کابینه زیر فشار سهم‌خواهی

کد خبر: 1307559

در حالی فرصت مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور برای ارائه لیست اعضای کابینه دولت چهاردهم رو به پایان است که شنیده‌ می‌شود این لیست در حال نهایی شدن است. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفته که لیست وزیران پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس برای اخذ رأی اعتماد روز یکشنبه هفته آینده به مجلس معرفی خواهد شد.

کابینه زیر فشار سهم‌خواهی

در حالی فرصت مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور برای ارائه لیست اعضای کابینه دولت چهاردهم رو به پایان است که شنیده‌ می‌شود این لیست در حال نهایی شدن است. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفته که لیست وزیران پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس برای اخذ رأی اعتماد روز یکشنبه هفته آینده به مجلس معرفی خواهد شد.

 احتمال معرفی یک وزیر زن و یک وزیر اهل سنت

آخرین شنیده‌ها حاکی از این است که در لیستی که تاکنون در دولت آماده شده و قرار است یکشنبه از سوی پزشکیان به مجلس معرفی شود، حضور یک وزیر پیشنهادی زن و یک وزیر اهل سنت قطعی شده است.

همچنین اخباری درباره معرفی پنج عضو کابینه دولت سیزدهم از سوی پزشکیان شنیده می‌شود.

براساس اخبار شنیده شده درباره اسامی وزرای پیشنهادی، به نظر می‌رسد پزشکیان تلاش دارد براساس وعده‌هایی که برای تشکیل دولت وفاق ملی داده عمل کند.

 

وزرای پیشنهادی چه کسانی هستند؟

آن‌طور که شنیده می‌شود مسعود پزشکیان برای وزارت آموزش و پرورش، پروین داداندیش را در نظر گرفته است، پروین داداندیش، همسر محمود واعظی است. او عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب است و سال ۹۵ مشاور وزیر ارشاد بود.

گزینه پزشکیان برای وزارت ارتباطات هم گویا محمدرضا پاکروان یا ستار هاشمی است. گفته می‌شود محمدرضا پاکروان گزینه‌ای است که عارف اخیرا او را به‌عنوان گزینه‌ای جدید برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی کرده است.

بر همین اساس حالا پزشکیان باید بین او و ستار هاشمی که از سویی شورای راهبری معرفی شده، یکی را انتخاب کند

نام محمد‌رضا پاکروان در فهرست گزینه‌های پیشنهادی «کارگروه انتخاب گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» نبود؛ کمیته‌ای که بیشترین امتیاز را به ستار هاشمی داده بود.

ستار هاشمی هم متولد ۱۳۵۵ در شهر یاسوج و استاد گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز است. او در سال ۹۳ به‌عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس و در سال ۹۵ به‌عنوان معاون فناوری شرکت ارتباطات زیرساخت مشغول به فعالیت شد.

هاشمی بعد از خداحافظی از وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم به سازمان ثبت ‌اسناد کشور رفت و سمت معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبت را به عهده گرفت.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب (وزیر فعلی) هم براساس شنیده‌ها گزینه اصلی پزشکیان برای وزارت اطلاعات است. خطیب در دوران تصدی خود در وزارت اطلاعات، عملکرد قابل قبول و خوبی را داشته و احتمالا همین هم موجب شده پزشکیان وی را در دولت خود هم نگاه دارد.

عبدالناصر همتی هم براساس شنیده‌ها، گزینه دولت برای وزارت اقتصاد است.

 این اقتصاددان، هجدهمین رئیس بانک مرکزی ایران بود و هم‌اکنون به‌عنوان استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران فعالیت می‌کند.

پزشکیان قرار است وزارتخانه حساس امور خارجه را هم به سید عباس عراقچی بسپارد. عراقچی متولد ۱۴ آذر ۱۳۴۱ و دیپلمات و سیاستمدار ایرانی است که از سال ۱۴۰۰ به‌عنوان دبیر شورای راهبردی روابط خارجی فعالیت می‌کند. وی از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ سمت معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران را برعهده داشت. او همچنین از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ بوده‌ که در وین حضور داشته‌ است.

محمدرضا ظفرقندی هم به نظر می‌رسد گزینه نهایی رئیس‌جمهور برای وزارت بهداشت باشد. ظفرقندی سال ۱۳۳۷ در تهران به دنیا آمده است. وی از ۳ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بود.

او فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران و محل کارش بیمارستان سینا است. ظفرقندی از زمره اصلاح‌طلبان فعال در جامعه پزشکی است. وی در حال حاضر دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که یک حزب اصلاح‌طلب تلقی می‌شود را برعهده دارد.

مسعود پزشکیان برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم سید کامل تقوی‌نژاد را در نظر گرفته است. تقوی‌نژاد متولد سال ۱۳۴۳ در لنده، استان کهگیلویه و بویراحمد است. او از تیر ۱۴۰۱ با حکم رئیس کل بانک مرکزی به‌عنوان رئیس هیأت سرپرستی مؤسسه اعتباری نور منصوب شد و این مؤسسه در آذرماه ۱۴۰۲ به بانک ملی ایران انتقال یافت.

تقوی‌نژاد معاون توسعه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود و در دولت دهم و یازدهم به‌عنوان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و مدیرعامل بانک سپه فعالیت کرده است. البته همچنان نام میدری هم برای این سمت شنیده می شود. تقوی نژاد پیش از این در سمت‌های اجرایی معاونت در وزارت‌خانه‌های امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون در دولت خاتمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان، مدیرکل در مجموعه وزارت کشور، وزارت جهاد سازندگی و سازمان ثبت احوال کشور فعالیت کرده است. 

شنیده می‌شود رئیس‌جمهور برای وزارت دادگستری هم امین‌حسین رحیمی (وزیر فعلی) را در نظر گرفته است.

رحیمی سال ۱۳۴۷ در ملایر به دنیا آمد، او معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه از خرداد ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ بوده‌ است. رحیمی پیش از این نماینده شهرستان ملایر در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی و دادستان دیوان محاسبات کشور در مجلس نهم بود. وی همچنین در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ به‌عنوان وزیر دادگستری پیشنهادی دولت سیزدهم توسط سید ابراهیم رئیسی به مجلس معرفی شد.

امین‌حسین رحیمی توانست در هشتمین دوره انتخابات مجلس با مجموع ۳۴ هزار و ۳۴۳ رأی از ۱۰۵ هزار و ۳۵۲ آرای مأخوذه به‌عنوان نماینده اول مردم شهرستان ملایر به مجلس هشتم راه یابد.

تحصیلات رحیمی، کارشناس ارشد حقوق عمومی از دانشگاه تهران است. او عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هشتم، سخنگوی این کمیسیون و عضو هیأت تطبیق و بررسی مصوبات دولت با قوانین بود. رحیمی در تیرماه سال ۱۳۹۱ به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و تصویب نمایندگان مجلس به‌عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب شد و پس از گذشت یک سال وکلای ملت در شهریورماه ۱۳۹۲ با ۱۷۹ رأی موافق از مجموع ۱۹۰ آرای مأخوذه، امین‌حسین رحیمی را به‌عنوان رئیس جدید دیوان محاسبات برگزیدند.

شنیده شده عزیز نصیرزاده که سرتیپ خلبان اف-۱۴ ارتش جمهوری اسلامی ایران است و‌ هم‌اکنون به‌عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند هم گزینه پزشکیان برای وزارت دفاع است.

نصیرزاده متولد ۱۳۴۳ است و در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ فرمانده نیروی هوایی ارتش بود. نصیرزاده فعالیت نظامی خود را از سال ۱۳۶۱ آغاز کرد و در جنگ ایران و عراق از خلبانان نیروی هوایی ارتش بود. وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶ ریاست ستاد نهاجا (معاونت هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش) را برعهده داشت و از ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش بود.

محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم و رئیس فعلی سازمان انرژی اتمی هم گزینه رئیس‌جمهور دولت چهاردهم برای وزارتخانه راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است.

محمد اسلامی ، زاده ۱ مهر ۱۳۳۵ است که در دولت دوازدهم هم از سال‌ ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ سمت وزیر راه و شهرسازی را برعهده داشته است.

وی دانش‌آموخته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه دیترویت میشیگان آمریکا در سال ۱۳۵۸ در مقطع کارشناسی و همچنین کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه اوهایو آمریکا در سال ۱۳۶۰ و ام‌بی‌ای مدیریت جهانی هوانوردی مشترک دانشگاه رویال رودز کانادا و دانشگاه شریف در سال ۱۳۸۳ است.

سعید زرندی، معاون اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت هم بیش‌ترین شانس را برای تصدی پست وزارت در مهم‌ترین رکن اقتصادی کشور یعنی تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت چهاردهم  دارد.

البته پیش از این اخباری از نهایی شدن نام حسین علایی و یا حتی ابقا عباس علی‌آبادی به‌عنوان وزیر جدید صمت به گوش می‌رسید؛ اما اکنون برآوردهای نهایی حول نام سعید زرندی است.

سعید زرندی، مدیرعامل فعلی هلدینگ صنایع شیمیایی ایران و معاون اسبق طرح و برنامه وزارت صمت در دولت دوازدهم است. وی سابقه ریاست هیأت مدیره و مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در استان البرز را در کارنامه خود دارد. همچنین زرندی دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی از دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است.

ظاهرا این گزینه از سوی حسن روحانی به مسعود پزشکیان پیشنهاد شده، البته که در دولت سیزدهم نیز بنا بود او به‌عنوان استاندارد البرز تعیین شود.

سیدعباس صالحی هم گفته می‌شود قرار است از سوی پزشکیان به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد شود.

صالحی زاده ۱۳۴۲ در مشهد است که در دولت دوازدهم هم متصدی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

او معاون پیشین فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بود که به واسطه حضور در منصب معاونت فرهنگی و سرپرستی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد عرصه سیاست و رسانه شد. عباس صالحی در ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ خورشیدی از سوی حسن روحانی به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

رئیس‌جمهور به نظر می‌رسد قرار است مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری کشور را به سید رضا صالحی امیری بسپارد. کسی که زاده ۱۳۴۰ در شهرستان بابل است و در ایام انتخابات هم در کنار پزشکیان حضور داشت.

صالحی رئیس سابق کمیته ملی المپیک ایران، قائم‌مقام و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی بوده است. او در آغاز کار دولت حسن روحانی، هفتاد روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود و پیش از آن هم در وزارت اطلاعات، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت کرده است.

صالحی امیری دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه آزاد اسلامی (واحد علوم و تحقیقات) و دانشیار دانشگاه است.  وی در ۲۹ دی ۱۳۹۶ از سمت معاونت شهرداری تهران استعفا کرد و استعفای او توسط محمدعلی نجفی پذیرفته شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، سید عماد حسینی گزینه دولت برای وزارت نفت است، او متولد ۱۳۵۱ در قروه و  نماینده حوزه انتخابیه قروه و دهگلان در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی بوده ‌است. حسینی پیش‌تر در دوره هشتم نیز عضو این مجلس بود. او از هموطنان اهل سنت است. حسینی بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید از سوی بیژن زنگنه، وزیر نفت به‌عنوان معاون وزیر نفت در امور مهندسی منصوب شد و علاوه بر معاونت وزیر، با حکم وزیر عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وزارت نفت و عضو شورای مرکزی ورزش وزارتخانه و همچنین رئیس کمیته راهبری مدیریت خوردگی، بازرسی فنی و مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت شد.

عباس علی‌آبادی، وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت هم از دیگر اعضای کابینه دولت سیزدهم است که پزشکیان قرار است با او همکاری خود را ادامه دهد، البته پزشکیان قرار است او را در وزارت نیرو به کار گیرد و کلید این وزارتخانه را به علی‌آبادی بدهد.

علی‌آبادی دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مهندسی مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده‌ است. او مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است. از جمله پیشینه‌های کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

او پیشینه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و از دی‌ ۱۳۸۸ تا تیر ۱۴۰۲ نیز مدیرعامل گروه مپنا بوده‌ است.

حیدر صادقی صالحی هم گزینه رئیس‌جمهور برای وزارت ورزش و جوانان است. او استاد گروه آموزشی بیومکانیک و آسیب‌شناسی ورزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی است. از مجید انصاری و نیلی احمدآبادی هم به‌عنوان گزینه‌های احتمالی وزارتخانه‌های کشور و علوم نام برده شده است؛ اما گویا هنوز تکلیف این دو وزارتخانه مشخص نشده است و گفته می شود که انتخاب انصاری منتفی شده است. 

انتقادات به انتصابات و انتخاب‌های پزشکیان

افراد انتخاب شده از سوی مسعود پزشکیان در کنار انتصاباتی که او اخیرا داشته، انتقاداتی را هم به دنبال داشته است، بخشی از این انتقادات مربوط به اصلاح‌طلبان و اعضای شورای راهبری است، شورایی که به ریاست محمدجواد ظریف شکل گرفت و قرار شد براساس اظهارات ظریف به رئیس‌جمهور مشورت بدهد، اعضای شورا مدعی بودند که این شورا تنها مشورتی است و پزشکیان مختار است هر کسی را خواست انتخاب کند؛ اما همین که تعدادی از گزینه‌های این شورا در لیست رئیس‌جمهور قرار نگرفتند، صدای آنها درآمد. هجمه اصلاح‌طلبان به پزشکیان که تقریبا بعد از انتصابات رئیس‌جمهور ایجاد شد، هر لحظه شدت می‌گیرد. محمد فاضلی که در ایام انتخابات در یکی از میزگردهای تلویزیونی کنار پزشکیان نشست و حاشیه‌ساز هم شد، درباره اخبار پیرامون ابقای برخی افراد در دولت نوشته است: «داشتن آدم‌هایی از همه کابینه‌ها، توافق‌سازی یا ساختن دولت وفاق ملی نیست.»

مریم عباسی‌نژاد، عضو کمیته انتخاب وزیر بهداشت در شورای راهبری هم در نامه‌ای به رئیس‌جمهور گفته است: «تشکیل شورای راهبری و کمیته های ذیل آن، ابتکار عمل خوبی بود که شما اجرا کردید و پیش بردید. در همان ابتدای کار، من پیش خود فکر می‌کردم که چقدر جمع کردن این کار سخت خواهد بود و دلیل اینکه دکتر پزشکیان خودش را در دردسر انداخته است چیست؟»

وی ادامه داده است: «ساعت‌های طولانی اعضای کمیته‌ها نشستند، با دقت و حوصله به تمام پیشنهادهای وارده توجه کرده و آنها را بررسی کردند. شورای راهبری چند بار شیوه‌نامه را تغییر داد. با سخت‌گیری به جا فرمودند کاندیداهای وزارت، از کمیته‌ها خارج شوند. آقای دکتر ظریف فرمودند هیچ عضو کمیته نباید با هیچ کاندیدای وزارتی دیدار داشته باشد. انواع و اقسام اتهامات هم متوجه اعضای کمیته‌ها شد که هیچ‌کدام صحیح نبودند. بعد کم‌کم کار جدی شد و گزینه‌های توانمند و قدرتمند مطرح شدند، بعضا گزینه‌هایی که در تمام بیست سال گذشته شایستگی مسئولیت داشتند؛ اما به دلایل سیاسی و امنیتی از آنها استفاده نشده بود». 

عباسی در ادامه تأکید کرده است: «اکنون در خط پایان انتخاب وزرا  قرار گرفته‌ایم. من عضو کوچکی از کمیته انتخاب وزیر بهداشت بودم. هم‌اکنون با چند گزاره و سوال مواجه هستم.

یک: طبق قانون، وزیر چون از مجلس رأی می‌گیرد، در طبقه‌بندی قانون مشاغل خاص نیست و نیازی به استعلام از نهادهای امنیتی ندارد. دلیل این استعلام‌ها چیست؟  دو: گفته شده استعلام آقای دکتر ظفرقندی منفی آمده است. چرا به‌عنوان اولین قدم برای برگرداندن این استعلام منفی تلاشی نکردید؟ حتی اگر ایشان انتخاب شما برای وزارت نبود، اما آیا شما نبودید که  در برابر این‌گونه برخوردها می‌ایستید؟ سه: بعد از حذف شدن دکتر ظفرقندی، بر چه مبنایی تصمیم به عبور از گزینه‌های پیشنهادی کمیته نموده و دست به انتخاب شخصی زدید؟ نه اینکه حق شما نباشد... اما در شیوه‌نامه قید شده بود که در صورتی که افراد معرفی شده قابل‌قبول نباشند، رئیس‌جمهور دست به انتخاب دیگری می‌زند.»

او در ادامه نامه خود تأکید کرده است: «ما هنوز نمی‌دانیم گزینه واقعی شما برای وزارت بهداشت کیست. ای‌کاش از همان اول صادقانه با مردم در میان می‌گذاشتید که من برای انتخاب وزرا علاوه بر نظرات شخصی خودم و تیم اجرایی، پس از فیلتر نهادهای امنیتی و پس از در نظر گرفتن سهم اصول‌گرایان، وزیر را معرفی خواهم کرد. بسیاری از دوستان ما گفته بودند شما نمی‌توانید کار خاصی بکنید و تغییر مهمی را رقم بزنید و رأی ندادند؛ اما ما عده‌ای بودیم که امیدوار بودیم شما می‌توانید مسیر کشور را از سقوط به دره نجات دهید، ولی اکنون ما جلوی دوستانمان شرمنده‌ایم...»

 

انتقادات اعضای شورای راهبری

برخی دیگر از اعضای شورای راهبری هم انتقاداتی به پزشکیان درباره انتخاب لیست وزرای پیشنهادی داشته‌اند، انتقاداتی که بیانگر این است که ادعای اعضای شورای راهبری مبنی بر اینکه تنها نظرشان مشورتی است، درست نیست و نشان می‌دهد آنها به دنبال سهم خود از کابینه هستند.

محمدجواد ظریف که ریاست شورای راهبری انتخابات کابینه را برعهده داشته و هم‌اکنون معاون راهبردی رئیس‌جمهور است، اخیرا گزارشی از جلسه ۲۰۰ دقیقه‌ای با اعضای شورای راهبری ارائه داده و گفته که پنجشنبه روز سنگین و پرچالشی بود. در دیدارهای جداگانه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب، مدیران ستاد تهران و اعضای کمیته‌های بهداشت، نفت و سیاست خارجی، با صمیمیت و صراحت، دیدگاه‌ها و انتظارات خود را بیان کردند.

وی تأکید کرده است که در جلسه شورای راهبری، نگرانی‌هایی نسبت به برخی شایعات مطرح شده است. موضوعی که ظریف به آن اشاره کرده انتقاداتی است که اعضای شورای راهبری نسبت به لیست احتمالی وزرا مطرح کرده‌اند، اعضای شورای راهبری در جلسه با ظریف از اینکه برخی گزینه‌های شورا در لیست نهایی رئیس‌جمهور نیستند، انتقاد کرده‌اند.

مخالفت محمود صادقی با حضور برخی افراد در دولت جدید

محمود صادقی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم با حضور وزرای دولت سیزدهم در دولت پزشکیان مخالفت کرده و گفته است: «کمابیش گفته می‌شود که برخی وزارتخانه‌ها از وزرای موجود دولت رئیسی انتخاب شوند. من نه موافق این ایده هستم و نه اطمینان دارم که در سطوح بالا این رایزنی‌ها در جریان باشد.»

دولت چهاردهم متشکل از همه گرایش‌هاست

برخی از اصلاح‌طلبان  معتقدند پزشکیان تنها به دلیل حمایت آنها توانسته رئیس‌جمهور شود و برای همین هم باید تمام اعضای دولت از اصلاح‌طلبان باشند.

بااین‌حال اما قائم‌پناه معاون اجرایی جدید رئیس‌جمهور می‌گوید: «همه ایران با گرایش‌های مختلف، باید در دولت نقش داشته باشند و دولت چهاردهم، متشکل از همه نگاه‌ها در کشور است.»

اقتدار رئیس‌جمهور باید حفظ شود

برخی‌ها البته معتقدند که تا اینجا انتصابات پزشکیان نشانه‌ای از وفاق ملی ندارند، رئیس‌جمهور در برخی از انتصاب‌هایی که تاکنون انجام داده مورد انتقاد جریان‌های مختلف سیاسی و مردم قرار گرفته است. سن‌وسال بالا، جناح‌بندی سیاسی، استفاده پزشکیان از چهره‌هایی که با آنها رفاقت قبلی داشته، عدم تجربه و سابقه مرتبط و کافی،  و... مواردی است که اغلب در فضای مجازی درباره چهره‌های منصوب شده توسط آقای پزشکیان مطرح می‌شود. با‌این‌حال اما بسیاری معتقدند در انتخاب کابینه اقتدار رئیس جمهور باید حفظ شود و نباید به پزشکیان برای اینکه گزینه‌های خود را در لیست جا بدهند فشار وارد شود. آنها همچنین اعتقاد دارند رئیس‌جمهور هم نباید به سهم‌خواهی‌ها توجه کند.

صبح نو

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد