گرامی‌مقدم در گفتگو با فردا:

پزشکیان با اشراف «خطیب» را برای وزارت اطلاعات انتخاب کرد

کد خبر: 1308561

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: پزشکیان با انتخاب این کابینه به گفتمان انتخاباتی خودش عمل کرد تا بستر برای تعامل و همکاری فراهم شود.

پزشکیان با اشراف «خطیب» را برای وزارت اطلاعات انتخاب کرد

گروه سیاسی فردا: مسعود پزشکیان روز یکشنبه اسامی وزرای پیشنهادی خود را تقدیم مجلس کرد. در این میان نام ها، معرفی حجت الاسلام خطیب به عنوان وزیر اطلاعات توجه بسیاری را جلب کرد.

اسماعیل گرامی مقدم در گفتگو با فردا درباره کابینه دولت مسعود پزشکیان گفت: ترکیب کابینه با گفتمان انتخاباتی آقای رئیس جمهور منطبق است. او در مناظرات نیز همواره بر این نکته تأکید داشت که باید اداره کشور را با تعامل پیش برد چون آنچه باعث عدم پیشرفت اجرای برنامه های کشور شده ، همین دعواهای بی مورد و بی قاعده سیاسی است که هیچ گاه به صلاح ملت و مملکت نبوده است بنابراین آقای پزشکیان با انتخاب این کابینه به گفتمان انتخاباتی خودش عمل کرد تا بستر برای تعامل و همکاری فراهم شود.

وی افزود: برخی از وزرای پیشنهادی زمان انتخابات در اردوگاه رقیب فعالیت می کردند و حالا انتخاب و اعتماد آقای پزشکیان به آنها یک بدعت بدیع است. معتقدم همگی ما باید پشتیبان این گفتمان رئیس جمهور باشیم. در مجموع ارزیابی ام از این ترکیب کابینه مثبت است چون در کشور علاوه بر دولت، قوا و ارکان مختلفی اعم از مجلس، قوه قضائیه، نهادهای نظامی و انتظامی هستند که باید یک هماهنگی و تعامل بین آنها برای اداره کشور باشد. از این رو رویکرد آقای پزشکیان در انتخاب ترکیب کابینه راهگشا و پیشبرنده برای حل بسیاری از اختلافات داخلی خواهد بود.

قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره معرفی حجت الاسلام خطیب برای تصدی کرسی وزارت اطلاعات اظهار کرد: ترکیب کابینه را باید با هم یک مجموعه دید چون این افراد با همدیگر می توانند کار کنند. آقای پزشکیان بر همه نیروها اشراف دارد، سالها وزیر و نماینده مجلس بود بنابراین همه نیروها را می شناسد بنابراین در هماهنگی با نهادهای بالادستی و نظارتی به این نتیجه رسید که آقای خطیب زمان مسئولیت در وزارت اطلاعات عملکرد مثبت و رضایت بخشی داشت.

وی افزود: تجربه و عملکرد آقای خطیب باعث انتخاب او به عنوان وزیر اطلاعات دولت چهاردهم شد چون این تجربه و عملکرد حتما از نظر رئیس جمهور مورد قبول بود که او را برای همکاری انتخاب کرده است. البته گزینه های دیگری هم برای این جایگاه مطرح بودند اما جمع بندی آقای پزشکیان این بود که با توجه به چالش های امنیتی متعدد و گوناگون، بهتر است در وزارت اطلاعات ثبات مدیریت دنبال شود.

گرامی مقدم گفت: امیدواریم مجلس به تمام وزرای پیشنهادی رأی اعتماد دهد چون این افراد با هم دیگر می توانند هماهنگی لازم را در حوزه اجرا نشان دهند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد