دنیامالی: باید به جوانان اعتماد کنیم/ از چالش‌های ورزش اطلاع دارم

کد خبر: 1310115

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسه بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی در دولت چهاردهم از برنامه‌های خود دفاع کرد.

دنیامالی: باید به جوانان اعتماد کنیم/ از چالش‌های ورزش اطلاع دارم

 

احمد دنیا مالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی در دولت چهاردهم از برنامه‌های خود دفاع کرد. دنیامالی با گرامیداشت یاد شهدای شاخص انقلاب اسلامی در پنج دهه گذشته گفت: از دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهور تشکر می‌کنم. همچنین از همکارانم به خاطر وقت گذاشتن برای استماع برنامه‌ها تشکر می‌کنم. وزارت شامل ۲ حوزه جوانان و ورزش است که این وظیفه وزارتخانه را خطیر می‌کند.

وی افزود: با استفاده از زمان کم از تجربیات گذشته دانشگاهیان و نخبگان استفاده کردم و برنامه را تدوین و در ۲ جلسه به کمیسیون فرهنگی ارائه کردم. برنامه را با توجه به رهنمود، سیاست و منویات رهبر انقلاب تدوین کردم. همچنین این برنامه‌ها بر مبنی سیاست‌های مورد نظر مسعود پزشکیان، قانون اساسی و سیاست های گام دوم تدوین شده است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: این برنامه نیز بر مبنای تمام قوانین مرتبط با قوانین وزارت جوانان و ورزش تدوین شده است. توفیق خدمت در چندین بخش مختلف و افتخار ۲ دوره نمایندگی مردم را نیز داشتم. همچنین در بخش ورزش داخلی و کرسی‌های داخلی حضور داشتم که به شناختی مناسب به امور مدیریت و برنامه‌ریزی حوزه ورزش و جوانان دست پیدا کردم. می‌دانم که چالش‌های زیادی پیش رو دارم اما با هماهنگی دولت و مجلس می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

دنیامالی عنوان کرد: راهبرد من راهبرد ایران قوی و با ورزش قوی است که مد نظر مقام معظم رهبری قرار دارد. همچنین با تکیه بر گام دوم انقلاب در خصوص جوانان و تاکید معظم‌له بر محوریت جوانان برنامه‌ریزی خواهیم کرد. توفیق این انقلاب مرهون اعتماد امام (ره) به جوانان است که نمونه آن فرماندهان جوان بود که با ایمان، ناممکن‌ها را ممکن ساختند. باید به جوانان اعتماد کنیم تا آنان با نیروی جوانی و خلاقیت، راهکارهایی را برای عبور از مشکلات خلق کنند و این مهمترین اعتقاد من است.

وی افزود: من وزارت را مسوول امید در جوانان می‌دانم و باید هماهنگی لازم را مسوولان ستادهای مسوول جوانان فراهم کنیم. نمایندگان محترم استحضار دارند که خانواده محور اصلی محسوب می‌شود و با توجه به تغییر نسل باید روش‌های جدید برای رسیدن به اهداف تعریف کنیم زیرا نسل جدید نیاز به اهداف خاصی دارد که با مشارکت جوانان می‌تواند تصمیم‌سازی شود. طرح‌ها باید در دوره نوجوانی تشکیل و تا زمان تشکیل خانواده ادامه پیدا کند. اینکه تصور کنیم با مصوبه مشکل حل شود، تصور نادرستی است. ما باید مصوبات شورای عالی جوانان و نوجوانان را پیگیری کنیم و آنان را به نقطه امید آینده‌سازان تبدیل کنیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: برنامه من منطبق بر قانون، سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم تشکیل شده و برخی آنان به این شرح است؛ راهبرد بهبود ساز و کار سیاست‌گذاری حوزه جوانان که لازمه تحقق آن رصد نیازها و ارزش‌ها و نگرش جوان با محوریت استقرار پایگاه جامع اطلاعات جوانان است. این امر در گروه جوانان نخبه، انقلابی و تحول‌گرا است. مطالبه رئیس‌جمهور محترم و نمایندگان، ریل‌گذاری برنامه‌هایی است که ضمانت اجرایی داشته باشد.

دنیامالی در خصوص راهبرد دوم عنوان کرد: ارتقا هویت ملی جوانان با تعمیق باورهای مذهبی و انقلابی حاصل می‌شود که در برابر تهاجمات اهمیت زیادی دارد. دشمن به دنبال از بین بردن امید جوانان است و آنان نگرانند که جوان ایرانی به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار کند. باید برای نهادینه کردن هویت دینی انقلابی و ملی توجه کنیم و این فقط با برنامه هدفمند قابل اجرا است.

وی در مورد راهبرد سوم برنامه‌های خود گفت: ارتقا مشارکت جوانان با محوریت توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد است. باید به کیفیت خانه جوانان اقدام کنیم. باید به واگذاری ثمن‌ها به ویژه ثمن‌های روستایی اقدام کنیم که باید با اقدام ریاست جمهوری و سایر مسوولان فراهم شود. راهبرد چهارم تقویت سیاست‌های تشویقی در جهت ازدواج آسان و فرزندآوری است که تا کنون ظرفیت‌های خوبی فراهم و پیش‌بینی‌های خوبی نیز در قانون هفتم توسعه در دستور کار قرار دارد. همچنین در سیاست‌های کلی جمعیت وخانواده ابلاغی از سوی مقام معظم‌رهبری و همچنین در قانون ارزشمند جوانی جمعیت تدبیر کلی نظام برای حل ازدواج جوانان را نشان می‌دهد.

ادامه دارد ...

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد