باقری: پاسخ ایران به اسرائیل، دفاع از امنیت کل منطقه است

کد خبر: 1307190

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در رأس هیئتی برای شرکت در نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در پی ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی حماس به جده سفر کرد.

باقری: پاسخ ایران به اسرائیل، دفاع از امنیت کل منطقه است

 باقری ابتدا در دیدار دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، با بیان این که صهیونیست‌ها با ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، نشان دادند که برای تحقق اهداف شوم خود حاضرند کل منطقه را به آتش بکشند، گفت: اقدام ایران در پاسخ به این رژیم، «دفاع از ثبات و امنیت کل منطقه است». سرپرست وزارت امور خارجه همچنین طی سخنانی در این نشست از اقدام شمار کثیری از دولت‌ها در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران و نیز اعلام انزجار گسترده امت اسلامی از این جنایت، قدردانی کرد.  وی گفت: طی 10 ماه گذشته، رژیم ددمنش صهیونیستی وحشیانه‌ترین جنایات تاریخ بشر را علیه مردم فلسطین در غزه و دیگر مناطق این سرزمین اسلامی مرتکب شده و به دلیل حمایت‌های گسترده و بی‌دریغ برخی قدرت‌های غربی به‌ویژه آمریکا از این رژیم، سازمان ملل نیز قادر به هیچ اقدام درخوری برای پایان دادن به این کشتار و تخریب بی‌سابقه علیه غیرنظامیان فلسطینی نبوده ‌است. سرپرست دستگاه دیپلماسی ادامه داد: در حال حاضر نیز در غیاب هرگونه اقدام متناسب شورای امنیت در برابر تجاوزات و نقض‌های رژیم اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران گزینه‌ای جز استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع در برابر تجاوزات این رژیم ندارد. چنین اقدامی برای جلوگیری از تجاوزات افزون‌تر این رژیم به حاکمیت، اتباع و سرزمین جمهوری اسلامی ایران ضروری بوده و در زمان لازم و به صورتی متناسب انجام خواهد شد.

 

آزمون جدی پیش روی سازمان همکاری اسلامی

باقری گفت: در برابر جنایات گسترده و دهشتناک رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین و نیز حملات تجاوزکارانه آن به سایر کشورهای منطقه، از جمله لبنان، یمن و سوریه اکنون سازمان همکاری اسلامی در معرض آزمونی جدی قرار گرفته است. وی افزود: اقدامات سازمان در واکنش به این وضعیت باید جامع، قاطع و متناسب با انتظارات فزاینده امت اسلامی برای جلوگیری از این روند خطرناک علیه ملت و سرزمین فلسطین و منافع جمعی امت اسلامی باشد.سرپرست وزارت خارجه بیان کرد: در اتخاذ هر اقدامی، باید نقش محوری آرمان فلسطین در ایجاد سازمان همکاری اسلامی، نظام‌مندی، شدت و گستردگی جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه ملت و سرزمین فلسطین، و همچنین گستردگی و شدت اعتراضات ملل آزاده و مسلمان جهان به این جنایات مدنظر قرار گیرد.

وی تأکید کرد: در شرایطی که یکی از رهبران نژادپرست رژیم صهیونیستی در یک موضع گیری مطلقاً شرم آور، حتی از انسانی و اخلاقی بودن کشتار میلیونی فلسطینی‌ها در غزه از طریق گرسنگی دادن به آن ها سخن به میان آورده است، همبستگی جدی و حمایت عملی از ملت فلسطین در این شرایط سخت تا چه اندازه مهم و دارای ضرورت و فوریت است.

باقری گفت: بدون تردید، این امر یک وظیفه انسانی، اسلامی و اخلاقی است. امروز امت اسلامی، به ویژه زنان و کودکان فلسطینی تحت اشغال و بمباران در غزه و ارواح طیبه حدود چهل هزار نفر شهید فلسطینی در غزه نظاره‌گر ما هستند. ما باید در انجام این وظیفه خطیر، مسئولانه و قاطع عمل کنیم.

سرپرست وزارت خارجه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای مواضع اصولی همیشگی خود در حمایت قاطع از تحقق همه حقوق ملت فلسطین، آماده همکاری با سازمان و اعضای آن در انجام این وظیفه انسانی و اسلامی است.

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران راه حل نهایی را در رفع کامل اشغال، بازگشت همه آوارگان فلسطینی و برگزاری همه پرسی با مشارکت ساکنان اصلی فلسطین و تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس می‌داند.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد