سلیمی نمین در گفتگو با فردا:

تعقل‌گرایی به حیات سیاسی تندروهای پرحاشیه پایان می‌دهد

کد خبر: 1311446

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: امیدواریم در انتصاب مدیران میانی در دولت نیز همین رویکرد آقای پزشکیان دنبال شود و تندروها چه فردی و چه گروهی نتوانند امتیازی از رئیس جمهور بگیرند.

تعقل‌گرایی به حیات سیاسی تندروهای پرحاشیه پایان می‌دهد

گروه سیاسی فردا: سوپرانقلابی‌ها سعی دارند رای اعتماد نمایندگان به کابینه پیشنهادی را به قالیباف ربط دهند در حالی که به اذعان کارشناسان و فعالان سیاسی، قالیباف در طول ایام رای اعتماد به خوبی مجلس را اداره کرد و اجازه داد نمایندگان بدون فشار «لابی من ها» رای خود را آشکار کنند.

عباس سلیمی نمین در گفتگو با خبرنگار فردا درباره تلاش سوپر انقلابی ها برای تنش آفرینی در عرصه سیاسی کشور گفت: روند امور به حیات سیاسی نیروهای تندرو پرحاشیه پایان خواهد داد. این نیروها از شأنیت لازم برای فعالیت در عرصه سیاسی کشور برخوردار نیستند چون فی النفسه هویت، تخصص و اعتباری ندارند که نزد جامعه محترم انگاشته شود.

وی افزود: تندروها برای دیدن شدن و کسب شأن در عرصه سیاسی راهی جز این ندارند که تنش آفرینی کنند. البته تجربه نشان می دهد که نیروهای پرحاشیه یک طیف سیاسی عامل فعال شدن رادیکال های طیف سیاسی مقابل خواهد شد. معتقدم خیلی نباید به حاشیه آفرینی تندروها توجه کرد چون وقتی آقای پزشکیان در دولت میدان به عناصر تندرو نداد طبیعتا نیروهای رادیکال اصولگرا نیز حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: آقای پزشکیان با تشکیل دولت وفاق ملی به وعده انتخاباتی اش عمل کرد که این موضوع نوید تعقل گرایی را برای تأمین منافع ملی داد. حالا تندروها احساس خطر کردند چون می بینند در چنین فضایی دیگر باید برای کسب احترام جامعه قابلیتی رو کنند وگرنه طرد می شوند یا مجبورند صحنه سیاست را ترک کنند، به همین خاطر با حاشیه سازی می کوشند راهی برای خودنمایی پیدا کنند. اگر معادله تندروها بر هم بخورد یعنی تندروهای دو جناح نتوانند پالسی برای تنش آفرینی به یکدیگر بدهند، رادیکال های هر دو جناح به حاشیه خواهند رفت، این اتفاقی است که همه نیروهای دلسوز کشور و نظام خواهانش هستند.

سلیمی نمین جامعه را امیدوارتر از گذشته خواند و ادامه داد: امیدواریم در انتصاب مدیران میانی در دولت نیز همین رویکرد آقای پزشکیان دنبال شود و تندروها چه فردی و چه گروهی نتوانند امتیازی از رئیس جمهور بگیرند چون با انتصاب افراد کارشناس و متخصص در عرصه های مدیریتی مجالی برای تحرک تندروها به وجود نمی آید، ضمن آنکه فرصت های خوبی برای کشور در جهت عبور از مشکلات فراهم خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد