سخنگوی سپاه:دشمن با شکست خوردن در جنگ شناختی پاسخ خود را گرفت

کد خبر: 1308231

سخنگوی سپاه با اشاره به ترور شهید هنیه گفت: بدون تردید دشمن در این جنگ شناختی شکست خورد و با موضع اعلامی رهبری و پاسخ قاطع ایران، تمام محاسبات دشمن در هم ریخت. دشمن با شکست خوردن در جنگ شناختی پاسخ خود را گرفت.

سخنگوی سپاه:دشمن با شکست خوردن در جنگ شناختی پاسخ خود را گرفت

سخنگوی سپاه با اشاره به ترور شهید هنیه گفت: بدون تردید دشمن در این جنگ شناختی شکست خورد و با موضع اعلامی رهبری و پاسخ قاطع ایران، تمام محاسبات دشمن در هم ریخت. دشمن با شکست خوردن در جنگ شناختی پاسخ خود را گرفت.

سردار علی‌محمد نائینی شامگاه ۲۲ مردادماه در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی جهادگر تبیین که در مجتمع هویزه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز خبرنگاران مانند یک رزمنده در جنگ هستند. مهمترین کار خبرنگار و رسانه ساختن تصویر مطلوب و اصلاح تصاویر موجود از مجاهدت‌ها و دستاوردهاست.

وی افزود: تراز کار حرفه‌ای خبرنگاران باید متناسب با یک جنگ بزرگ رسانه‌ای باشد و مهارت خبرنگار در این است که متناسب با جنگ روایت‌ها، درست روایت کردن و اول روایت کردن را بیاموزد و از دل روایت‌های مختلف تحریف‌شده و جعلی، روایت امید را استخراج کنند.

سخنگوی سپاه تاکید کرد: خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین و امیدآفرینی قرار دارند در یکسال اخیر فریاد مظلومیت فلسطینیان را خبرنگاران به جهان منتقل کردند و جبهه فلسطین در غزه را به کل جهان امتداد دادند و در این راه ۱۶۶ شهید تقدیم کردند. بدون روایتگران صادق که عمل مومنانه دارند، امکان روایتگری از مجاهدت‌ها در همه عرصه‌های جهاد و خدمت وجود ندارد، خبرنگاران به فرماندهان اعتماد به نفس و به صحنه جنگ عمق می‌دهند.

نائینی گفت: رزمندگان در میدان به روایت خبرنگاران پشتشان گرم است. در جنگ شناختی امروز مراکز معرفت و اندیشه انسان‌ها هدف قرار گرفته است هر کس بهتر تصویر بسازد، موفق‌تر است. در جنگ روایت‌ها مردم با تصویرها ارتباط دارند تا روایات عینی؛ لذا این اهمیت دارد چراکه دشمن با تکنیک امنیت روانی تصویرسازی می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز با رسانه‌های جدید و فناوری‌های نوپدید فاصله‌ها برداشته شده و رسانه مولفه قدرت ملی است. در عصر رسانه و ارتباطات افکار عمومی مدیریت می‌شود و این رسانه است که یارگیری می‌کند. لذا خبرنگاران باید با روایت‌هایی جعلی و دروغ مقابله کنند. تحلیل ارزش‌ها، هویت ملت و عوامل استحکام یک ملت خطرناکترین تهدید است که در جنگ شناختی که بخش اصلی جنگ ترکیبی است اتفاق می‌افتد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز دشمن با بهره‌گیری هوشمندانه از تمام مولفه‌های قدرت، جنگ ترکیبی همه‌جانبه راه انداخته است. نمونه این جنگ ترور شهید هنیه است. دشمن برای ترور هنیه از جنگ ترکیبی استفاده کرد. جنگ شناختی مهم‌تر از جنگ امنیتی و ترور بوده و هدف اصلی آن ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و  اعتبارزدایی از امنیت و قدرت جمهوری اسلامی و نهادهای انقلابی و تامین‌کننده امنیت بود.

نائینی بیان کرد: دشمن با ترور اسماعیل هنیه در واقع هم میهمان و هم میزبان را هدف قرار داد، اما بدون تردید دشمن در این جنگ شناختی شکست خورد و با موضع اعلامی رهبری و پاسخ قاطع ایران، تمام محاسبات دشمن در هم ریخت. دشمن با شکست خوردن در جنگ شناختی پاسخ خود را گرفت. در جنگ‌های آینده برنده جنگ دارنده سلاح‌های استراتژیک نیست، بلکه کسی پیروز است که روایت اول حوادث را به دست گیرد.

وی افزود: در جنگ جدید، مهمات همان محتوای اصلی تولید روایت است. این قدرت رسانه را می‌رساند. دشمن شبکه‌ای کار می‌کند، رسانه‌های غربی با هم‌افزایی در یک قالب شبکه‌ای کار می‌کنند و روایت رسانه‌ها بر اساس آنچه که اندیشکده‌ها تولید محتوا می‌کنند، است. روایت بسیاری از رسانه‌های غربی بر اساس اطلاعاتی است که موساد در اختیار آنان قرار می‌دهد و اتاق های اندیشه‌ورز نیز با ارائه محتوا به رسانه‌ها، آن‌ها را در اختیار دارند.

سخنگوی سپاه اضافه کرد: لذا کار مدیران رسانه، خبرنگاران و اندیشه‌ورزان کار سختی است. در جنگ روایت‌ها وقتی جامعه نسبت به داشته‌های خود بی‌تفاوت شد، در بنیان‌های خود سست می‌شود. اما جامعه با فهم سیاسی بالا و بصیر فریب نمی‌خورد. روایت خبرنگار در رسانه باید جذاب، مستند، به‌موقع، صادقانه و متناسب با فهم عمومی جامعه باشد.

نائینی اظهار کرد: شکست دادن محور مقاومت بعد از مقابله داعش کار آسانی نیست. جبهه مقاومت فلسطین از یک پشتوانه مردمی برخوردار است. امروز مردم فلسطین با دست خالی در برابر رژیم صهیونسیتی با آن همه تجهیزات نظامی پیشرفته پیروزاند. همه محور مقاومت یک اشتراکی دارد و آن مردمی بودن آن است. افکار عمومی جهان با فلسطین است و رژیم صهیونسیتی در مقابل افکار عمومی قرار دارد که این امر از مجاهدت خبرنگاران سرچشمه گرفته است.

وی افزود: رسانه‌ها در یک سال اخیر در بحث فلسطین بسیار خوب کار کرده‌اند. اهداف راهبردی رژیم صهیونسیتی امروز با شکست مواجه شده، در دستاوردسازی هوشمند و جنگ شناختی شکست خورد. در حالیکه می‌خواست با ترور هنیه جبهه مقاومت را تضعیف کند با این شکست‌ها مواجه شد. ضمن اینکه قدرت جبهه فلسطین بیشتر شد و لذا رسانه‌ها امروز باید به شکست راهبردی این رژیم بپردازند. امروز موجودیت رژیم صهیونسیتی به چالش کشیده شده است و حرفی از ارتش شکست ناپذیر نیست. از طرفی فلسطین امروز مورد حمایت افکار عمومی جهان است./ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد