شریعتی: استعلام امنیتی باید پیوست مدارک وزرای پیشنهادی به مجلس باشد

کد خبر: 1307673

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران گفت: حتماً در مجلس شورای اسلامی حساس هستیم نسبت به اینکه وزرایی که معرفی می‌شوند استعلام شده باشند. استعلام‌ها هم باید کتبی باشد و استعلام شفاهی معنایی ندارد. استعلام‌ها باید جز مدارک پیوست وزرا باشد.

شریعتی: استعلام امنیتی باید پیوست مدارک وزرای پیشنهادی به مجلس باشد

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس طرح مجلس دهم بود که در مجلس یازدهم نهایی شد و به قانون تبدیل شد. اشخاصی که برای تصدی جایگاه وزارت معرفی می‌شود باید طبق قانون از سه مرجع وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضاییه استعلام گرفته شود. اگر این مراجع موافقت کرده‌اند امکان انتصاب آنها وجود دارد. 

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی در این موضوع نیز تأکیدات مکرری داشتند. ایشان در سال ۹۷ در دیدار با کارکنان وزارت اطلاعات تأکید کردند که مسئله نفوذ بحث بسیار جدی است همه کسانی که می‌خواهند در جایگاهی منصوب شوند باید صلاحیت داشته باشند و کوچک‌ترین تردیدی درباره صلاحیت اشخاص باید توسط دستگاه‌ها جدی گرفته شود و مرجع رسیدگی آن وزارت اطلاعات است که البته در قانونی که بعداً تصویب شد مراجع استعلامی افزایش پیدا کرد.

شریعتی بیان کرد: بنابراین حتماً  در مجلس شورای اسلامی حساس هستیم نسبت به اینکه وزرایی که معرفی می‌شوند استعلام شده باشند. استعلام‌ها هم باید کتبی باشد و استعلام شفاهی معنایی ندارد. استعلام‌ها باید جز مدارک پیوست وزرا باشد. حتماً وزرایی که توسط رئیس‌جمهور به مجلس معرفی می‌شوند باید استعلام مثبت این سه دستگاه را داشته باشند.

شریعتی اظهار کرد: این شرط لازم است بعد از آن توانمندی و کارآمدی سوابق برای آن جایگاهی که برای آن معرفی شده‌اند نیز بررسی می‌کنیم. 

وی گفت: رهبر انقلاب ۱۲ شاخص را برای معرفی وزرا مشخص کردند که میثاق مشترک بین رئیس‌جمهور و مجلس باشد هر فردی که با این ویژگی‌ها معرفی شود در مجلس به آنها رأی بالایی خواهیم داد. اگر این ویژگی‌ها را نداشته باشند طبیعتاً نمی‌توانند رای اعتماد مجلس را کسب کنند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد