منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با «فردا»:

سوپرانقلابی‌ها بیش از همیشه منزوی شده‌اند

کد خبر: 1312604

یک فعال سیاسی گفت: آقای ظریف مرد سیاست خارجی است. او در عرصه داخلی نمی‌تواند مؤثر باشد زیرا این عرصه را خوب نمی‌شناسد.

سوپرانقلابی‌ها بیش از همیشه منزوی شده‌اند

گروه سیاست سایت فردا: حضور دوباره محمدجواد ظریف در دولت پزشکیان می‌تواند باعث چه تأثیراتی شود؟ آیا محمد جواد ظریف می‌تواند به دستگاه دیپلماسی دولت چهاردهم به ریاست عباس عراقچی کمک کند؟

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «به نظر من آقای ظریف یک ظرفیت برای نظام است و می‌شود از این ظرفیت به شکل مفیدی استفاده کرد. او می‌تواند کمکی باشد تا کشتی انقلاب را از شرایط طوفانی عرصه بین‌المللی به سلامت عبور کند. من با شناختی از آقای ظریف دارم می‌گویم او مرد سیاست خارجی است و نباید انتظاراتی که در حوزه بین‌المللی از او داریم را در حوزه سیاست داخلی هم داشته باشیم».

او ادامه داد: «هنر آقای ظریف در عرصه سیاست خارجی است و او در آن حوزه می‌تواند کمک خوبی برای دستگاه دیپلماسی کشور باشد. کارهای بر زمین‌مانده زیادی هم در این عرصه وجود دارد؛ از جمله اجرایی شدن قرارداد 25ساله یا حضور ایران در مجامع بین‌المللی یا کمک برای مذاکرات احتمالی با اروپایی‌ها و احیانا آمریکا و کارهای متعدد دیگر».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای ظریف در عرصه داخلی نمی‌تواند مؤثر باشد زیرا این عرصه را خوب نمی‌شناسد. او می‌تواند در احیا و فعال‌شدن ظرفیت‌های سیاست خارجی به دستگاه دیپلماسی کمک کند؛ مانند بهره‌گیری از شانگهای، بریکس، احیای برجام، گسترش روابط منطقه‌ای و بین‌المللی و... او نباید وارد حاشیه‌ها شود. سوپرانقلابی‌ها که ضربات سنگینی خورده‌اند می‌خواهند او را به حاشیه ببرند اما او نباید تمرکزش را از دست دهد. سوپرانقلابی‌ها منزوی‌تر از همیشه‌ شده‌اند و دیگر کاری از دستشان برنمی‌آید. آنها هم دولت را از دست دادند، هم در مجلس در اقلیت کامل به سر می‌برسند و هم در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست سختی خوردند؛ بنابراین نباید جدی‌شان گرفت. آنها در یک دهه گذشته چیزی جز خسارت برای کشور و مردم نداشتند».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «آقای عراقچی هم نسبت به کارش مسلط است و مطمئنا درگیر فضاسازی سوپرانقلابی‌ها نمی‌شود؛ ضمن اینکه او با تأکید رهبر انقلاب به صحنه آمده است. سوپرانقلابی‌ها یک بار که شده ولایتمداری خودشان را نشان دهند. آنها مگر نمی‌گویند باور به ولایت داریم؛ پس چرا در مجلس علیه عراقچی که با تأکید رهبر انقلاب وارد صحنه شده، سخن می‌گویند؟»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد