وزیر پیشنهادی آموزش اعتقادی به تاثیر قطعی معدل بر کنکور ندارد

کد خبر: 1308463

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نشست امروز اعضای این کمیسیون را با حضور وزرای پیشنهادی علوم، امور خارجه، تعاون، دادگستری و آموزش تشریح کرد.

وزیر پیشنهادی آموزش اعتقادی به تاثیر قطعی معدل بر کنکور ندارد

احسان عظیمی راد ، با اشاره به دومین روز بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت دکتر پزشکیان در کمیسیون آموزش، گفت: اعضای کمیسیون عصر امروز (سه شنبه، 23 مرداد ماه) برای دومین بار میزبان حسین سیمایی صراف به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بودند که وزیر پیشنهادی برنامه‌های تکمیلی خود را تشریح کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دومین روز نشست گزینه پیشنهادی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، اعضای کمیسیون دغدغه‌های خود را در مورد عدم ارتباط دانشگاه و صنعت، عدم مهارت محوری پایان نامه‌ها، تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری، نبود راهکار درست برای عدم مهاجرت نخبگان، توجه به جذب اعضای هیأت علمی، بحث آمایش سرزمینی، توجه ویژه به دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی، توجه به مدیریت ستاد وزارت علوم به دور از موضوعات سیاسی‌، همکاری مداوم  کمیسیون آموزش و وزارت علوم، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و ‌.. را مطرح کرد.

عظیمی راد در ادامه جلسه امروز به حضور عباس عراقچی وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه دولت چهاردهم، اشاره کرد و اظهار داشت: عراقچی در ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد و فعالیت خود در حوزه امور خارجه ارائه داد و برنامه کلی وزیر پیشنهادی، «سیاست خارجی فراگیر، فعال و اثرگذار» اعلام شد.

 خنثی سازی و رفع تحریم‌ها را از وظایف وزارت امور خارجه

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه در این نشست عراقچی خنثی سازی و رفع تحریم‌ها را از وظایف وزارتخانه دانست و اظهار داشت: وزیر پیشنهادی سیاست خارجی وفاق ملی و تقویت دیپلماسی خارجی را از برنامه‌های دیگر وزارتخانه تعریف کرد تا مانع از رشد قاچاق و ناامنی در کشور باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست نمایندگان بخشی از  دغدغه‌ها و سوالات خود را مطرح کرد، گفت: ورود تکنولوژی به وزارت امور خارجه، برنامه وزارتخانه برای تعامل  کشور با آمریکا و شرق، جای خالی برنامه برای انتقام از آمریکا، جای خالی آموزش در برنامه‌های وزارتخانه، آموزش ایرانیان در خارج از کشور، توجه به دیپلماسی اقتصادی، فرهنگی، علمی و حل مشکلات آب، اعتقاد وزیر پیشنهادی به قانون اقدام راهبردی در خنثی سازی تحریم‌ها، حضور بی رویه اتباع بیگانه، پر رنگ شدن گروه دوستی کشور برای رونق دیپلماسی به ویژه با کشورهای فارسی زبان، توجه به مرزهای ریمدان سیستان و بلوچستان، ممانعت از دوقطبی سازی جامعه توسط وزارتخانه، اداره وزارت امور خارجه توسط خود وزیر انتخابی و عدم استفاده از بانیان دولت یازدهم و دوازدهم که عامل شکست برجام شدند، از موارد مطرح شده بود.

میدری  وعده اجرای ماده 27 قانون حمایت از معلولان را داد

عظیمی راد در ادامه از حضور احمد میدری به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون آموزش و تحقیقات خبر داد و گفت: وزیر پیشنهادی برنامه‌های تکمیلی در خصوص وزارتخانه کار ارائه کرد و در ادامه سوالات و دغدغه‌های نمایندگان مطرح شد. در این نشست اعضای کمیسیون بر مسائلی چون به مراکز فنی، حرفه‌ای و برنامه ریزی مناطق مهجور همچون چابهار سیستان و بلوچستان، صندوق های بازنشستگی، بهزیستی، تامین اجتماعی و فقر زدایی مطلق تاکید کردند.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه نگاه عدالت محور در توزیع امکانات از موضوعات مهم در نشست با وزیر پیشنهادی کار بود، گفت: توجه به سازمان بهزیستی، تصمیم گیری در انتصابات بر اساس شایسته سالاری و سیاست زدایی از اقتصاد از مهمترین برنامه‌های وزیر پیشنهادی در این جلسه بود، توجه به مدیریت شستا از دیگر موضوعاتی بود که میدری به آن پاسخ داد.

وی با بیان اینکه در این نشست وزیر کار وعده اجرای ماده 27 قانون حمایت از معلولان را داد، اظهار داشت:  اجرای این قانون سالانه نیازمند ۱.۵ همت اعتبار است که میدری وزیر پیشنهادی قول پیگیری این مسئله را به اعضای کمیسیون داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در این ماده از قانون حمایت از معلولان تاکید شده است که دولت مکلف است کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیار شدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد را به میزان حداقل دستمزد سالانه تعیین و اعتبارات لازم را در قوانین بودجه سنواتی کشور منظور کند. بانوان کارمند دارای همسر یا فرزند معلول به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل (با تأیید سازمان) از تسهیلات مقرر در قانون راجع به خدمت نیمه ‌وقت بانوان مصوب ۱۳۶۲/۹/۱۰ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن با استفاده از حقوق و مزایای کامل بهره‌مند خواهند شد. کارمندان مرد دارای همسر معلول یا دارای فرزند معلول تحت سرپرستی و فاقد مادر به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل (با تأیید سازمان) با یک چهارم کسر ساعات کار هفتگی، از حقوق و مزایای کامل استفاده خواهند کرد.

عظیمی راد افزود: برخی از اعضای کمیسیون نسبت به موضع گیری میدری و امضای نامه موسوم به جام زهر در مجلس ششم و تحصن در مجلس، ایشان را مورد نقد قرار دادند که فرموند اشتباه کردم.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تاکید بر اینکه در ادامه این نشست حسین رحیمی به‌ عنوان وزیر پیشنهادی دادگستری دولت چهاردهم در کمیسیون حضور یافت، گفت: در ابتدای این جلسه رحیمی با اشاره به سوابق کاری خود در امور قضایی به صورت کلی اشاره کرد.

همکاری قوا در اولویت برنامه‌های وزیر دادگستری 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس همکاری سه قوا را در اولویت برنامه‌های خود دانست و اظهار داشت: توجه به دیپلماسی امور حقوقی و قضایی، حمایت‌های اجتماعی از حقوق کودکان، توجه به سازمان تعزیرات و مشکلات آنها  و گسترش روابط دو قوه قضائیه و مقننه از کلیات برنامه وزیر پیشنهادی دادگستری در این نشست بود.

عظیمی‌راد با بیان اینکه عملکرد رحیمی در دو نگاه دولت‌های دوازدهم و سیزدهم از سوی نمایندگان مورد توجه قرار گرفت، گفت: مصادره اموال کلاهبرداران، آموزش کارکنان دادگستری، تکریم ارباب رجوع، پیشگیری وقوع جرم در دادگستری، حضور دادگستری در جلسات، شورای اداری، استقلال قاضی را محدود به خودبینی نکنید، رعایت آداب و اخلاق اسلامی توسط قضات، جوانگرایی قضات بر مبنای تجربه، مبارزه با فساد اقتصادی، توجه تعزیرات به گرانی بلیت هواپیما تهران_ چابهار، تقویت امور دادگستری در شهرستان ها از موضوعاتی بود که توسط نمایندگان طرح موضوع شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید برحضور دومین بار علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش، اظهار داشت: در این جلسه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه‌های تکمیلی خود را به صورت جزیی ارائه داد و اجرای سند تحول بنیادین مصداق سندملی را از تاکیدات مقام معظم رهبری دانست.

عظیمی راد ادامه داد: کاظمی اجرای سند تحول بنیادین را با ۲۳ خوشه و ۱۵۰ پروژه یکی از برنامه‌های آینده خود اعلام کرد و تشکیل کارگروهی برای اجرای سند تحول بنیادین را در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح کرد، رسیدگی برای ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش از دیگر موضوعات وزیر پیشنهادی است.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم تاثیر قطعی معدل در کنکور را یکی از دغدغه‌های نمایندگان در نشست عنوان کرد و اظهار کرد: وزیر پیشنهادی اعتقادی به تاثیر قطعی معدل بر کنکور ندارد و کمبود معلم برای مهر ماه از دغدغه‌های جدی ایشان است همچنین تاکید به مدیریت اجرایی، طراحی نظام آموزشی جدید، انتخاب مدیران انقلابی، کنار گذاشتن افراد معتقد به اجرای سند ۲۰۳۰، توجه به صندوق ذخیره معلمان، اجرای درست رتبه بندی معلمان و پرداخت پاداش بازنشستگان از موضوعاتی بود در این نشست مطرح شد و کاظمی وعده پیگیری آنها را داد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد