اسماعیل دوستی در گفت‌وگو با «فردا»:

خطیب تجربه گران‌بهایی در عرصه اطلاعاتی دارد/ انتخاب او برای وزارت اطلاعات، هوشمندانه بود

کد خبر: 1308564

یک فعال سیاسی گفت: آقای خطیب از بدنه وزارت اطلاعات است و تجربیات خوبی هم در این عرصه دارد. او تجربه گران‌بهایی در عرصه اطلاعاتی دارد و انتخابات او از سوی آقای پزشکیان، انتخابی هوشمندانه‌ بود.

خطیب تجربه گران‌بهایی در عرصه اطلاعاتی دارد/ انتخاب او برای وزارت اطلاعات، هوشمندانه بود

گروه سیاست سایت فردا: بر سر کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان بحث‌های زیادی وجود دارد. بسیاری میانگین وزرای پیشنهادی را معقول و انتخاب‌های درستی از سوی پزشکیان می‌دانند و برخی نیز در نقد آن برآمده‌اند.

اسماعیل دوستی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «از نقدهایی که به کابینه آقای پزشکیان می شود نباید نگران بود. نقد را باید به فال نیک گرفت و به هیچ وجه نگران‌کننده نیست اما بر اساس شعاری که آقای پزشکیان داد قرار است دولت وفاق ملی شکل بگیرد و میان جریان‌های سیاسی وحدت شکل بگیرد».

او ادامه داد: «آقای پزشکیان می‌خواهد از سرمایه انسانی کشور بهره بگیرد و نه صرفا از سرمایه انسانی این جناح یا آن جناح. او با همین وعده پا به میدان گذاشت و مردم هم به او رأی دادند. به نظرم مجلس هم باید در شرایط حساس کنونی به ویژه در عرصه بین‌المللی به کابینه پیشنهادی او رأی بدهد تا این وفاق ملی تکمیل شود»

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «انتقادهایی که می‌شنویم بیشتر بر سر وزرای اطلاعات، کشور و آموزش و پرورش است. نکته این است بیشتر این انتقادها از سمت یک جناح سیاسی مطرح می‌شود. شاید از نظر حزبی ایراد آنها درست باشد اما آقای پزشکیان نمی‌خواهد حزبی و جناحی رفتار کند. از طرفی این وزرای پیشنهادی در کارنامه خود نمره قبولی می‌گیرند».

دوستی در پایان گفت: «مشخصا درباره آقای خطیب که به عنوان وزیر اطلاعات معرفی شده است باید گفت که او سابقه طولانی‌ای در این وزارتخانه دارد. در دوره‌های قبل شاهد بودیم افرادی به عنوان وزیر اطلاعات تعیین شدند که پیش از آن هیچ سابقه کار اطلاعاتی نداشتند؛ مثل آقایان مصلحی، علوی و یونسی و از جاهای دیگری غیر از وزارت اطلاعات آمده بودند. آقای خطیب از بدنه وزارت اطلاعات است و تجربیات خوبی هم در این عرصه دارد. او تجربه گران‌بهایی در عرصه اطلاعاتی دارد و انتخابات او از سوی آقای پزشکیان، انتخابی هوشمندانه‌ بود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد