عارف: پیام تشکیل بنیاد شهید، ماندگاری انقلاب است

کد خبر: 1308147

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: آقای اوحدی بازنگری در تشکیلات بنیاد شهید را به‌ طور جدی با رویکرد جدید، یعنی به‌عنوان یک بنیاد اجتماعی و فرهنگی پیشرو در توسعه کشور، مدنظر قرار دهد.

عارف: پیام تشکیل بنیاد شهید، ماندگاری انقلاب است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: آقای اوحدی بازنگری در تشکیلات بنیاد شهید را به‌ طور جدی با رویکرد جدید، یعنی به‌عنوان یک بنیاد اجتماعی و فرهنگی پیشرو در توسعه کشور، مدنظر قرار دهد.

آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: آقای قاضی‌زاده بانشاط و انگیزه‌ای که ما همیشه در ایشان دیدیم در این سنگر هم در خدمت آرمان‌های انقلاب و خدمت‌رسانی به ایثارگران عزیز بودند. ان‌شاءالله که خدمات ایشان باقیات‌صالحات برایشان باشد.

وی افزود: اگر بنا باشد بنیاد شهید که متعلق به صاحبان اصلی انقلاب است، ماندگار باشد، انقلابمان هم حتماً ماندگار خواهد بود و ما هم بر این باوریم که این انقلاب باید به دست صاحب اصلی‌اش حضرت صاحب‌الزمان (عج) داده شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه بنیاد شهید در دوره‌های فعالیت خودش در سه مرحله افتخار خدمتگزاری را به ایثارگران و خانواده‌های شهدا داشته است، گفت: در گام اول که ضرورت رسیدگی جدی به امور خانواده شهدا محسوس بود که نتیجه آن تشکیل بنیاد شد و انصافاً توفیقات خوبی را در این مرحله داشت؛ علی‌رغم مشکلاتی که وجود داشت، اما خیلی زود نظام ما به این نتیجه رسید که صاحبان اصلی انقلاب و مشخصاً خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید توانمند شوند.

عارف اضافه کرد: توانمندسازی خانواده شهدا و فرزندان شاهد و ایثارگران در دستور کار نظام قرار گرفت که دستاوردهای ارزشمندی را در همه بخش‌ها به‌خصوص در آموزش‌عالی با آن روبه‌رو بودیم و انصافاً خوب جواب داد و واقعاً مسئولیت علم‌اندوزی و تربیت خودشان را دنبال کردند که در این مسیر بودیم که ساماندهی کلی و جامع ایثارگران در کشور مطرح شد و طرح جامع ساماندهی که معتقدم طرح بسیار خوبی بود که جهت‌گیری اصلی آن حفظ عزت حرمت و منزلت خانواده شهدا بود.

وی تصریح کرد: در بعضی جاها ممکن است اعتنا و توجه لازم به عزیزان شهدا و ایثارگر نشود که طرح بسیار جامعی تصویب شد و بنا بود سازوکار پاسخگویی به ایثارگران عزیز را دنبال کند، شاید بخش‌های مهمی از آن سند اجرایی شده که نیاز به قانون داشت و قانون تصویب شد، در جاهایی مشکل بار مالی پیدا کرد که خوشبختانه مجمع تشخیص مصلحت نظام یک تصمیم بسیار مهم و مترقی را علی‌رغم محدودیت‌های موجود، اتخاذ کرد که بیانگر جایگاه این عزیزان در همه نهادهای حکومتی کشور است.

معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: ان‌شاءالله آقای اوحدی سند جامع ایثارگران را به‌طورجدی در دستور کار قرار دهند و اگر احکام اجرا نشده، اجرایی شود و اگر در جاهایی نیازمند اصلاح است، اصلاح صورت گیرد و اگر نیاز به بررسی در هیئت دولت هم داشته باشد، ما در خدمت هستیم.

عارف با بیان اینکه امروز وارد مرحله سوم در حوزه بنیاد شهید شده‌ایم، اظهار کرد: مرحله سوم، نقش‌آفرینی بیشتر صاحبان اصلی انقلاب در امور حکمرانی، نهادهای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است که به نظر می‌رسد باتوجه‌به اینکه در مرحله دوم، دستاوردهای ارزشمندی داشتیم که البته کفایت نمی‌کند و بنیاد باید راهبرد توانمندسازی را به‌طورجدی در دستور کار خودش داشته باشد، باید به مرحله سوم نیز توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت خانواده‌های شهدا و ایثارگران بیش از آن چیزی است که امروز با آن روبه‌رو هستیم، گفت: باید بتوانیم در مرحله سوم این عزیزان را در امور اجرایی و حاکمیتی کشور برای اینکه مردم اطمینان به عملکرد این نهادها داشته باشند، به‌کارگیری کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده این است که آقای اوحدی بازنگری در تشکیلات بنیاد را به‌طورجدی با رویکرد جدید، یعنی به‌عنوان یک بنیاد اجتماعی و فرهنگی پیشرو در توسعه کشور مدنظر قرار دهد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد