سهم‌خواهی قدرت‌طلبان از پزشکیان

کد خبر: 1308509

انبارلویی تصریح کرد: «برخی از اصلاح‌طلب‌ها با بی‌نزاکتی به آقای پزشکیان خرده گرفتند که این خرده‌گیری معنا ندارد. این‌ها به اصطلاح یک نوع قدرت‌طلب و زیاده‌طلب هستند که برای وحدت ملی ارزش قائل نیستند و پایبندی به اصول و عقلانیت در سیاست ندارند.» انبارلویی تصریح کرد: «متأسفانه این افراد در کارنامه‌شان، حضور در فتنه و هم‌صدایی با دشمنان را دارند و این نشان می‌دهد که آنها ارزشی برای منافع ملی و وحدت ملی قائل نبوده و نیستند.»

سهم‌خواهی قدرت‌طلبان از پزشکیان

کاظم انبارلویی، فعال سیاسی اصول‌گرا در گفت‌وگو با «صبح نو» در خصوص آرایش سیاسی کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم اظهارکرد: «با بررسی‌هایی که توسط شورای راهبردی انجام شد، تیم آقای پزشکیان  به ۷۳ نفر رسیده بودند؛ اما قاعدتا نمی‌شود 73  نفر در کابینه حضور داشته باشند و از بین آنها ۱۹ نفر را انتخاب کردند و برای نهادهای نظارتی فرستادند.»

وی تصریح کرد: «از آنجا که این افراد مقام‌های سطح بالایی حساب می‌شوند باید در خصوص سوابق قضایی، امنیتی و سایر موارد، از دستگاه‌های نظارتی استعلام گرفته شود.»

این فعال سیاسی اصول‌گرا خاطرنشان کرد: «استعلام مراجع نظارتی که رسید و لیست پیشنهادی به مجلس معرفی شد، اولین واکنش‌ها در اردوگاه اصلاح‌طلبان ایجاد شد.»

انبارلویی افزود: «کسانی که برای کسب قدرت‌ها زنبیل گذاشته بودند، واکنش تندی نشان دادند. این واکنش‌های تند از روی سهم‌خواهی صورت گرفت و واکنش همه این‌ها نسبتا قابل قبول است. همان‌طور که رئیس‌جمهور حق دارد هر وزیری را معرفی می‌کند، نهاد مردمی نیز حق دارد توسط نمایندگان مردم یعنی رأی ملت، این وزرا را بررسی کند. آن‌ها هم حق دارند به اصطلاح نظر خودشان را بدهند و ممکن است همگرایی کنند.» وی افزود: «از نظر اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان، در خصوص سیاست‌های کلی و اجرای قانون اساسی، امیدوارم آقای پزشکیان در وعده‌هایی که داده است بتواند موفق شود.»

 بی‌نزاکتی برخی از اصلاح‌طلبان نسبت به رئیس‌جمهور

این فعال سیاسی اصول‌گرا گفت: «از نظر اصول‌گرایان، توفیق آقای پزشکیان توفیق خودشان است. هدف آن‌ها اجرای اصول و پایبندی به مبانی جمهوری است. 

هر یک از گروه‌ها، جریانات یا جبهه‌ها در کابینه سهم داشته باشند. به‌هرحال آقای پزشکیان می‌تواند 19 نفر را به‌عنوان وزیر به کابینه ببرد، در صورتی که حداقل ۳۵ یا ۴۰ حزب در جبهه اصلاحات هستند. آن‌ هم در طیفی که مدعی اصلاح‌طلبی هستند، عملا امکان‌پذیر نیست؛ مثلا کارگزاران یا حزب توسعه به اصطلاح طرفدار آقای روحانی.»

وی خاطرنشان کرد: «برخی از اصلاح‌طلب‌ها با بی‌نزاکتی به آقای پزشکیان خرده گرفتند که این خرده‌گیری معنا ندارد. این‌ها به اصطلاح یک نوع قدرت‌طلب و زیاده‌طلب هستند که برای وحدت ملی ارزش قائل نیستند و پایبندی به اصول و عقلانیت در سیاست ندارند.» انبارلویی تصریح کرد: «متأسفانه این افراد در کارنامه‌شان، حضور در فتنه و هم‌صدایی با دشمنان را دارند و این نشان می‌دهد که آنها ارزشی برای منافع ملی و وحدت ملی قائل نبوده و نیستند.»

این فعال سیاسی اصول‌گرا اظهارکرد: «بنای مجلس در همگرایی و همراهی با آقای پزشکیان است، ازاین‌رو در جلسه تحلیف هم واکنش مثبتی نسبت به ایشان نشان داده شد و احتمالا به اکثر وزرا رأی اعتماد داده می‌شود.»

صبح نو

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد