ناصر ایمانی در گفتگو با فردا:

ظریف رندانه کنار کشید تا مسئولیت ضعف شورای راهبری را نپذیرد

کد خبر: 1308099

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: وقتی رئیس جمهور نصف کابینه را خود انتخاب کرد، نشان می دهد که شورای راهبری ضعف داشت چون نتوانست فهرست شایسته ای را در اختیار رئیس جمهور بگذارد تا او اعضای کابینه را از داخل آن انتخاب کند. متأسفانه حالا نیز به جای آنکه مسئولیت این ضعف را بپذیرند، رندانه کنار می کشند.

ظریف رندانه کنار کشید تا مسئولیت ضعف شورای راهبری را نپذیرد

گروه سیاسی فردا: همانقدر که زمان انتخابات آمدن ظریف کنار مسعود پزشکیان توجه بسیاری را به خود جلب کرد، به همان میزان نوع استعفای او آن هم کمتر از 2 هفته از شروع کار دولت نزد افکارعمومی سئوال برانگیز بود.

ناصر ایمانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره اعتراض اصلاح طلبان به کابینه مسعود پزشکیان گفت: اصلاح طلبان امروز باید نسبت خود را با دولت چهاردهم خیلی شفاف و روشن اعلام کنند. آنها یا باید بپذیرند که در حمایت از آقای پزشکیان اشتباه کردند یا در انتخاب اعضای شورای راهبری انتقالی دولت دچار اشتباه شدند.

وی با اشاره به نامه استعفای ظریف از کابینه افزود: آقای ظریف اعلام کرد «فقط 10 وزیر پیشنهادی از فهرست نهایی شورای راهبری انتخاب شدند و 9 بقیه را شخص رئیس جمهور انتخاب کرد». این حرف نشان می دهد که شورای راهبری با رئیس جمهور تعامل مناسبی را برای انتخاب افراد نداشت به این معنا که نظرات رئیس جمهور را برای انتخاب اعضای کابینه دریافت کند و در فرایند ارزیابی‌های انجام شده، معیارها و ملاک های رئیس جمهور را درنظر بگیرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: وقتی رئیس جمهور نصف کابینه را خود انتخاب کرد، نشان می دهد که شورای راهبری ضعف داشت چون نتوانست فهرست شایسته ای را در اختیار رئیس جمهور بگذارد تا او اعضای کابینه را از داخل آن انتخاب کند. متأسفانه حالا نیز به جای آنکه مسئولیت این ضعف را بپذیرند، رندانه کنار می کشند.

وی ادامه داد: آقای ظریف 2 هفته پیش حکم معاونت راهبردی رئیس جمهور را دریافت کرد و حالا خودش می گوید که «یک هفته پیش استعفا کرده است». متأسفانه او به جای آنکه به رئیس جمهور استعفا دهد بی ادبانه خطاب به مردم نامه نوشت. رئیس جمهور کشور را نباید تضعیف کرد.

ایمانی گفت: آقای ظریف با این نوع استعفا دادن خواست افکار یکسری از مردم را به خود جلب و کند تا خودش را از یکسری مسئولیت ها مبرا سازد. در واقع او آقای پزشکیان را در همین ابتدای دولت تنها گذاشت. در مجموع اصلاح طلبان باید تکلیف خودشان را روشن کنند و نمی توانند شرایط را شترگاوپلنگ پیش ببرند تا انتخابات 4 سال آینده فرا برسد و مقابل انتقادها از پذیرش مسئولیت شانه خالی کنند و موقع تقدیر از دستاوردها خودشان را جلو بیندازند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد