سردار سلامی: اربعین عظیم‌ترین اجتماع جامعه بشری است/رسانه‌ها جلوه این حماسه را بازتاب می‌دهند

کد خبر: 1310684

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: خادمان، زوار الهی و منتخبان الهی هستند که قطعاً اجر و پاداش بالایی به آنها اختصاص پیدا می‌کند.

سردار سلامی: اربعین عظیم‌ترین اجتماع جامعه بشری است/رسانه‌ها جلوه این حماسه را بازتاب می‌دهند

سردار سرلشکر حسین سلامی عصر امروز (سوم شهریور ماه) در حاشیه بازدید از قرارگاه علمدار مرزبانی در مرز خسروی، در نشست با مسئولان مرزبانی، با تقدیر از خدمات انجام‌شده در اربعین امسال، بیان کرد: در بازدیدی که از مرزهای مهران، شلمچه و خسروی داشتیم، تلاش‌های خالصانه‌ای شده و توانسته است شرایط خوبی را برای میزبانی زوار اربعین رقم بزند.

وی با تقدیر از فعالیت تمام دستگاه‌ها از جمله هلال احمر، بسیج، سپاه، نیروهای انتظامی و نظامی، کادر بهداشت و درمان، رانندگان، رسانه‌ها و ... گفت: حقیقتاً رسانه‌ها در این حماسه بزرگ، وظیفه مهمی را برعهده دارند، چراکه جلوه این حماسه را بازتاب می‌دهند که جای تقدیر دارد.

سلامی از اربعین به‌عنوان عظیم‌ترین و باشکوه‌ترین اجتماع جامعه بشری از ابتدای خلقت تا امروز یاد کرد و افزود: جهان تاکنون چنین عظمتی را به خود ندیده است. اینکه بعد از ۱۴۰۰ سال برای تکریم این واقعه بزرگ، جمعیت میلیونی راهی کربلا می‌شوند، حقیقتاً نشان‌دهنده ماندگاری این حماسه بزرگ است.

سلامی افزود: اربعین بزرگترین حماسه فرهنگی است که از عاشورا به یادگار مانده است و نه‌تنها به مرور زمان کمرنگ نمی‌شود که سال به سال بر فروغ آن اضافه می‌شود.

وی گفت: کسانی که در این مسیر به زوار خدمت می‌کنند و در این گرمای هوا، خدمات ارائه می‌دهند، منتخبان الهی هستند که قطعاً اجر و پاداش بالایی به آنها اختصاص پیدا می‌کند. دلسوزی‌ای که در چهره خادمان این حماسه بزرگ نمایان است، همه سختی‌های سفر را برای زوار آسان می‌کند و همین حماسه‌ها و محبت‌ها موجب شده است سال به سال شاهد تراکم این اجتماعی بشری باشیم.

فرمانده کل سپاه با تقدیر از خدمات نیروهای مرزبانی، گفت: این نیروها شبانه‌روز در حال تلاشند که مرزهای کشور را امن کنند تا مردم بتوانند در امنیت و آرامش به سفر خود ادامه دهند که حقیقتاً جای تقدیر و قدردانی دارد.

امسال امکانات مرزها بهبود چشمگیری یافته است

فرمانده کل سپاه گفت: امسال شاهد شرایط و امکانات بهتری در مرزهای اربعینی هستیم.

سردار سرلشکر حسین سلامی امروز (سوم شهریور ماه) در حاشیه بازدید از مرز خسروی، در جمع خبرنگاران، ادامه داد: امسال شاهد شرایط و امکانات بهتری در مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چذابه هستیم. امسال امکانات مرزها هم در زمینه حمل و نقل، هم در زمینه بهداشت و درمان و راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی و هم در سایر حوزه‌ها، بهبود چشمگیری یافته است.

وی با اشاره به گرمای هوا، گفت: با وجود این شرایط، با همکاری تمام دستگاه‌های دولتی، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی، موکب‌های مردمی و تمام بخش‌ها و حوزه‌ها، شاهد اربعینی شیرین و دلچسب بوده‌ایم.

سلامی با قدردانی از میزبانی مردم عراق، اضافه کرد: برادران عراقی ما مثل هر سال، میزبانی بی‌نظیری داشتند و از تمام مسئولان، نیروهای نظامی، موکب‌های مردمی و مردم عراق برای میزبانی از زوار اربعین قدردانی می‌کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد