ناصر ایمانی در گفت‌وگو با «فردا»:

اصولگرایان باید تندروها را منزوی کنند/ آنها زمانی خودی نشان می‌دهند که فضای کشور‌ آلوده و پرتنش باشد

کد خبر: 1311435

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای قالیباف چهره‌ای مظلوم است و همیشه مظلوم واقع شده است زیرا در عین حال که بدگویی‌ها را تحمل می‌کند اما هیچ وقت خارج از چارچوب‌ها حرکت نکرده است.

اصولگرایان باید تندروها را منزوی کنند/ آنها زمانی خودی نشان می‌دهند که فضای کشور‌ آلوده و پرتنش باشد

گروه سیاست سایت فردا: سوپرانقلابی‌ها گویا از دست کار اصلی‌شان یعنی تخریب شخصیت‌های نظام نمی‌کشند و گویا حیات سیاسی آنها به تنش‌های سیاسی گره خورده است. آنها حالا در ادامه رویه سابقشان بار دیگر سعی می‌کنند به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی حمله کنند. اما هدف آنها چیست و برای مهار آنها چه باید کرد؟

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «جریان رادیکال وجود دارد که هدف اصلی‌اش لزوما تخریب شخصیت‌هایی مانند آقایان قالیباف، حداد عادل و لاریجانی نیست بلکه آنها هیچکس جز خودشان را قبول ندارند و صرفا برای مطرح‌کردن خودشان و برای آنکه در صحنه بمانند دست به تخریب همه شخصیت‌ها می‌زنند و به هیچ حد و مرزی هم قائال نیستند. در همین جریان رأی‌اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دیدیم که آنها نسبت به مقامات کشور با چه لحن توهین‌آمیزی سخن می‌گفتند. آنها با هر فرد یا گروهی که خلافشان فکر کند یا قدمی بردارد، مخالف‌اند و توهین می‌کنند؛ برایشان اصلاح‌طلب و اصولگرا هم فرقی ندارد و تنها افرادی از گزند تخریب‌هایشان در امان می‌مانند که اهل مماشات باشند».

او ادامه داد: «آقای قالیباف یکی از آن شخصیت‌هایی است که در همه این سال‌ها در معرض تخریب تندروها بوده است. واقعا آقای قالیباف چهره‌ای مظلوم است و همیشه مظلوم واقع شده است زیرا در عین حال که بدگویی‌ها را تحمل می‌کند اما هیچ وقت خارج از چارچوب‌ها حرکت نکرده است. او همیشه از خودگذشتگی هم نشان داده است. همه این شرایط واقعا وضعیت را بر آقای قالیباف سخت کرده است».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «اولین مسئولیت برای برخورد با طیف تندرو با جناح سیاسی آنها یعنی جناح اصولگرایی است. جناح اصولگرا در این سال‌ها نه تنها با تندروها برخورد نکرده بلکه سعی کرده آنها را به بازی بگیرد؛ در صورتی که تندروها هیچ وقت با جریان انقلاب همراه نبوده و نمی‌شوند و همیشه حرف خودشان را می‌زنند. این موضوع درباره اصلاح‌طلبان هم صادق است و آنها هم باید با تندروهایشان برخورد کنند. اصلاح‌طلبان هم در سال‌های گذشته که افراطی‌گری در میانشان اوج گرفته بود، با تندروهایشان برخوردی نداشتند».

 ایمانی در پایان گفت: «سرنوشت تندروها بستگی به رفتار دیگران دارد. اصولگرایان باید تندروها را منزوی کنند. اگر چنین شود ممکن است برخی از نیروهای تندرو تغییر روش دهند و در این صورت طیف رادیکال در عرصه سیاسی کمرنگ می‌شود. اکنون فضای کشور به همت آقای پزشکیان و مدیریت خوب آقای قالیباف بر مجلس و عملکرد مثبت نمایندگان در جریان رأی‌اعتمادها مبتنی بر وحدت است. تندروها از این وضعیت رضایت ندارند زیرا آنها فقط در صورتی می‌توانند خودی نشان دهند که فضای کشور آلوده و پرتنش باشد. به هر حال هم اصولگرایان باید تندروهای‌شان‌رت بایکوت کنند و هم نهادهای قانونی و سیاسی کشور باید به آنها بی‌توجهی کنند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد