وزیری که در میدان حرف خود را می زند

کد خبر: 1308465

معرفی مجدد حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید اسماعیل خطیب وزیر فعلی اطلاعات جهت حضور در کابینه دولت چهاردهم، مصداق بارز نگاه کارشناسانه و رو به جلو در معادلات امنیتی کشور محسوب می شود.

وزیری که در میدان حرف خود را می زند

سرویس سیاسی فردا: معرفی مجدد حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید اسماعیل خطیب وزیر فعلی اطلاعات جهت حضور در کابینه دولت چهاردهم، مصداق بارز نگاه کارشناسانه و رو به جلو در معادلات امنیتی کشور محسوب می شود. اگرچه  ایشان   به طور معمول علاقه ای به حضور پررنگ در رسانه ها ندارد، اما در میدان سخن خود را به صورتی گویا و ملموس به دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی ایران منتقل می سازد. در این خصوص نکاتی وجود دارد که نمی توان به سادگی ازکنار آنها عبور کرد:

در بحبوحه اغتشاشات سال 1401 و در فضای پس از آن، توطئه های متعدد و متنوعی از سوی دشمنان قسم خورده این مرز و بوم طراحی و بعضا اجرا شد که هدف از آنها، خلق بحرانهای مستمر امنیتی در کشور و ناامید ساختن مردم نسبت به توان نظام جمهوری اسلامی در صیانت از موجودیت کشور و جان و ناموس آنها بود. اتاقهای فکر ضد انقلاب در 15 کشور وبا مدیریت دستگاههای اطلاعاتی و جاسوسی آن کشورها به صورت مستمر و منظم تشکیل می شد و برای نخستین بار طی سالهای سپری شده از انقلاب اسلامی، جریان ضد انقلاب خارج نشین و مهره های داخلی آنها با تمامی توان به صحنه تقابل با نظام و ملت ایران پرداختند. مدیریت صحنه توسط سربازان گمنام امام زمان ( عج) با استناد به دو مولفه مهم یعنی "رصد دقیق راهبردهای محیطی و تاکتیکهای میدانی دشمنان"و "مهار نقشه دشمن در بزنگاههای حساس و سرنوشت ساز"صورت گرفت. این مواجهه ترکیبی، در عرصه های شناختی، روانی، تبلیغاتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و برون مرزی ظهور و بروز ویژه ای داشت و وزارت اطلاعات توانست بسیاری از طرح های دشمن را از مصدر و مبداء و برخی دیگر را در گلوگاههای سرنوشت ساز ردیابی و خنثی سازد. کار به جایی رسید که دشمنان ایران اسلامی پس از ناکامی در احیای اغتشاشات سال 1401 در سالگرد آن( پاییز 1402)، به توان و قدرت دستگاه اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی اذعان کردند. 

یکی دیگر از دستاوردها و ثمرات نگاه مدیریتی و کلان دکتر خطیب در وزارت اطلاعات ، تثبیت  نگرش سیستمی و همگرایانه در این مجموعه بوده است. این مهم، از طریق اصلاح برخی ساختارها، قوانین ، تبصره ها و حتی وضع قوانین و الگوهای جدید میسر شده و بر اساس اعلام منابع آگاه، ثمرات آن در دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور محسوس است.علاوه بر آن، هم افزایی موثر میان وزارت اطلاعات و سایر نهادها نیز در طول سالهای اخیر منتج به ثمرات مبارکی برای کشور عزیزمان شد که ذکر بسیاری از آنها به دلایل امنیتی و حفاظتی میسر نیست. در تشریح این موضوع همین بس که طی سالهای اخیر  با رشد تصاعدی توطئه ها و اقدامات دشمنان علیه امنیت کشور مواجه بوده و هستیم و وثبات کلی کشور و شکست دشمن در اکثریت قریب به اتفاق این توطئه ها ونقشه های پیچیده، ثمره همین نگاه عملیاتی و سیستماتیک است. قطعا استمرار حضور وزیر کنونی اطلاعات در این مجموعه، این منظومه پویا را تکمیل خواهد کرد. 

دستاورد مهم دیگری که نمی توان از آن عبور کرد، معطوف به مدیریت اطلاعاتی -میدانی کشور در ایام پس از شهادت رئیس جمهور خدمتگذار کشورمان جناب آیت الله رئیسی بود. ضد انقلاب و بدخواهان نظام ، سرمایه گذاری هنگفتی بر روی تبلور آشفتگی و هرج و مرج در روزها و هفته های پس از شهادت رئیس جمهور سابق کشورمان نموده و اساسا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید را خط قرمز خود تلقی می کردند. با این حال، در سایه تلاش جمعی نهادهای امنیتی، نظامی و اجرایی کشور و با اشراف اطلاعاتی سربازان بیدار وطن، چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سلامت و با صیانت کامل از آرای مردم ایران برگزار شد. 

به نظر می رسد اکنون زمان تثبیت و تکمیل ریل گذاری هایی است که در دوران وزارت حجه الاسلام و المسلمین دکتر خطیب صورت گرفته است. قطعا رای بالای مجلس شورای اسلامی به ایشان، پشتوانه مهم و موثری در استمرار این مسیر روشن به شمار می آید. این ریل گذاری ها در سه سطح داخلی و ساختاری ، تعاملات با دیگر ارگانها، نهادها و وزارتخانه ها ، رصد و پایش عملیات روانی دشمن در دو بعد داخلی و برون مرزی و در نهایت، تدوین بهترین نسخه های عملیاتی در مواجهه با تهدیدات و کسب فرصتها تبلور یافته و سربازان گمنام امام زمان (عج) عزم خود را در عمل به تک تک این موارد جزم کرده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد