سفیر عراق در ایران: شهید امیرعبداللهیان محبوب مردم عراق بود

کد خبر: 1312556

سفر کشور جمهوری عراق در ایران گفت: شهید حسین امیرعبداللهیان محبوب مردم شهرهای مختلف در عراق بود.

سفیر عراق در ایران: شهید امیرعبداللهیان محبوب مردم عراق بود

نصیر عبدالمحسن عبدالله روز سه‌شنبه در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در سالن همایش های بین المللی دانشگاه دامغان گفت: بسیار خوشحالم و افتخار میکنم که به این اجلاسیه دعوت شدم و سلام و درود دکتر محمد حسین وزیر خارجه عراق را به شما ابلاغ می‌کنم.

وی افزود: عراق همواره قدردان شهید امیرعبداللهیان است و جمهوری عراق به خانواده های شهدای ایران و به ویژه خانواده شهید امیرعبدالهیان درود می‌فرستند.

وی با اشاره به ارتباطات نزدیک مسوولان عراق با شهید امیرعبداللهیان، بیان کرد: وی یک شخصیت برجسته و الگوی موثر و کارساز برای همه افرادی بود که در زمینه دیپلماسی فعالیت دارند.

سفیر عراق در ایران یادآور شد که توانایی های دیپلماتیک، اخلاقی و علمی شهید امیرعبداللهیان زبان را از بیان کمالات شهید قاصر می‌کند.

وی با بیان اینکه وی یک شخصیت فرزانه بود نه فقط برای کارکنان وزارت خارجه ایران، افزود: شهید امیرعبدالهیان از لحاظ اخلاق، تدین و پشت کار برای تمام مجاهدان مقاومت الگو بود.

وی با اشاره به اینکه افتخار دارم بارها زمانی که شهید امیرعبداللهیان به عراق آمدند همراه ایشان بودم و به خوبی شاهد بودم از محبت و دوستی بی نظیر مردم برخوردارند، گفت: به ویژه هنگامی شهید امیرعبداللهیان به شهرهای نجف کربلا و کاظمین سفر داشت، مردم با محبت گرد وی جمع می‌شدند و سلام و تحیت برای ایشان داشتند.

به گزارش ایرنا، سفیران کشورهای عراق، یمن و دیگر کشورهای اسلامی م جبهه مقاومت، سردار رادان فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، آیت‌الله رمضانی گیلانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان،مسوولانی از استان سمنان و شهرستان دامغان و جمعی از خانواده‌های شهدا در این اجلاسیه حضور دارند.

افتتاحیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در سوریه و نشست دیگری از این دوره اجلاسیه در کشور هندوستان برگزار شد و اکنون دامغان در استان سمنان میزبان نشست اصلی این رویداد بین‌المللی است و مهمانانی از ۲۶ کشور جهان در نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در دامغان حضور دارند.

آیین اختتامیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» نیز در مشهد و در آستان حضرت ثامن‌الائمه(ع) برنامه‌ریزی شده است.

روستای عبدیا در شهرستان دامغان استان سمنان خاستگاه رویدادی به نام «مجاهدان در غربت» بود که سال‌ها بعد به «اجلاسیه مجاهدان در غربت» به صورت استانی، ملی و سپس بین‌المللی ارتقا یافت و مسوولان و نمایندگانی از کشورهای مسلمان و حامی مقاومت در آن حضور می‌یابند.

شهید حسین امیرعبداللهیان از اهالی شهرستان دامغان و وزیر امور خارجه دولت سیزدهم که به همراه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حادثه بالگرد به شهادت رسید، سال‌ها دبیر این اجلاسیه بود و امسال این اجلاسیه با هدف تکریم و پاسداشت این مجاهد فعال و با حضور خانواده شهید در حال برگزاری است.

آیین پایانی این اجلاسیه برای حضور عمومی شهروندان دامغانی نیز امشب با سخنرانی آیت الله رضا رمضانی گیلانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و عضو مجلس خبرگان رهبری پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع این شهر خواهد بود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد