سبحانی نیا در گفتگو با فردا:

ترکیب کابینه با شعارهای انتخاباتی پزشکیان تطابق دارد

کد خبر: 1308042

فعال سیاسی گفت: آقای پزشکیان به شعارهای خودش عمل کرد و افرادی را انتخاب کرد تا مجموعه نیروهایی را با گرایش های مختلف سیاسی همراه خود داشته باشد.

ترکیب کابینه با شعارهای انتخاباتی پزشکیان تطابق دارد

گروه سیاسی فردا: بالاخره از هیأت وزیران دولت چهاردهم رونمایی شد اما این موضوع همراه با واکنش هایی بود. قریب به اتفاق اصلاح طلبان یا اعلام نارضایتی کردند یا تعمدا رویه سکوت پیش گرفتند، از آن طرف اصولگرایان نیز ترجیح دادند قضاوت را به بعد از اعلام نظر مجلس موکول کنند، از این رو نقد جدی یا حمایت پررنگی از اردوگاه اصولگرایی مشاهده نشد.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار فردا درباره ترکیب کابینه دولت مسعود پزشکیان گفت: در موعد قانونی آقای دکتر پزشکیان وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی کرد. طبیعتا جریانات سیاسی بعد رونمایی از کابینه بازخوردها و واکنش هایی نشان دادند. بعضی اظهار ناخشنودی و نگرانی کردند، برخی ترجیح دادند سکوت کنند و فعلا قضاوتی نکنند، عده ای نیز رضایت خود را در پشت سکوت شان پنهان ساختند.

وی افزود: آقای پزشکیان یکسری شعارهایی زمان انتخابات داد و در روز تحلیف از تشکیل دولت وفاق سخن گفت. شرط دولت وفاق آن بود که تحت تأثیر فشارهای جریانات سیاسی قرار نگیرد و افرادی را برای همکاری انتخاب کند تا موضع گیری برجسته مقابل آنها نباشد. عملا انتخاب وزرای معرفی شده بر همین اساس انجام شد.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: رئیس جمهور کسانی را برای وزارتخانه های کلیدی مثل کشور، اطلاعات، ارشاد، امور خارجه و دفاع برگزید که حساسیت سیاسی روی آنها نیست. سایر وزرای پیشنهادی نیز کسانی هستند که توانمندی معنی داری نسبت به وزرای سابق ندارند؛ به عبارت دیگر کسانی نیستند که انتظار داشته باشیم تحولی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه ترکیب کابینه با شعارهای انتخاباتی پزشکیان تطابق دارد، ادامه داد: آقای پزشکیان به شعارهای خودش عمل کرد و افرادی را انتخاب کرد تا مجموعه نیروهایی را با گرایش های مختلف سیاسی همراه خود داشته باشد. البته زمان انتخابات او از به کاری گیری ظرفیت اقوام، مذاهب و اقلیت ها صبحت کرد اما تا به حال انتصاباتش در موردی به نظر می رسد که آن وعده محقق شده باشد اما قطعا از این ظرفیت در سایر ارکان مدیریت دولت استفاده خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد