شهریار حیدری در گفتگو با فردا:

مجلس رویکرد تعامل و همکاری خود را به دولت نشان داد

کد خبر: 1309613

نماینده ادوار مجلس گفت: شواهد و قرائن نشان می دهد که مجلس بنا دارد تعامل نشان داده و به تمام وزرای رأی اعتماد دهد.

مجلس رویکرد تعامل و همکاری خود را به دولت نشان داد

گروه سیاسی فردا: روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی خیلی آرام و بدون حاشیه پیش می رود و برخلاف انتظارها چهره هایی همچون مجتبی ذوالنور نیز در موافقت با گزینه های معرفی شده صحبت می کنند. جز 2 نماینده نزدیک به سعید جلیلی تقریبا سایر مخالفان وزرا کاملا کارشناسی طرح بحث کردند.

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار فردا درباره جلسات رأی اعتماد وزرای پیشنهادی گفت: مجلس مقابل کابینه زاویه نداشت، علت هم به این بر می گردد که وزرای پیشنهادی از سلایق و گرایش های متنوع سیاسی هستند بنابراین هم رئیس جمهور به شعار فراجناحی بودن عمل کرد و هم مجلس تعامل خود را نشان داد.

وی با اشاره به استعلام مثبت نهادها و مراجع ذی صلاح درباره وزرای پیشنهادی افزود: این هم نکته حائز اهمیتی بود که پیش از معرفی کابینه اتفاق افتاد. همچنین کابینه ترکیب متعادلی دارد و این 2 عامل خیلی مسیر بررسی صلاحیت وزرا را در مجلس تسهیل کرد.

این فعال سیاسی ترکیب کابینه را از مصادیق تحقق شعارهای انتخاباتی پزشکیان خواند و اظهار کرد: بعد از پیروزی آقای پزشکیان، برخی تصور می کردند که دولت سوم اصلاحات با رویکردهای رادیکالی تشکیل خواهد شد؛ از این رو آماده بودند که مقابل دولت چهاردهم گارد بگیرند اما وقتی از ترکیب کابینه رونمایی شد، آن ذهنیت ها کنار رفت.

وی با اشاره به چالش ها و مشکلات پیش روی کشور و دولت افزود: وقتی رئیس جمهور یک کابینه متعادل معرفی کرد، انصاف هم این بود مجلس با نگاهی تعاملی به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ورود کند که همین اتفاق افتاد. البته چند وزیر پیشنهادی ضعیف هستند و انتظار می رود مجلس در زمان رأی اعتماد این مسئله را مدنظر قرار دهد.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به همکاری نمایندگان با رئیس جمهور برای استقرار سریعتر کابینه گفت: این امر ضرورت داشت تا خللی در اداره امور اجرایی کشور پیش نیاید. مردم رأی به تغییر دادند و مجلس هم در مقابل انتخاب های پزشکیان تعامل نشان داد. در مجموع یک همکاری دو جانبه بین دولت و مجلس را شاهد بودیم و جلسات صحن علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرا پیشنهادی بدون تنش و حاشیه برگزار شد.

وی با بیان اینکه کل وزرای پیشنهادی رئیس جمهور از مجلس رأی اعتماد می گیرند، افزود: شواهد و قرائن نشان می دهد که مجلس بنا دارد تعامل نشان داده و به تمام وزرای رأی اعتماد دهد، حالا شاید آرای برخی ها خیلی زیاد باشد و آرای برخی لب مرز اما در مجموع همه رأی اعتماد می گیرند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد