حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با «فردا»:

نمایندگان در بررسی شایستگی وزرا، کارشناسانه برخورد می‌کنند

کد خبر: 1309461

یک فعال سیاسی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها سخنان نمایندگان و نظر کمیسیون‌ها باور دارم که اکثریت وزرای پیشنهادی رأی اعتماد می‌گیرند و شاید تعداد بسیار کمی نتوانند موفق به کسب رأی اعتماد شوند.

نمایندگان در بررسی شایستگی وزرا، کارشناسانه برخورد می‌کنند

گروه سیاست سایت فردا: نمایندگان مجلس در روزهای اخیر با جدیت مشغول بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی‌اند تا کابینه دولت چهاردهم بهترین ترکیب را به خود ببیند.

حسین سبحانی‌نیا، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «دولتی که آقای پزشکیان معرفی کرده، دولت وفاق ملی است؛ به این معنی که سعی شده است از ظرفیت‌های انسانی مختلف کشور بدون در نظرگرفتن گرایش‌های سیاسی استفاده شود. از اصلاح‌طلب و اصولگرا تا اعتدالی هم در کابینه پیشنهادی حضور دارند و برای اولین بار است که چنین شرایطی را در یک دولت می‌بینیم. آقای پزشکیان در ایام انتخابات هم می‌گفت که می‌خواهم از همه گروه‌ها استفاده کنم اما شاید در آن زمان برخی تحقق چنین سخنی را باور نمی‌کردند اما بعد از معرفی کابینه همه دیدند که آقای پزشکیان واقعا سعی کرده در جهت تحقق این وعده گام بردارد و واقعا می‌خواهد دولت وفاق ملی تشکیل شود. اکنون همه نمایندگان بر اصل نیت آقای پزشکیان برای تحقق دولت وفاق ملی اشتراک نظر دارند و به نظرم آقای پزشکیان از نخستین آزمون سربلند بیرون آمد».

او ادامه داد: «بحث‌ها نسبت به وزرای پیشنهادی متفاوت است. بر سر برخی از وزرا بحث‌های جدی وجود دارد اما همه نمایندگان سعی می‌کنند در بررسی شایستگی وزرای پیشنهادی، کارشناسانه برخورد کنند».

این نماینده اسبق مجلس همچنین بیان کرد: «بر اساس پیش‌بینی‌ها سخنان نمایندگان و نظر کمیسیون‌ها باور دارم که اکثریت وزرای پیشنهادی رأی اعتماد می‌گیرند و شاید تعداد بسیار کمی نتوانند موفق به کسب رأی اعتماد شوند. البته احتمالا برخی از نفرات پیشنهادی با رأی شکننده وزیر شوند. من فکر می‌کنم بر سر وزرای بهداشت، صمت، راه و شهرسازی، اقتصاد و نفت بحث‌های جدی‌ای در بگیرد اما از همین‌ها هم برخی رأی اعتماد می‌گیرند».

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «اینکه گفته می‌شود چون برخی از وزرای دولت اصولگرا خواهند بود، آقای پزشکیان نمی‌تواند هماهنگی لازم را با دولتش داشته باشد، حرف درستی نیست زیرا حتما آقای پزشکیان با نفراتی که به عنوان وزیر پیشنهاد کرده، اتمام حجت کرده است و وزرا با سیاست‌های رئیس‌جمهور هماهنگ خواهد بود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد