بیژن مقدم در گفتگو با فردا:

هر دو جناح سیاسی انتظارات خود را از پزشکیان واقعی‌تر کنند

کد خبر: 1309097

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: این اتفاق نخواهد افتاد که اصلاحات مخالف 100 درصد و اصولگرایان حامی 100 درصد مسعود پزشکیان و دولت او شوند.

هر دو جناح سیاسی انتظارات خود را از پزشکیان واقعی‌تر کنند

گروه سیاسی فردا: با پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات، اصلاح طلبان تصور می کردند با دولت سوم سیدمحمد خاتمی مواجه خواهند بود و هر تصمیمی تشکیلات جبهه اصلاحات بگیرد رئیس جمهور خود را موظف به پیروی می داند اما با رونمایی از اعضای کابینه همه تصورات شان به هم ریخت و تندروهای جریان شروع به انتقادهای تند کردند. حالا این تحلیل وجود دارد که به مرور زمان اصلاح طلبان از پزشکیان فاصله می گیرند و در عوض اصولگرایان به دولت چهاردهم نزدیک می شوند.

بیژن مقدم در گفتگو با خبرنگار فردا نیوز درباره نسبت دو جناح سیاسی با دولت مسعود پزشکیان گفت: هر دو جناح سیاسی باید شناخت و انتظار خودشان را از آقای پزشکیان واقعی تر کنند چون شناخت آنها از رئیس جمهور واقعی نیست. البته بر این باور و تحلیل نیستم که آرایش حامیان و منتقدان دولت چهاردهم دست خوش تغییر خواهد شد و از این نظر یک جابه جایی در اردوگاه های سیاسی اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: این اتفاق نخواهد افتاد که اصلاحات مخالف 100 درصد و اصولگرایان حامی 100 درصد مسعود پزشکیان و دولت او شوند اما به مرور انتظارات از دولت واقعی تر خواهد شد. بخش معقول و منطقی در هر دو جناح سیاسی وجود دارد که آنها براساس واقعیات موضع می گیرند. بعد از اعلام فهرست اعضای کابینه مشاهده کردیم عقلای دو جناح سیاسی با رفتار و ادبیات بهتری درباره کابینه اظهارنظر کردند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه عقلای سیاسی می دانند رئیس جمهور رأی مردم را با خود دارد و برای انتخاب اعضای کابینه صاحب اختیار است، اظهار کرد: آقای پزشکیان گزینه های نخست همکاری در دولت را به مجلس معرفی کرد و از نظر او آنها شایسته ترین افراد هستند.

وی ادامه داد: جریانی بعد از رونمایی از کابینه، هیجانی و عجولانه برخورد و تلویحا از حمایتش از آقای پزشکیان زمان انتخابات اعلام پشیمانی کرد. معتقدم این رویکرد کاملا با ادعاها و حرفای قبلی این جریان تناقض دارد اما این را نباید به کل موضع یک جریانه سیاسی تعمیم داد.

مقدم تأکید کرد: در جریان های سیاسی ما با یک تفکر هماهنگ و فراگیر مواجه نیستیم چون طیفی از مجموعه ها و افراد با گرایشات و دیدگاه مختلف و گوناگون در اردوگاه های سیاسی قرار دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد