بازدید اعضای کمیته نظارتی مجلس از بیمارستان هلال احمر در نجف

کد خبر: 1310741

اعضای کمیته نظارتی مجلس که برای نظارت بر ارائه خدمات درمانی به زوار اربعین حسینی، به عراق سفر کرده اند، از بخش‌های مختلف بیمارستان امام علی (ع) هلال احمر در نجف بازدید کردند.

اعضای کمیته نظارتی مجلس که برای نظارت بر ارائه خدمات درمانی به زوار اربعین حسینی، به عراق سفر کرده اند پس از بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان امام علی (ع) هلال احمر در نجف، نشستی را با حضور  پیرحسین کولیوند و یاسین المعموری روسای جمعیت هلال احمر ایران و عراق و رئیس این بیمارستان در نجف برگزار کردند.

پاک مهر عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: زیبایی هلال احمر به این است که رنگ، قوم و نژاد نمی شناسد و ارائه خدمات بی طرفانه است و همدلی و وحدت بین دو کشور هم یکی از زیبایی های این سفر است.

وی افزود: مراکز درمانی ترکیبی بیانگر انسجام است و بیمارستان امام علی ( ع ) نمونه این وحدت و انسجام است.

سید محمد جمالیان عضو کمیسیون بهداشت مجلس هم در ادامه این نشست ضمن قدردانی از تلاش های جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات به زائران حسینی رضایتمندی مردم را حاصل تلاش جمعیت دانست و بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر دو کشور تاکید کرد.

عالیه زمانی کیاسری عضو کمیسیون بهداشت مجلس هم در ادامه ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت کارشناسان و پزشکان متخصص در این بیمارستان استفاده شود تا شاهد مهاجرت کادر درمان نباشیم.

محمد سراج نماینده مردم فیروزکوه در مجلس هم در این نشست با تشکر از زحمات و تلاش های هلال احمر گفت: می‌توان عدد بیمه را اندکی افزایش داد تا به ازای هر زائر بتوان برای بحث بهداشت اربعین کار پایه ای انجام داد.

عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در ادامه ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین حسینی و جمعیت هلال احمر گفت: این حرکت ارزشمند پیام جریان عاشورا را به جهان مخابره می کند.

روح الله لک علی آبادی نماینده مردم دورود و ازنا و عضو کمیسیون بهداشت مجلس هم در ادامه تاکید کرد که مراکز درمانی مشترک و وحدت بین دو کشور پیام برادری و اخوت بین دو کشور را به جهان مخابره می کند.

فاطمه محمدبیگی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان از رئیس جمعیت هلال احمر برای ارتقای سطح خدمات به زوار حسینی تقدیر و تاکید کرد که قدردان زحمات شما هستیم.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های خوب مجلس تاکید کرد که مجلس همیشه از ما حمایت کرده است.

یاسین المعموری رئیس جمعیت هلال احمر عراق در ادامه این نشست، گفت: ایران حضور فعال و کامل در میدان دارد و حمایت هلال احمر ایران باعث قوی تر شدن ما شده است.

خلیقی رئیس بیمارستان امام علی (ع) نجف هم گفت: یکی از مشکلات زائران، عدم ثبت نام در سامانه سماح است و بسیاری بدون بیمه وارد کشور عراق می شوند، ضروری است مصوبه ای در مجلس تصویب شود تا بر اساس آن تمامی زائران در سامانه ثبت نام کنند و عوارض بیمه زائران ثبت شود.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد