور است

کد خبر: 1312618

نماینده شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه ابوعباس یک مستشار رسانه‌ای و تبعه ایرانی است، گفت: توقع ما نمایندگان این است که با توجه به مجروحیت جسمی و روحی که توسط آمریکایی‌ها به محمدرضا نوری وارد شده، رئیس‌جمهور پیگیر آزادی او باشد و در برابر آمریکایی‌ها بااقتدار عمل کند.

حاجی‌دلیگانی: آزادی ابوعباس مطالبه نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور است

جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی در سامانه «فارس من» خواستار آزادی محمدرضا نوری با نام جهادی ابوعباس که توسط آمریکایی‌ها در بغداد دستگیر شده است، شدند. 

مخاطبان خبرگزاری فارس در متن پویش خود آورده‌اند: «برادر عزیزمان، محمدرضا نوری بیش از ۱۶ ماه است که در زندان‌های کشور عراق و در اسارت آمریکایی‌ها به سر می‌برد و وضع سلامتی و جسمی بسیار نامساعدی دارد. از همه مسئولین محترم، مصرانه می‌خواهیم تا به طور جدی پیگیری کرده و در اسرع وقت، نسبت به انتقال این جهادگر انقلابی به آغوش کشور اقدام نمایید.» 

در همین راستا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: با توجه به اینکه اولین سفر آقای پزشکیان به کشور عراق خواهد بود توقع داریم این سفر دستاوردهایی در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... برای کشورمان به همراه داشته باشد. 

وی افزود: موضوع بالابردن روابط اقتصادی و استفاده از بازار عراق برای کالاهای ایرانی از جمله موارد مهم این سفر است که باید به آن توجه شود.

نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس عنوان کرد: یکی از موضوعات حائز اهمیت این سفر پیگیری آزادی ابوعباس است که از چندین ماه گذشته به دلایل واهی و ظالمانه توسط آمریکایی‌ها در عراق زندانی شده است و در این مدت در شکنجه و ظلم آمریکایی‌ها قرار داشته است که جراحت بسیاری بر او وارد شده است.

آزادی ابوعباس مطالبه همه مردم است

حاجی‌دلیگانی مطرح کرد: ابوعباس یک مستشار رسانه‌ای و تبعه ایرانی است و توقع ما نمایندگان این است که با توجه به مجروحیت شدید جسمی و روحی که توسط آمریکایی‌ها به محمدرضا نوری وارد شده، آقای پزشکیان پیگیر آزادی او باشد و در برابر آمریکایی‌ها بااقتدار عمل کند و دولت عراق نیز در این زمینه کمک‌رسان باشد.

وی تصریح کرد: این امر می‌تواند یک دستاورد خوب برای دیپلماسی دولت چهاردهم در اولین اقدام باشد و امیدواریم در حل این موضوع، آقای پزشکیان و هیأت همراه تلاش و پیگیری لازم را صورت دهند.

نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس در پایان تأکید کرد: رئیس‌جمهور می‌تواند حداکثر استفاده‌ را از این سفر داشته باشد و ضمن توجه به مسائل استراتژیک ۲ کشور در منطقه‌، پیگیر آزادی ابوعباس، رزمنده مدافع حرم باشد چرا که این مطالبه مردم شریف ایران است.

گفتنی است، تاکنون پویش‌های بسیاری در رسانه‌های مختلف در رابطه با آزادی محمدرضا نوری ایجاد شده است و حامیان آن خواستار آزادی این رزمنده مدافع حرم از زندان آمریکایی‌ها در کشور عراق شده‌اند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد