منصور حقیقت پور در گفتگو با فردا:

در فاصله معینی از دولت می‌ایستیم

کد خبر: 1309035

فعال سیاسی گفت: همان طور که دولت های گذشته را منصفانه نقد کردیم اینجا رسالت انقلابی حکم می کند همین رویه را دنبال کنیم یعنی در نقطه ای با فاصله مشخص از دولت قرار می گیریم که هر جا دولت خوب کار کرد تقدیر و تأیید می کنیم و هر جا بد کار کرد در نقادی بالای سرش باشیم.

در فاصله معینی از دولت می‌ایستیم

گروه سیاسی فردا: بالاخره از هیأت وزیران دولت چهاردهم رونمایی شد اما این موضوع همراه با واکنش هایی بود. قریب به اتفاق اصلاح طلبان یا اعلام نارضایتی کردند یا تعمدا رویه سکوت پیش گرفتند، از آن طرف اصولگرایان نیز ترجیح دادند قضاوت را به بعد از اعلام نظر مجلس موکول کنند، از این رو نقد جدی یا حمایت پررنگی از اردوگاه اصولگرایی مشاهده نشد.

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره ترکیب وزرای پیشنهادی گفت: این کابینه بازار مشترک است و می توانست قوی تر تشکیل شود. آقای پزشکیان تصمیم گرفت با 3 وزیر و یک معاون رئیس جمهور از دولت گذشته ادامه همکاری دهد، حال آنکه می شد جای آنها بدیل پیدا کرد.

وی افزود: قرار بود تشکیل کابینه با نظر کارشناسان انجام شود اما وقتی فهرست وزرای پیشنهادی رسما اعلام شد؛ این سئوال پیش آمد که چه طور رئیس جمهور به این ترکیب رسید؟ مثلا در حوزه نفت افراد خیلی قوی تری بودند، آقای سیدعماد حسینی نماینده ادوار مجلس و کار بلد و حرفه ای در حوزه نفت است. در مجموع ما نگرانیم چون سطح و طراز کابینه می توانست وزین تر باشد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: برای رئیس جمهور آرزوی موفقیت داریم و دعا می کنیم دولت بتواند به اهدافش برسد چون بخشی از مردم به امیدی در انتخابات پای کار آمدند. انتخاب آقای عراقچی و نوری قزلجه را برای وزارت خارجه و جهادکشاورزی مناسب و شایسته می دانم چون افرادی حرفه ای و کاربلد در این حوزه ها هستند اما در عین حال پیش بینی می کنم که مجلس به 4 نفر از وزرای پیشنهادی رأی اعتماد نمی دهد. 

وی با اشاره به جدایی اعضای ستاد انتخابات پزشکیان از دولت، درباره استعفای محمدجواد ظریف از معاونت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: وقتی یکشنبه 21 مرداد قرار بود فهرست وزرای پیشنهادی به مجلس داده شود اما یکدفعه ساعت 8 صبح نشستند و افراد جدیدی را در فهرست قرار دادند، آقای ظریف هم می گوید «خوب من کار کردم». البته علاوه بر آقای ظریف، آذری جهرمی، علی ربیعی، عبدالعلی زاده و مصطفی مولوی ارتباط شان را با دولت کمرنگ یا قطع کردند چون از نحوه انتخاب ها و انتصاب ها رضایت نداشتند.

این نماینده ادوار مجلس گفت: در وزارت صمت نیازمند فردی بودیم که همه حوزه ها را بشناسد نه آنکه فقط متخصص حوزه سیمان باشد. در جایگاه معاون اولی نیاز به فردی اجرایی تر بودیم تا بتواند وزارتخانه ها را با هم هماهنگ کند. برای آموزش و پرورش نیز کسی انتخاب شد که معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر را در کارنامه دارد، این انتخاب زمانی توجیه دارد که اعتیاد در آموزش و پرورش اپیدمی شده باشد. همچنین کسی معاون پارلمانی رئیس جمهور شد که نظام کاری مجلس را نمی شناسد.

این فعال سیاسی با اشاره به فعالیت انتخاباتی 800 نماینده ادوار مجلس به نفع مسعود پزشکیان اظهار کرد: چه طور در انتخابات از ظرفیت آنها استفاده شد اما چرا بعد از انتخابات مورد استفاده قرار نگرفتند؟ آیا در بین این 800 نماینده ادوار یک حقوقدان نبود که آقای پزشکیان او را به عنوان وزیر دادگستری انتخاب کند؟ به نظرم اگر دولت از این ظرفیت استفاده نکند، این مجموعه در نقطه معینی از دولت قرار خواهد گرفت.

حقیقت پور با بیان اینکه انتظار داشتیم کابینه ای معرفی شود که مملکت را از این شرایط خارج کند و بهبود اوضاعی کشور را ارتفاع دهد، افزود: همان طور که دولت های گذشته را منصفانه نقد کردیم اینجا رسالت انقلابی حکم می کند همین رویه را دنبال کنیم یعنی در نقطه ای با فاصله مشخص از دولت قرار می گیریم که هر جا دولت خوب کار کرد تقدیر و تأیید می کنیم و هر جا بد کار کرد در نقادی بالای سرش باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد